خبرگزاری کار ایران

بازسازی ببر منقرض شدهٔ مازندران در یک مستند

کد خبر : ۱۳۰۷۸۳

مستند «ببر مازندران» روزهای آخر مراحل تولید خود را سپری می‌کند.

ایلنا: مستند «ببر مازندران» به تهیه‌کنندگی مصطفی صدر و کارگردانی کورش شاملو و در مدت شصت دقیقه تهیه شده است و به وسیله جلوه‌های ویژه و انیمیشن به بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات ببر مازندران و چگونگی از بین رفتن آن می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، مصطفی صدر، تهیه کننده این مستند در این باره گفت: یکی از موجودات باشکوه ایران زمین ببر مازندران یا ببر کاسپین بوده که متأسفانه در اواخر قرن دوازده و اوایل قرن سیزده خورشیدی به علت خودکامگی انسان نسلش از بین رفت. این حیوان منقرض شده حال به وسیله گرافیک کامپیوتری دوباره جان گرفته و به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: در حدود نود و پنج درصد این مستند، انیمیشن است و سعی شده که انیمیشن‌ها به واقعیت نزدیک باشد.

مصطفی صدر ادامه داد: از آنجا که این تعهد احساس می‌شد که باید نسل امروزی با مواهب از دست رفته ایران زمین آشنا شود، بر خود دیدیم که دست به ساخت این مستند بزنیم و این در حالی است که به علت گرافیکی بودن این مستند هزینه‌ای چندین برابر یک مستند معمولی می‌طلبید که به صورت شخصی تامین و متأسفانه حمایتی انجام نشد.

وی گفت: یکی از سختی‌های کار این بود که در نگاه اول انیمیشنی بودن آن برای مخاطب معلوم نباشد و همین امر بر سختی کار را بسیار می‌افزود. ما باید در ساخت این مستند انیمیشنی ابتدا تایید کار‌شناسان را می‌گرفتیم و بعد به جذابیت‌های مخاطب پسند در این مستند می‌پرداختیم.

مصطفی صدر در مورد کارهای آینده خود گفت: ما در حال ساخت مجموعه‌ای با نام آواز طبیعت هستیم که در یک ساختار زنده - انیمیشن و موزیکال کودکان را با انواع حیوانات در حال انقراض آشنا می‌کنیم. در مجموعه آواز طبیعت شماره یک به حیواناتی مثل یوزپلنگ و عقاب، سمندر لرستانی، قو، پلنگ، گوزن می‌پردازیم و کودکان به شکل موزیکال با این حیوانات آشنا می‌شوند و تعهد حفاظت آز آن‌ها یادآوری می‌شود.

عوامل دیگر در ساخت مستند ببر مازندران عبارتند از: تحقیق و نگارش: پیام یوسفی، مدیر تولید: سید علی صدر، گوینده: بهمن شکریان، آهنگساز: موذن صفری، صدا برادر: انوشیروان فاضل‌نژاد، هماهنگی: فرزانه محمودی و…

این مستند در حال حاضر مراحل پایانی صدا گذاری خود را می‌گذراند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز