خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با ایلنا:

باید به سینماداران برای اکران سال آینده؛ از امروز تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۳۹

دولت باید در سال آینده صد در صد از سینماداران حمایت کند و تعدادی از سالن‌های سینمایی را برای نمایش فیلم‌ها اجاره کند / باید برای ا کران سال آینده فکر جدی کرد و حتی باید فیلم‌های جدیدی ساخت / بسیاری از سالن‌های سینمایی در سال ۹۳ آسیب جدی می‌بینند.

ایلنا: کیفیت فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر نگرانی‌های جدی را در بین علاقمندان سینما به خصوص سینماداران ایجاد کرده است.

محمدقاصد اشرف(رئیس انجمن سینماداران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به وضعیت فیلم‌ها در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: کیفیت فیلم‌های امسال بسیار نا‌امیدکننده بود. مخاطبانی که برای اولین بار به تماشای یک فیلم می‌رفتند از آن استقبال خوبی می‌کردند اما بعداز پایان فیلم به دلیل ضعف فیلم در نوبت دوم نمایش از فیلم‌ها استقبال نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه انتظار مخاطبان از فیلم‌های سینمایی برآورده نشده است، گفت: متاسفانه آثار کارگردان‌های قدیمی و به‌نام سینمای ایران ضعیف و ناامیدکننده بود، و در هر سالنی که فیلمهای آنان اکران می‌شد نارضایتی مخاطبان مشهود بود.

رئیس انجمن سینماداران تاکید کرد: کیفیت این فیلم‌ها یک اکران نگران کننده را به دنبال خواهد داشت و باید از امروز به سینماداران برای وضعیت بد اکران و کیفیت بد فیلم‌ها در سال آینده تسلیت گفت.

وی ادامه داد: باید برای ا کران سال آینده فکر جدی کرد و حتی باید فیلم‌های جدیدی ساخت. زیرا ۹۵ درصد فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر بودند؛ قابلیت جذب مخاطب و اکران را ندارند و فروش خوبی کسب نمی‌کنند.

اشرفی ادامه داد: همین امروز نیز وضعیت مالی سال نهایی سینمایی بسیار خراب است و اگر این وضعیت با اکران این فیلم‌ها در سال ۹۳ ادامه پیدا کند ما با یک بحران جدی مواجه می‌شویم و سالنهای بسیاری را از دست خواهیم داد.

رئیس انجمن سینماداران با انتقاد از نمایش زیاد فیلم‌ها در سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: متاسفانه در زمان تصمیم‌گیری برای تعداد نمایش فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر در تهران و شهرستان‌ها از نمایندگان سینماداران دعوت نشده بود و همین امر موجب شد که تصمیمات غیرکار‌شناسی گرفته شود و این تصمیمات باعثشد تا با نمایش زیاد فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها به نوعی اکران فیلم در شهرستان‌ها نابود شود.

اشرفی ادامه داد: تعداد مخاطبان سینما و کسانی که سینما می‌روند در شهرستان‌ها بسیار کمتر از تهران است و یک تعداد مشخص است. لذا زمانی که در جشنواره فیلم فجر در تعداد نوبت‌های زیاد فیلم‌ها به نمایش درمی‌آیند، مخاطبان از این فیلم‌ها استقبال می‌کنند اما دیگر در زمان اکران فیلم کسی نیست که به سینما برود.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران جشنواره فیلم فجر؛ سینماداران را در تصمیم گیری‌های خود راه ندادند و مشورت نگرفتند. و افرادی درباره اکران تصمیم‌گیری کردند که فقط به کلیت سینما توجه داشتند و از جزئیات آن اطلاعی نداشتند.

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از سالن‌های سینمایی گفت: جشنواره فیلم فجر و نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینمایی سودی برای سالن‌دار نداشت. زیرا براساس توافق فقط ۵۰ درصد میزان فروش به سینمادار می‌رسید؛ این امر در حالی است که هنوز در استان‌ها مشخص نشده چند درصد از فروش به سینمادار می‌رسد و نحوه‌ی محاسبه‌ای مشخص نیست.

وی ادامه داد: باتوجه به تغییر دولت؛ امیدی در دل مردم زنده شده بود که فیلمهای خوبی را ببینند اما زمانی که به تماشای فیلم‌ها می‌نشستند این امید و شادابی جای خودش را به ناامیدی می‌داد.

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به لزوم توجه و دقت جدی در اکران بندی سالنهای سینمایی در سال آینده گفت: خوشبختانه آئین‌نامه شورای صنفی آماده شده و نمایندگان نیز معرفی شده‌اند باید نمایندگان صنوف نیز معرفی شوند و سریع‌تر جلسات شورای صنفی نمایش برگزار شود.

وی ادامه داد: باید با یک خرد جمعی و با حضور کار‌شناسان کمیته‌ای را تشکیل دهیم و فیلم‌ها را بررسی کنیم تا فیلم‌هایی که مخاطب ندارند؛ اکران نشوند و تعدادی از فیلم‌های دیگر نیز با یک درجه‌بندی مشخص و پیش بینی شده در گروه مخاطب خاص اکران شود.

وی افزود: دولت باید سال آینده صد در صد از سینماداران و سالنهای سینمایی حمایت کند و حتی اگر می‌تواند تعدادی از سالن‌های سینمایی را برای نمایش فیلم‌ها اجاره کند زیرا با کیفیت پایین این فیلم‌ها نه تنها مخاطبان از اکران آن‌ها استقبال نمی‌کنند بلکه بسیاری از سالن‌های سینمایی که در بخش خصوصی است؛ با اکران این فیلم‌ها در سال ۹۳ آسیب جدی می‌بنینند و و متضرر می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز