خبرگزاری کار ایران

آیا " شیار ۱۴۳ " به جشنواره راه پیدا می‌کند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۰۸

شیار ۱۴۳ توسط بخش خصوصی ساخته شد و هیچ کمکی از ارشاد و دیگر بخش‌ها دریافت نکرده است. گویا حضور وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد به مانعی برای حضور فیلم در جشنواره بدل شده است.

ایلنا: فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ به کارگردانی نرگس آبیار برای حضور در جشنواره فیلم فجر بسیار تلاش می‌کند اما به نظر می‌رسد؛ مشکلاتی در راه حضور این فیلم به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شیار ۱۴۳ با موضوع دفاع مقدس ساخته شده و فرم حضور در جشنواره را پرکرده است. اما تهیه‌کننده و کارگردان فیلم به دلیل آنکه فیلم مشکلاتی فنی دارد که امکان دارد تا زمان آغاز جشنواره برطرف نشود؛ فیلم را از جشنواره خارج کردند.

بعداز خروج فیلم از جشنواره مشکلات فنی فیلم حل شد و تهیه‌کننده فیلم با هماهنگی دبیر جشنواره فیلم فجر؛ سه روز قبل از اعلام اسامی فیلم‌های انتخاب شده نامه‌ی عدم انصراف خود را منتشر و برای دبیر جشنواره ارسال کرد. این اتفاق درحالی افتاده بود که فیلم توسط هیات انتخاب دیده و مورد تایید نیز قرار گرفته بود.

این فیلم توسط بخش خصوصی ساخته شده و هیچ کمکی از وزرات ارشاد یا سایر بخش‌های دولتی دریافت نکرده است. فقط در هنگام آغاز فیلمبرداری این فیلم؛ سیدمحمد حسینی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد) در سر صحنه فیلم حضور پیدا کرده است. به نظر می‌رسد شاید یکی از دلایلی که برخی تمایل ندارند این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند همین امر باشد. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که بیشتر منتقدانی که فیلم شیار ۱۴۳ را دیده‌اند؛ معتقدند که این فیلم اثر قابل قبولی است و رشد خوبی در کارنامه سینمایی آبیار محسوب می‌شود. از طرف دیگر به جز نرگس آبیار؛ رخشان بنی اعتماد به عنوان تنها کارگردان زن در جشنواره فیلم فجر حصور دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز