خبرگزاری کار ایران

با ۱۳ سالن سینمایی

پردیس‌های شهرداری تهران مجهز به سیستم دیجیتال در جشنواره فجر حضور دارد

کد خبر : ۱۳۷۸۹۶

سالن‌های سینمایی شهرداری تهران شامل ۵ سالن از پردیس سینمایی ملت، ۵ سالن از پردیس سینمایی آزادی، یک سالن در پردیس سینمایی راگا، یک سالن در پردیس سینمایی تماشا و سالن اصلی مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس، ۱۳ سالنی است که با تجهیز به سیستم دیجیتال آماده میزبانی از علاقه‌مندان به حضور در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند.

ایلنا: سید هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر اعلام کرد که امسال نیز همانند سال‌های گذشته شهرداری تهران با ۱۳ سالن سینما از ظرفیت پردیس‌های تحت پوشش خود و از مجموع ۲۱ سالن مردمی حاضر در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران برای اکران فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی آماده خواهند بود.
به گزارش ایلنا، سالن‌های سینمایی شهرداری تهران شامل ۵ سالن از پردیس سینمایی ملت، ۵ سالن از پردیس سینمایی آزادی، یک سالن در پردیس سینمایی راگا، یک سالن در پردیس سینمایی تماشا و سالن اصلی مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس، ۱۳ سالنی است که با تجهیز به سیستم دیجیتال آماده میزبانی از علاقه‌مندان به حضور در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند.
وی در ادامه درباره چگونگی آماده سازی سالن‌های مذکور توضیح داد: سالن‌هایی که پردیس‌های شهرداری تهران در ایام جشنواره میزبان شهروندان عزیز می‌باشند در جنوبی‌ترین منطقه شهر، مرکز و شمال تهران را شامل می‌شود که با سیستم استاندارد وکیفیت مناسب خدمات خود را ارائه خواهد داد. همچنین سیستم‌های صوتی این پردیس‌ها در مرحله رفع ایراد است و از هم اکنون این پردیس‌ها در حال شست و شو و آماده سازی مقدمات جهت اکران فیلم برای استقبال از شهروندان در ایام جشنواره می‌باشد.
منبتی همچنین در خصوص اکران فیلم‌های سه بعدی جشنواره فیلم فجر در ایوان شمس گفت: امسال نیز همانند سال گذشته سالن اصلی مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس با ظرفیت ۴۰۰ صندلی و مجهز به استاندارد‌ترین امکانات سینمای سه بعدی در کشور است که با سیستم پسیو در خدمت علاقمندان می‌باشد به شرط آنکه فیلم‌هایی که برای اکران در این مجموعه از سوی دبیرخانه جشنواره فجر در نظر گرفته می‌شود فیلم‌های استاندارد و اورجینال باشد. زیرا در سال قبل به دلیل کیفیت پایین فیلم‌هایی که از سوی دفتر جشنواره در اختیار ما گذاشته شده بود دچار مشکل بودیم و امیدواریم که امسال با مشکلات اینچنینی مواجه نباشیم.
مدیرعامل موسسه تصویر شهر نسبت به تجهیز دیگر سالن‌های شهرداری تهران به سیستم دیجیتال بعد از ایام جشنواره تصریح کرد و گفت: در اینجا جا دارد که از حمایت‌های مدیران و مسوولان وزارت ارشاد و جناب آقای مهندس مسچی مدیرعامل محترم موسسه سینما شهر که در تجهیز سالن‌های سینمای کشور به سیستم دیجیتال اهتمام جدی ورزیدند تشکر و قدردانی کنم که شهرداری تهران توانست با کمک‌های ایشان در تجهیز سالن‌های خود به سیستم دیجیتال در ایام جشنواره فجر نسبت به دیگر سینماهای پایتخت پیشگام باشد.
وی همچنین افزود: بعد از ایام جشنواره نیز با مساعدت موسسه سینماشهر کلیه سالن‌های سینمایی شهرداری به صورت دیجیتال آماده بهره برداری می‌باشد. دیجیتال کردن سینماهای کشور به اقتصادی سینمای کشور کمک خواهد کرد به دلیل آنکه تهیه کپی ۳۵ میلیمتری با توجه به کمبود پوزیتیو و نگاتیو بسیار دشوار است که این مساله برای دفا‌تر پخش و تهیه کنندگان فیلم کاملاً مقرون به صرفه است. از طرفی هم افزایش کیفیت پخش فیلم از جمله دستاوردهای دیجیتالی کردن سالن‌های سینمایی سراسر کشور است که این امر خود نوعی احترام به مخاطب محسوب می‌شود.
منبتی درباره محل عرضه بلیت‌های پیش فروش شده نیز گفت: برای محل پیش فروش بلیت‌های فیلم‌های جشنواره فجر تاکنون مذاکراتی با وزارت ارشاد صورت گرفته و قرار است که همچون سال‌های گذشته پردیس سینمایی ملت جهت عرضه بلیت‌های مذکور در خدمت شهروندان عزیز باشد.
وی در پایان نسبت به راه اندازی باشگاه فیلم شهر توسط موسسه تصویر شهر اشاره کرد و گفت: به مناسبت ایام شکوه‌مند انقلاب اسلامی و همزمان با سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، این موسسه اقدام به راه اندازی باشگاه فیلم شهر در کلیه پردیس‌های تحت پوشش خود نموده است که در این چند روز باقی مانده تا شروع جشنواره چند بخش از این باشگاه فیلم را افتتاح خواهد کرد و امید است که با همکاری منتقدین پیشکسوت و برجسته در جهت ارتقاء سطح کیفی سینمای ملی گامی موثر برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز