خبرگزاری کار ایران

گزارش اختصاصی ایلنا؛

تماشاگران در سینماهای مردمی به چه سئوالاتی پاسخ می‌دهند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۲۰

در سینماهای مردمی پرسشگران از تماشاگران سوالاتی همچون میزان علافمندی آنها و دلایلی که باعثآمدن تماشاگران به سینما یا استقبال نکردن تماشاگران از سینما می‌شود؛ پرسیده می‌شود.

ایلنا: امسال در جشنواره فیلم فجر نظرسنجی‌های مردمی درباره فیلمهای جشنواره فیلم فجر توسط گروهی کامل و با یک برنامه‌ریزی مشخص به مدیریت خانه سینما انجام می‌شود اما در کنار این کار؛ پرسشنامه‌هایی نیز تکمیل می‌شود که در آن تماشاگران به سئوالات بیشتری درباره سینمای ایران پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پرسشنامه‌ای که توسط پرسشگران جشنواره فیلم فجر امسال طراحی شده، بیست سئوال وجود دارد که پرسشگر از تماشاگرانی که مایل باشند آن‌ها را می‌پرسد. در این پرسشنامه بعد از مشخص شدن جنسیت، سن و تحصیلات فرد پاسخ دهنده؛ از او پرسیده می‌شود به طور میانگین چند بار برای تماشای فیلم در سال به صورت هفتگی یا ماهانه یا فصلی یا سالانه به سینما می‌رود و آیا برای تماشای فیلم از بن‌های تخفیفی یا بلیط‌های سازمانی استفاده می‌کند یا خیر؟

همچنین پاسخ دهنده باید بگوید که کدام سینما‌ها را برای تماشای فیلم انتخاب می‌کند و به کدام از ژانر‌های سینمایی علاقه‌مند است. در این بخش پاسخ‌ها در گروه‌های درام، کمدی، ماجراجویی، ترسناک، خانوادگی، اجتماعی، ‌تخیلی، عاشقانه، تاریخی دسته بندی شده است.

در پرسش بعد از تماشاگر سوال شده که از بین عوامل کارگردان، ‌بازیگر، قصه فیلم، ‌موضوع فیلم، ‌جوایز دریافت شده کدام عامل وی را برای دیدن فیلم ترغیب می‌کند. همچنین در پرسشی دیگر از او سوال شده که از میان گزینه‌هایی همچون تلویزیون، روزنامه، مجله، بیلبوردهای سطح شهر، شبکه‌های اجتماعی، جستجو در اینترنت، دوستان، از طریق کدام یک اخبار سینما را دریافت می‌کند.

در ادامه از وی پرسیده شده در هفته چندساعت به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی می‌نشیند و آیا تاکنون سریالی را از طریف اینترنت دانلود کرده یا فیلم‌های ویدیویی خانگی را خریداری کرده است یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت باشد؛ آن وقت پرسیده می‌شود چه نوع فیلم‌های ویدیویی راخریداری می‌کند. پاسخ‌دهنده همچنین باید پاسخ دهد که برای تماشای فیلم و سریال بیشتر از کدام رسانه از میان تلویزیون، اینترنت، ویدیو، سینما، شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

در پرسش دیگر از تماشاگر سینما پرسیده شده اگر به سینما نمی‌رود و یا به ندرت می‌رود دلیل آن از میان گزینه‌هایی همچون کمبود وسایل نقلیه، گران بودن بهای بلیط، زیاد بودن مسافت سینما تا محل سکونت، پایین بودن سطح کیفی فیلم‌ها، ‌نداشتن همراه چیست؟ و اینکه از میان روزهای پنجشنبه و جمعه، سه شنبه یا تعطیلات رسمی کدام روز را برای دیدن فیلم در هفته دوست دارد؟

همچنین پرسیده شده که از بین وضعیت‌هایی همچون بالا بودن کیفیت صندلی و صوت وتصویر، دسترسی آسان به محل و موقعیت جغرافیایی، داشتن چندین پرده نمایش و سالن، داشتن فیلم‌های متنوع بر پرده، بهای مناسب بلیط کدام گزینه باعثبالار فتن اقبال مردم به سینماهای محلی می‌شود؟

در دوسوال آخر از مخاطب سی ودومین دوره جشنواره فیلم فجر خواسته شده که دو بازیگر ایرانی مورد علاقه خود و دو کارگردان مورد علاقه خودرا در سینمای ایران معرفی کند؟

ارایه این پرسش نامه که برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر انجام می‌شود در صورتی که با یک برنامه ریزی درست صورت بگیرد می‌تواندکمک شایانی به اخذ نظرات مردمی مخاطبان و آشنا شدن اهالی سینما به خصوص مدیران سینما یی با دیدگاه مخاطبان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز