خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

در سالروز پیروزی انقلاب‌ها در جهان رژه می‌روند امادر ایران جشن فرهنگی می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۵

در حالی که در سالروز پیروزی انقلاب‌ها در جهان رژه می‌روند در ایران جشن فرهنگی می‌گیرند؛ زیرا مردم ایران فرهنگی هستند و سینمای ایران فرهنگ خود را مرهون این فرهنگ چند هزارساله است

ایلنا: حجت الله ایوبی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر این جشنواره را محلی برای تازه شدن دیدار‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایوبی که در مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر سخن می گفت افزود: سینما وجشنواره‌ها فرصتی است برای تازه کردن دیدار‌ها. ما گاهی فکر می‌کنیم همدیگر را می‌شناسیم و در حالی که دنیای تکنولوژی باعثشد که ما همدیگر را مجازا بشناسیم.
وی تاکید کرد: جهان امروز دچار سووتفاهم است، زیرا دیدارهای چهره به چهره کم اتفاق می‌افتد و خوشحالیم که فرهنگ این امکان دیدار چهره به چهره را فراهم می‌آورد.
رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد همچنین با اشاره به همزمانی جشنواره فجر با روزهای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خوشحالیم که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی فیستوال فیلم فجر، تئا‌تر، موسیقی و تجسمی برگزار می‌شود و این ایام، ایام هنر و فرهنگ است در حالی که در سالروز پیروزی انقلاب‌ها در جهان رژه می‌روند در ایران جشن فرهنگی می‌گیرند؛ زیرا مردم ایران فرهنگی هستند و سینمای ایران فرهنگ خود را مرهون این فرهنگ چند هزارساله است.
او خطاب به کسانی که سیمرغ گرفتند و آن‌ها که نگرفته‌اند گفت: «اگر می‌خواهید با روح ایرانی آشنا شوید یک بار دیگر سمیرغ منطق الطیر عطار را بخوانید. ایرانی‌ها‌‌ همان سمیرغی هستند که رنج‌ها می‌کشند و سفر‌ها می‌کنند و حتی حاضر هستند که برای به دست آوردن حقیقت به قله قاف بروند.

علیرضا رضا داد نیز گفت: جشنواره فیلم فجر با پیروزی انقلاب اسلامی متولد شد؛ اما گسترش سینمای ایران در دنیا باعثشد این انقلاب وجه بین المللی یابد. این جشنواره در جستجوی آن است که نقش و سهم بیشتری در اعتلای فرهنگ جهانی پیدا کند. سینمای ایران در جهان به گونه‌ای متفاوت و ممتاز شناخته شده است و چون پیام انقلاب علاقمند به گسترش فرهنگ به دنیا بود؛ به ترویج ویژگی‌های انسانی پرداخت و بر خلاف سینمای جهان که برای جذاب کردن فیلم‌ها به ترویج سکس و خشونت می‌پردازند از آن پرهیز کرد و این تمایز مورد توجه جهان قرار گرفته است.
دبیر جشنواره فجر همچنین یادآور شد: «آثار سینمای ایران در راستای نجات بشر از گرفتاری‌ها است و جشنواره فیلم فجر در جستجوی آن است که راه را برای گسترش راه جدیدی از طریق فرهنگ هموار‌تر کند. لذا جشنواره فجر دست همه منتقدان و فیلم سازان را می‌فشارد تا به هم سویی و همجواری هم سطحی بتوانیم این نقش و سهم را در جهان ایفا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز