خبرگزاری کار ایران

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما خواستار شد:

بخش ویژه‌ای بنام حادثه‌دیدگان سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر بگنجانید

کد خبر : ۱۳۶۱۴۰

با اختصاص یک بخش ویژه در جشنواره امسال، «بنام حادثه دیدگان سینمای ایران»، ضمن تجلیل از نام و جایگاه آن عزیزان، این حرکت را سرآغاز تدبیری برای پیشگیری از حوادثبعدی قرار دهید.

ایلنا: جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران خواستار اختصاص بخشی به کشته‌شدگان پشت صحنه فیلم معراجی‌ها در جشنواره فیلم فجر شد.

به گزارش ایلنا، متن نامه‌ی جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران به دبیر جشنواره فیلم فجر که در اختیار ایلنا، قرار گرفته به شرح زیر است:

کاروان سینمای ایران، پرشتاب در تدارک ورود به ایستگاه جشن سال سینمای ایران است و همه در تکاپوی خلق آثاری ارزشمند و هنرمندانه. بهمن ماه فرا خواهد رسید و پرده سینما‌ها به نقش نقاشان ایرانی روشن خواهد شد. نام‌ها یکی پس از دیگری نقش می‌بندند و فضا مالامال از تشویق‌ها خواهد شد. جشن را پایانی همچون ادوار سلف و آنچه باقی خواهد ماند، تنها سیمرغی ست بر دستان برگزیدگان؛ سیمرغی که از سر انصاف، به مدد کسانی جان گرفت که همواره نامی از آن‌ها برده نخواهد شد، کسانی که برای خلق آن آثار برگزیده شده، نه تنها از دل، که از جان نیز مایه گذاشتند؛ حادثهٔ اخیر شهرک سینمایی دفاع مقدس گواه این مدعی‌ست! حادثه‌ای که موجب یادآوری و مرور خاطرات تلخ دور و نزدیک سینمای ایران شد. خاطراتی که به راحتی در گذر سودای سیمرغ فراموش شدند و تلخی آن با حلاوت تشویق حاضران از یاد رفت. بنابراین بر ماست که نام نیکشان را ثبت و آنان را بانیان حقیقی جولانگاه سیمرغ بنامیم.

لذا «جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم سینمایی» ضمن تسلیت مجدد به همهٔ اهالی شریف و محترم سینما، بالاخص خانواده معظم و معزز حادثه‌دیدگان اخیر، بدینوسیله به دبیر و برگزارکنندگان محترم سی و دومین جشنواره فیلم فجر پیشنهاد می‌کند، تا با اختصاص یک بخش ویژه در جشنواره امسال، «بنام حادثه دیدگان سینمای ایران»، ضمن تجلیل از نام و جایگاه آن عزیزان، این حرکت را سرآغاز تدبیری برای پیشگیری از حوادثبعدی قلمدادکرده و با واکاوی علل حوادثگذشته و اتخاذ تدابیری واقع بینانه و فراگیر، مسیر را برای آیندگان مطمئن‌تر ترسیم نمائیم. تدبیری که می‌تواند در گام نخست با انعطاف در پذیرش فیلم‌ها در مهلت و فرصت بیشتری، بیش از پیش بر مشکلات عدیده مسیر تولید فیلم نیفزوده و از سویی، فشار روحی و روانی بر عوامل سینما(حاصل از این قید را) نیز کاهش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز