خبرگزاری کار ایران

در دهه فجر؛

هفته فیلم ایران در بلگراد برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۲۹۱۱۳

از روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن(۴ فوریه) هفته فیلم ایران در سالن جدیدالتأسیس موزه سینمایی شهر بلگراد آغاز می‌شود و تا بهمن ماه ادامه دارد.

ایلنا: محمود شالوئی(رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد) طی دیداری با رادوسلاو زلنوویچ رئیس موزه سینمایی بلگراد(یوگوسلونسکا کینوتکا) که به عنوان غنی‌ترین موزه سینمایی اروپا مشهور است، برای برپایی هفته فیلم ایران در صربستان در دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، گفت‌و‌گو و توافق کردند.

به گزارش ایلنا، براساس این تفاهم مقرر شد از سه‌شنبه ۱۵ بهمن(۴ فوریه) هفته فیلم ایران در سالن جدیدالتأسیس موزه سینمایی شهر بلگراد آغاز شود و تا بهمن نیز ادامه یابد.

در این رویداد هنری که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سازمان سینمایی کشور، بنیاد فارابی و همراهی اداره کل همکاریهای فرهنگی وهنری سازمان فرهنگ و ارتباطات برپا می‌شود؛ دست کم هفت فیلم سینمایی بلند ایرانی ساخته فیلمسازان برجسته کشورمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

شالوئی در این دیدار که در محل دفتر موزه سینمایی صربستان انجام شد، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون پیشرفت‌های چشمگیر صنعت فیلمسازی در ایران گفت: طی سال‌های اخیر فیلمسازان ایرانی موفقیت‌های بزرگی را در سطح جهانی رقم زده‌اند و آثار سینمایی ایران جایگاهی رفیع را به خود اختصاص داده و علاقه مندان بسیاری را به سمت و سوی خود جلب کرده ‌است.

رایزن فرهنگی کشورمان یادآور شد: فیلم‌هایی که برای جشنواره سینمای ایران در بلگراد انتخاب شده‌اند، از آثار برجسته سینمای ایران است.

زلنوویچ؛ مدیرعامل موزه سینمایی صربستان نیز در این دیدار با استقبال و ابراز خرسندی از برگزاری هفته فیلم ایران در بلگراد، به درخشش فیلم‌های ایرانی در سطح جهانی اشاره کرد و گفت: در تاریخ سینمای صربستان(یوگسلاوی سابق) تنها ۲۲ کارگردان نام‌آور، موفق به دریافت نشان ویژه و مهر طلایی موزه سینمایی بلگراد شده‌اند که از این میان می‌توان به مجید مجیدی و همچنین رضا می‌رکریمی از فیلمسازان شهیر ایرانی اشاره کرد.

رئیس موزه سینمایی صربستان افزود: کیفیت فیلم‌های ایرانی و موفقیت کارگردانان سر‌شناس آن در صحنه سینمای جهان، انگیزه دست اندرکاران سینمای بالکان را برای میزبانی فیلم‌های ایرانی روز به روز بیشتر کرده‌است.

پیش بینی می‌شود پخش فیلم‌های ایرانی در موزه سینمایی بلگراد با اقبال گسترده‌ای از سوی علاقمندان به فرهنگ وهنر ایران اسلامی مواجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز