خبرگزاری کار ایران

خسرو سینایی:

برای ساخت فیلم درباره زندگی پیامبر اعظم(ص) باید با آگاهی بیشتری گام برداشت

کد خبر : ۱۳۳۹۵۶

سینما به عنوان یک رسانه، یکی از قوی‌ترین ابزارهای آگاهی‌رسانی است که می‌تواند در جهت تعالی انسان‌ها و معرفی شخصیت پیامبر اعظم(ص) نقش بی‌بدیلی در جهان امروز که جهان رسانه است، ایفا کند.

ایلنا: سینما به عنوان یک رسانه، یکی از قوی‌ترین ابزارهای آگاهی‌رسانی است که می‌تواند در جهت تعالی انسان‌ها و معرفی شخصیت پیامبر اعظم(ص) نقش بی‌بدیلی در جهان امروز که جهان رسانه است، ایفا کند.

به گزارش ایلنا؛ خسرو سینایی کارگردان و فیلم‌نامه نویس برجسته کشور در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره پیامبر اعظم(ص) با بیان این‌ که ایمان واقعی وقتی شکل می‌گیرد که متکی بر آگاهی باشد؛ ساخت هر گونه اثر سینمایی درباره رسول مکرم اسلام(ص) را مبتنی بر درک این مهم دانست و گفت: سینما به عنوان یک رسانه، یکی از قوی‌ترین ابزارهای آگاهی‌رسانی است که می‌تواند در جهت تعالی انسان‌ها و معرفی شخصیت پیامبر اعظم(ص) نقش بی‌بدیلی در جهان امروز که جهان رسانه است، ایفا کند. به سخن دیگر اگر فیلم‌هایی که در این جشنواره نشان داده می‌شوند فیلم‌های موثری باشند و با توان فیلم‌سازی و خلاقیت هنری ساخته شوند، مسلماً می‌توانند در ذهن مخاطب تاثیر گذار باشد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، برای فیلم «عروس آتش» در ادامه افزود: به نظر من در این مورد خاص یعنی جشنواره پیامبر اعظم(ص) باید با احتیاط بیشتری قدم برداشت و فیلم‌ساز ما هم باید با درایت مضاعفی وارد این میدان بزرگ یعنی ساخت فیلم درباره زندگی و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص) است، وارد شود. چرا که اگر آن‌چه که نمایش داده می‌شود از ساختار سینمایی و محتوایی درستی برخوردار باشد، می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

وی در پایان تاکید کرد: به هر حال اگر نظرمان این است که از این طریق تمامی ابعاد زندگی پیامبر اعظم(ص) را مطرح و در نهایت ذهن مخاطبانی که چه مسلمان باشند، چه نباشند، جذب کنیم؛ برای دانستن واقعیت‌های زندگی پیامبر(ص) کارارزشمندی خواهد بود و این مهم تنها در صورتی‌ به آن هدف نهایی می‌رسدکه فیلم‌هایی که نمایش داده می‌شوند برای انسان امروزی و برای کسی‌که می‌خواهد بداند، آگاه باشد و فکر کند، بتواند قانع کننده و جذاب باشد.

نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود. این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه(در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلمنامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی(در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد گردید و جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز