خبرگزاری کار ایران

فرهاد ورهرام:

مسئولین جشنواره فجر دور فیلم مستند را خط بکشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۶۸

متاسفانه در چند سال اخیر نمایش آثار مستند در مقایسه با فیلم‌های داستانی از مخاطب کمتری برخوردار شده است که جای بررسی و تدبیر بیشتری دارد.

ایلنا: داور بخش فیلم‌های مستند سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر معتقد است: زمانی که جمعیت ۹۹ درصدی تماشاگران، رسانه‌ها و حتی مسئولین، درگیر سینمای بدنه و حرفه‌ای هستند و حتی یک عکس از برندگان فیلم مستند در سایت‌ها وجود ندارد، مدیران جشنواره فجر باید دور فیلم مستند را خط بکشند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فرهاد ورهرام با اشاره به استقبال محدود از نمایش آثار مستند در سینماهای مردمی و کاخ جشنواره فیلم فجر گفت: متاسفانه در چند سال اخیر نمایش آثار مستند در مقایسه با فیلم‌های داستانی از مخاطب کمتری برخوردار شده است که جای بررسی و تدبیر بیشتری دارد.

وی افزود: به عقیده من جشنواره فجر باید بودجه‌ای که برای نمایش آثار مستند هزینه می‌کند را در اختیار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و خانه سینما قرار دهد؛ زیرا مرکز گسترش می‌تواند جشنواره تخصصی برگزار کند و خانه سینما هم به عنوان نهاد صنفی موفق‌تر عمل خواهد کرد. اگر مثل امسال، سینمای مستند در جشنواره فجر حضور داشته باشد، فقط در حاشیه قرار می‌گیرد و اتفاق دیگری نمی‌افتد.

ورهرام تاکید کرد: زمانی که جمعیت ۹۹ درصدی تماشاگران، رسانه‌ها و حتی مسئولین درگیر سینمای بدنه و حرفه‌ای هستند و حتی یک عکس از برندگان فیلم مستند در سایت‌ها وجود ندارد، مسئولین جشنواره فجر باید دور فیلم مستند را خط بکشند!
وی در پایان، پیرامون داوری آثار مستند فجر خاطرنشان کرد: اتفاق مثبت در روند برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، انتخاب هیات داوری مناسب برای ارزیابی آثار جشنواره بود. خوشبختانه این ترکیب به خوبی با سینمای مستند آشنا بودند و حتی حرفه‌ای‌تر از هفتمین دوره جشنواره سینماحقیقت، فیلم‌های مستند را مورد ارزیابی قرار دادند!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز