خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

چرا انجمن سینماداران در مجامع عمومی خانه‌سینما شرکت نمی‌کند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۵۲

انجمن سینماداران خود را عضو خانه‌سینما می‌داند اما معتقد است که منافع این صنف در خانه‌سینما حفظ نشده از طرف دیگر تمایلی ندارد تا وارد دعواهای صنفی شود.

ایلنا: مجمع عمومی خانه سینما شب گذشته(۲۰ اسفند) با حضور نمایندگان تمام صنوف برگزار شد و فقط صنف انجمن سینماداران بود که در مجمع عمومی شرکت نکرد. هرچند شرکت نکردن این صنف در مجمع عمومی پیش از این نیز سابقه داشته است.

محمدقاصد اشرفی(رئیس انجمن سینماداران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به دلایل شرکت نکردن نمایندگان انجمن سینماداران در مجمع عمومی خانه سینما گفت: ما خود را عضو خانه سینما می‌دانیم و سالهای سال است که به عنوان یک عضو اصلی در خانه سینما حضور داریم اما متاسفانه به منافع سینماداران توجه جدی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنف سینماداران مهمترین بخش اجرایی صنعت سینما را برعهده دارد، گفت: بیش از ۵۰ درصد امور اجرایی سینما برعهده سینماداران است اما هرگز در خانه سینما به این اصل توجه نشده و بجز دوره‌ی مدیریت رضا میرکریمی که به منافع سینماداران توجه شد و ما نیز فعالانه حضور داشتیم، در دوره‌های بعد توجه زیادی به صنف سینماداران نشد.

اشرفی، سینماداران را قدیمی‌ترین صنف حوزه سینما دانست و افزود: بیش از ۶۵ سال است که سینماداران در بحثنمایش و پخش فیلم‌های سینمای ایران حضور دارند و جزء اولین صنف‌های مستقل هستند که در بخش سینما فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بعداز مسائلی که در سالهای قبل به وجود آمد و منجر به تشکیل بعضی صنوف دیگر و حتی خانه سینما شماره ۲ شد، ما تصمیم گرفتیم که وارد دعواهای صنفی نشویم و به حاشیه‌ها دامن نزنیم.

اشرفی با اشاره به اینکه بین انجمن سینماداران و اعضای خانه سینما و صنوف، مناسبات و روابط خوبی وجود دارد، گفت: حتی زمانی که در جلسه با ایوبی پیشنهاد شد که ما در مجامع عمومی شرکت کنیم و ایشان نیز به این امر بسیار اظهار تمایل داشت، ما مطرح کردیم که بهتر است ما وارد دعواهای حزبی و صنفی نشویم و فارغ از این مسائل به اصل سینما توجه کنیم.

اشرفی با اشاره به اینکه همه صنوف و فعالان حوزه سینما با هم همگن نیستند و نمی‌توانند همزمان در خانه سینما حضور داشته باشند، گفت: بعضی صنوف مانند تهیه‌کنندگان سینما و سینماداران عنوان صنوف کارفرما مطرح می‌شوند و نمی‌توان این صنوف را درکنار سایر صنوف در خانه سینما قرار داد. همانگونه که در شغل‌های دیگر نیز که از دو بخش کارگری و کارفرمایی برخوردار هستند، صنوف کارفرما از صنوف کارگران جدا هستند.

وی با اشاره به اینکه ما برای همه صنوف خانه سینما احترام خاصی قائل هستیم، گفت: حقیقت این است که ما در دوره‌های گذشته در مجامع عمومی شرکت می‌کردیم اما هیچگاه به منافع خود نرسیدیم. زیرا ما نیز مانند دیگران فقط یک رای داشتیم. درحالیکه ۵۰ درصد منافع سینما در دست سالن‌داران است.

اشرفی ادامه داد: در دوره‌های گذشته حتی برای تهیه‌کنندگان سینما و کارگردانان در هیات مدیره و مجمع، کرسی ثابتی درنظر گرفته شده و برای ما این کرسی درنظر گرفته نشده است هر چند بعدها ما به این قضیه معترض شدیم و این کرسی ثابت حفظ شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش کلان سیاست‌گذاری‌های سینما تاکنون توجه جدی به سالن‌های سینما نشده؛ گفت: متاسفانه حمایت‌ها از سینما به همه بخش‌های سینما می‌رسد و به امور دیگری این حمایت‌ها سوق داده می‌شود اما به سالن‌داران و حتی بازسازی سالن‌ها توجه زیادی نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز