خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری جشن منتقدان سینمایی مطرح شد:

سینما در وجه فرهنگی مدیون قلم اهالی رسانه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۲۰

سینما در هر جایگاهی که باشد آنچه که باعثرونق سینما می‌شود رسانه است و در مطالعات پژوهش‌های سینمایی مطالبی که رسانه‌ها درج می‌کنند بسیار مهم است.

ایلنا: نشست خبری جشن بزرگ انجمن منتقدان سینمایی صبح امروز(۱۶ دی) در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طهماسب صلح جو(رئیس انجمن منتقدان سینما) با اشاره به اهمیت این انجمن گفت: متاسفانه صنف انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی برای همه مادر است و برای خودمان زن بابا در حالی که سینما در وجه فرهنگی مدیون قلم اهالی رسانه است و سینما در هر جایگاهی که باشد آنچه که باعثرونق سینما می‌شود رسانه است و در مطالعات پژوهش‌های سینمایی مطالبی که رسانه‌ها درج می‌کنند بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بعضی پول سینما و یا شهرت آن را دوست دارند اما اهالی رسانه و کسانی که درباره سینما می‌نویسند خود سینما را دوست دارند و از این منظر جشن منتقدان سینمایی جد ی‌ترین و مهم‌ترین جشن سینماست که از زاویه کاملا فرهنگی به فیلم‌ها نگاه می‌کند.

علی علائی دبیر هفتمین جشن منتقدان و نویسندگان سینما نیز با اشاره به جزئیات این جشن گفت: چهارشنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۱۷ در تالار ایوان شمس این جشن برگزار می‌شود و برگزیدگان سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر از نگاه منتقدان سینمایی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال سازمان سینمایی و موسسه تصویر شهر از ما حمایت کردند.

علائی افزود: مانند سال قبل شیوه رای گیری به صورت آکادمی بوده و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ هنرمند فیلم آرایشان شمرده شده و امتیازبندی شده که اسامی نامزد‌ها ۴۸ ساعت قبل از جشن اعلام می‌شود.

وی افزود: امسال در بخش بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد، بازیگر زن، بازیگر مکمل مرد، بازیگر مکمل زن، موسیقی، تدوین، خلاقیت و استعداد درخشان، استاندارد حرفه‌ای تهیه کنندگی، استفاده خلاقانه از دستاوردهای فنی برگزیدگان معرفی می‌شوند. همچنین یک فیلم ساز و یک منتقد پیشکسوت در این جشن تقدیر می‌شود.

سحر عصرآزاد دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های سینمایی نیز با اشاره به برگزاری این جشن همزمان با هفتمین جشن بزرگ منتقدان سینمایی گفت: فراخوان سومین جشن، سال ۹۰ منتشر شد و آثاری که در سال ۸۹ منتشر شده بود در دو بخشی اصلی و جنبی و در رشته‌های نقد گفتگو، گزارش، مقاله، یادداشت، بررسی شد که امسال برگزیدگان آن‌ها معرفی می‌شود. همچنین از رسانه‌های بر‌تر تقدیر می‌شود و از حسین گیتی و پرتو مهتدی به عنوان فعالان پیشکسوت تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: داوران این بخش را احمد توکلی، فریدون صدیقی، پرتو مهتدی، حسین معززی نیا، طهماسب صلح جو برعهده داشتند و همه آثار قبل از داوری کدگذاری شده و اسامی نویسندگان و نام نشریات حذف شده است.

وی ادامه داد: فراخوان چهارمین جشن نیز به زودی منتشر می‌شود ضمن آنکه امسال به توجه به حمایت‌هایی که صورت گرفته علاوه بر جوایز فرهنگی و معنوی جایزه نقدی به برگزیدگان این بخش داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز