خبرگزاری کار ایران

امیرشهاب رضویان:

در ایران توجه کافی به استفاده از تکنولوژی در فیلمسازی نمی‌شود

کد خبر : ۱۳۰۶۷۴

استفاده از تکنولوژی نیاز مبرم هر تهیه‌کننده و فیلم‌سازی برای ساختن فیلمی با استانداردهای لازم است که متاسفانه در ایران توجه کافی به آن نمی‌شود.

ایلنا: امیرشهاب رضویان که کارگردانی فیلم‌های سینمایی نظیر «می‌نای شهر خاموش»، «تهران ساعت ۷ صبح» و «سفر مردان خاکستری» و… را انجام داده است و مدیریت شرکت فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج را برعهده دارد؛ برگزاری نخستین «نمایشگاه تخصصی صنعت سینما و تجهیزات وابسته»(ایران سینکس۹۲) را حرکتی متفاوت و تازه در سینمای ایران دانست و در این مورد گفت: «برایم جالب است که نمایشگاهی با این موضوع در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا رضویان افزود: همیشه دغدغه‌های فنی در ارتباط با سینما داشته‌ام، در اواخر دههٔ هفتاد، هیلاج فیلم اولین شرکت بخش خصوصی بود که تجهیزات فیلمبرداری ۳۵میلیمتری وارد کشور کرد و انحصار دولتی اجاره تجهیزات فیلمبرداری ۳۵ میلیمتری که تا آن موقع در اختیار بنیاد فارابی بود، با کمک زنده یاد سیف الله داد معاون امورسینمایی وقت شکسته شد. آن سال‌ها وقتی به نمایشگاه فتوکینای آلمان می‌رفتم، به یاد تولیدکنندگان خلاق خودمان مثل مهندس فیروزفر می‌افتادم که با دست خالی تجهیزاتی با استاندارد جهانی می‌ساخت و می‌سازد، به یاد مهندس پاشایی که ظریف‌ترین ابزارهای سینمایی را در کشور تعمیر می‌کند و به یادآغازگران تولید لوازم سینمایی که امروز میان ما نیستند.

شاید بد نباشد که در این جشنواره یادی هم بشود از مهندس محسن بدیع کسی که اولین لابراتوارهای سینمایی را در ایران راه اندازی کرد و بخشی از ماشین آلات آن را شصت سال پیش شخصا تولید کرد، همچنین منصور مبینی، هوشنگ کاوه، امیر حسین دهلوی و اسدالله پیمان، سینماگرانی که در عرصه تولید لوازم فنی چاپ، دوبلاژ و نمایش فیلم فعالیت داشتند و از اواسط دههٔ بیست شمسی خلاقانه و بدون امکانات در جهت اعتلای فنی سینمای ایران کوشیدند. همیشه آرزو داشتم نمایشگاهی برای تجهیزات سینمایی در ایران برگزار شود. استفاده از تکنولوژی نیاز مبرم هر تهیه‌کننده و فیلم‌سازی برای ساختن فیلمی با استانداردهای لازم است که متاسفانه در ایران توجه کافی به آن نمی‌شود و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند سرآغاز و تجربه جدیدی برای اهالی فن، سینماگران و سینمادوستان باشد.»


امیرشهاب رضویان که تجربه تهیه‌کنندگی فیلمی سینمایی در کشور کانادا را نیز دارد درباره لزوم استفاده از تکنولوژی پیشرفته در فیلم‌سازی گفت: «بعد از تجربه‌ای که در کانادا به دست آوردم، متوجه شدم استفاده از تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا چه کمک شایانی به فرآیند تولید فیلم از جهت تسهیل و کیفیت کار می‌کند. این یک ضرورت انکار ناپذیر است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود. خوشبختانه فن‌آوری دیجیتال فاصلهٔ ما را با غرب کم کرده است و با حضور فعال بخش خصوصی و نسل جوان و خلاقی که داریم این فاصله کمتر هم خواهد شد»
این کارگردان سینمای ایران ضمن ابراز خوشحالی از استقبال مسئولان سینمایی کشور از برگزاری «نمایشگاه نمایشگاه تخصصی صنعت سینما و تجهیزات وابسته»(ایران سینکس۹۲) اعلام کرد شرکت فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج در این نمایشگاه شرکت می‌کند و تولیدات خود را به نمایش می‌گذارد.
لازم به ذکر است تا به حال نهادهای چون خانه سینما، مرکز گسترش سینمای تجربی و مستند و موزه سینما از برگزاری این نمایشگاه حمایت کرده‌اند.
نخستین نمایشگاه صنعت سینما و تجهیزات وابسته «ایران سینکس ۹۲» از ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران سالن میلاد برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز