خبرگزاری کار ایران

در نشست مطبوعاتی فیلم مطرح شد:

" شیفتگی " متعلق به سینمای مستقل است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۷۹

این فیلم جزء سینمای مستقل است و ما هم سینماگران مستقل هستیم. سینماگران مستقل از نظر مالی از کف امکانات برخوردار هستند.

ایلنا: نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی شیفتگی امشب درحالی برگزار شد که منتقدان از فیلم استقبال خوبی کردند و ایرادهای جزئی فیلم قابل چشم پوشی بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی زمانی عصمتی با اشاره به ایده ساخت فیلم گفت: داستان فیلم از یک شخصیت واقعی می‌آید که من در کودکی دیده بودم و ما به ازاء بیرونی دارد. داستان فیلم درباره یک زن است که به دلیل شرایط اجتماعی مردپوش شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار است فیلم را بر وی پرده می‌بیند گفت: امروز متوجه اشکالاتی در فیلم شدم که باید رفع شود. مثلا ریتم فیلم کمی کند است و یا صداگذاری و همچنین بعضی مسائل فنی و تیتراژ باید اصلاح شود.
عصمتی در پاسخ به سوالی پیرامون نور‌پردازی در فیلم گفت: ما دنبال این بودیم که فضای سردی را در فیلم نشان دهیم به بخشی از اهداف خود نیز رسیدیم البته نسخه‌ای که به نمایش درآمد هنوز اصلاح رنگ نشده است.
کارگردان فیلم شیفتگی در پاسخ به چند سوال مبنی بر اینکه چرا در فیلم از فیدهای طولانی مدت(تصاویر سیاه) استفاده کردید گفت: من می‌دانم که در داخل ایران چگونه باید فیلم بسازم در زمان تست گریم رویا تیموریان نه تنها با وی هماهنگی و مشورت کردیم بلکه از بعضی نهاد‌ها نیز درباره وضعیت حضور بازیگران زن با سر تراشیده سوال کردیم و به ما اعلام شد که اشکالی ندارد و انجام شدنی است.
وی ادامه داد: همچنین به فیلم‌های گذشته‌ای که در سینمای ایران ساخته شده مانند سرب و زندان زنان نیز استناد کردیم اما بعد از اینکه فیلم ساخته شد و در جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد در ۱۲ بهمن ماه یعنی اولین روز جشنواره به ما اعلام شد که باید اصلاحاتی را انجام دهیم و از آنجایی که راهی برای اصلاح نداشتیم در بعضی صحنه‌ها کلاهی مجازی درست کردیم و بعضی صحنه‌ها را نیز سیاه کردیم.
کارگردان فیلم شیفتگی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود فیلم به جشنواره نمی‌آمد و یا صحنه‌های سیاه حذف می‌شد گفت: من سال ۸۳ اولین فیلمم را ساختم اما بعد و در دولت‌های قبلی آگاهانه کار نکردم و اگر امسال هم می‌خواستم فیلم نسازم و در جشنواره فیلم فجر نباشم دیگر باید فیلمسازی را کنار می‌گذاشتم.
وی با اشاره به اینکه در تصاویری که سیاه شده است اتفاقی خلاف موازین شرعی و همچنین قوانین وزارت ارشاد نمی‌افتد گفت: ما ابتدا کلاهی مجازی را طراحی کردیم اما در بعضی صحنه‌ها پاسخگو نبود و از ما خواستند که آن صحنه‌ها حذف شود. در مجموع ۱۸ هزار فریم یعنی ۱۲ دقیقه اصلاح شده است.
عصمتی با تاکید بر لزوم اصلاح نسخه فعلی فیلم گفت: دوست دارم فیلمم با مخاطب عام ارتباط برقرار کند اما نسخه فعلی این ارتباط را برقرار نمی‌کند.
وی همچنین درباره طراحی لباس فیلم گفت: در این بخش من با بازیگران هم مشورت می‌کردم همچنین در طراحی صحنه ما دنبال این بودیم که خانه‌ای بسازیم که بی‌نظم باشد و نمی‌خواستم خانه فیلم شیفتگی شبیه خانه سریال‌ها باشد.
در ادامه این نشست رویا تیموریان بازیگر نقش اول فیلم نیز گفت: فیلمنامه شیفتگی برای من بسیار جذاب بود و بعد از خواندن فیلمنامه با گفتگوهایی که با عصمتی داشتیم به نقش رسیدم هرچند من آخر داستان متوجه شدم که قصه فیلم واقعی است.
وی ادامه داد: من در این فیلم نقش مرد را بازی نمی‌کنم بلکه سعی کردم نقش زنی را بازی کنم که منش مردانه دارد.
تیموریان با اشاره به ساخته شدن این فیلم در شهر یزد گفت: این فیلم جزء سینمای مستقل است و ما هم سینماگران مستقل هستیم. سینماگران مستقل از نظر مالی از کف امکانات برخوردار هستند.
وی ادامه داد: عصمتی در این فیلم از همه امکانات خانوادگی خود استفاده کرد و حتی به ما اعلام کرد که دستمزد واقعی ما را نمی‌تواند بپردازد. سینمای مستقل سینمای سختی است و حمایت منتقدان و خبرنگاران را لازم دارد.
افسانه چهره آزاد دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: من قصه فیلم را دوست داشتم زیرا داستان فیلم بسیار زنانه است و برای زنان نوشته شده است.
دادرس فیلمبردار فیلم نیز گفت: در این فیلم خط داستانی و نوع نور‌پردازی و تکنیک کار بر عهده عصمتی بود. در بخش‌هایی از فیلم سعی کردیم با توجه به موضوع فیلم نور‌پردازی رئالی داشته باشیم. همچنین بخش‌هایی از کار را با ۲ دوربین فیلمبرداری کردیم.
لیلا زارع بازیگر دیگر فیلم نیز گفت: من فرم فیلم و فیلمنامه شیفتگی را دوست داشتم و معتقد بودم این فیلم یک داستان کوتاه در دل یک داستان بلند دارد.
مهسا ظریف بازیگر کودک فیلم نیز گفت: این فیلم دومین فیلم من بود و از حضور در آن خوشحالم.
هومن اشکبوس دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: شخصیتی که من بازی کردم خاکستری است و مشخص نیست که منفی است یا مثبت.
طاهر پیشوایی صداگذار فیلم نیز گفت: در این فیلم تلاش داشتیم که با استفاده از موسیقی و صدای فیلم هم هویت فیلم حفظ شود و هم به خوانندگان ادای دین کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز