خبرگزاری کار ایران

مهرداد فرید خطاب به روحانی:

آقای روحانی؛ به هنرمندان دستور ندهید چه بیافرینند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۱

بسیاری از شاهکارهای جهان و ایضا ایران آمیخته با یاس و ناامیدی است. اگر قرار بود دستور شما اجرا شود، مثلا «هملت» نوشته نمی‌شد، و یا همین اواخر «جدایی نادر از سیمین» ساخته نمی‌شد.

ایلنا: هفته گذشته تعدادی از هنرمندان کشور به دیدار حسن روحانی(رئیس جمهور کشور) رفتند. مهرداد فرید(کارگردان سینما) طی یادداشتی؛ دیدگاه خود را درباره سخنان روحانی و این دیدار نوشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن یادداشت مهرداد فرید به شرح زیر است:

جناب آقای رییس جمهور؛
هفته پیش در دیدار با هنرمندان فرمودید: «آثار امیدبخش و نشاط‌آفرین تولید کنید، آثار یأس‌آور کافی است»! با تمام احترامی که به برنامه‌ها و اقدامات شما در عرصه فرهنگ قایلم باید در این باره نکات مهمی را به عرض برسانم:
۱ - لطفا به هنرمندان دستور ندهید که چه بیافرینند. ساحت هنر دستور پذیر نیست! از لحظه‌ای که هنرمند بخواهد به دستور شما عمل کند کمر به قتل هنر خود بسته است.
۲ - بسیاری از شاهکارهای جهان و ایضا ایران آمیخته با یاس و ناامیدی است. اگر قرار بود دستور شما اجرا شود، مثلا «هملت» نوشته نمی‌شد، و یا همین اواخر «جدایی نادر از سیمین» ساخته نمی‌شد. اجازه دهید هنرمندان دغدغه‌شان «هنر» باشد و خلق شاهکارهای هنری نه اجرای فرامین شما.
۳ - اصولا متر و مقیاسی برای سنجیدن میزان یاس و ناامیدی اختراع نشده است. همین سخن شما ممکن است برای دستگاه سانسور سوتفاهم ایجاد کند و بسیاری از شاهکارهای هنری یا خلق نشوند و یا در محاق قرار گیرند.
پیشاپیش از تصدیع پوزش می‌خواهم. بقایتان برای خدمت به مردم مظلوم ایران باقی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز