خبرگزاری کار ایران

مجتبی راعی:

سطح هفتمین دوره جشنواره سینما حقیقت متوسط بود

کد خبر : ۱۲۹۸۱۵

صرف اینکه فیلمساز سمت سوژه‌ای متفاوت برود برایش امتیاز نیست. همیشه بعداز ساختار خوب و توانایی در کارگردانی، انتخاب سوژه متفاوت امتیاز محسوب می‌شود.

ایلنا: مجتبی راعی عضو هیئت داوران هفتمین جشنواره بین‌المللی جشنواره سینما حقیقت درباره تحلیلش از جشنواره امسال گفت: ایران همیشه کشوری نخبه‌خیز بوده. همیشه در هر زمینه‌ تعدادی نخبه هستند که کارهای مهم می‌کنند. در جشنواره سینما حقیقت امسال هم شاهد فیلمسازان نخبه بودیم. این نخبه‌ها نباید ملاک سنجش مدیریت جشنواره باشند. باید متوسط را در نظر بگیریم، بعد مدیریت جشنواره را قضاوت کنیم. منهای حضور فیلمسازان نخبه، جشنواره امسال چندان جدی نبود. امیدوارم در فضای جدید شاهد توجه جدی‌تری به سینما باشیم.

به گزارش ایلنا، کارگردان «ترنج» درباره کیفیت و سوژه‌های بکر فیلم‌ها اضافه کرد: صرف اینکه فیلمساز سمت سوژه‌ای متفاوت برود برایش امتیاز نیست. همیشه بعد از ساختار خوب و توانایی در کارگردانی، انتخاب سوژه متفاوت امتیاز محسوب می‌شود. طبعا بار‌ها دیده‌ایم که سوژه‌های خوب و بدیع در دست یک فیلمساز ناتوان هدر رفته و فیلم نتوانسته صرفا با اتکا به سوژه‌اش مورد توجه قرار بگیرد.

راعی درباره حضور فیلمسازانی مثل ناصر تقوایی در جشنواره سینما حقیقت گفت: نخبه‌ها سرمایه ملی هستند. مسئولین و مقامات دولتی موظف‌اند از هدر رفتن این سرمایه‌ها جلوگیری کنند و باعثشکوفایی آن‌ها شوند. هر وقت این فیلمسازان منزوی شوند یعنی مدیریت در عملکردش درست رفتار نکرده. وقتی شاهد حضور دوباره فیلمسازان کم‌کار در عرصه سینما هستیم معنایش این است که این دوستان بهتر شدن فضا را حس کرده و احساس امنیت می‌کنند.

این کارگردان درباره تصمیم‌گیری درباره نحوه توزیع فیلم‌های مستند گفت: بار‌ها درباره این مسئله فکر و برنامه‌ریزی شده اما تا زمانی که اراده اجرایی پشت آن نباشد چیزی تغییر نمی‌کند. در فرانسه چیزی به نام ماه مستند وجود دارد. در یک ماه تمام مراکز هنری و فرهنگی فرانسه با همکاری و همراهی هم بهترین مستندهای دنیا را به مدت یک ماه نمایش می‌دهند و طبعا این برنامه مردم را به تدریج مخاطب جدی سینمای مستند خواهد کرد. می‌توان در ایران هم شاهد چنین برنامه‌هایی باشیم اما، این یک عزم ملی و اراده اجرایی می‌طلبد.

راعی درباره فیلم تازه‌اش «من، جولیا، جمیله» گفت: در حال بازنویسی نهایی فیلمنامه هستم. بعد از پایان نگارش برای دریافت پروانه ساخت اقدام می‌کنم، فعلا زمان دقیقی را برای پیش‌تولید در نظر ندارم.

مجتبی راعی فیلم‌های سینمایی «تولد یک پروانه»، «سفر به هیدالو»، «عصر روز دهم»، «صنوبر» و … را کارگردانی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز