خبرگزاری کار ایران

جنتی در حاشیه هیات دولت: / ۲ /

فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه وزارت ارشاد خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۱۳۸

تمام تلاش ما این است که نگرانی‌های ایشان در عرصه فرهنگی رفع شود. / برنامه ما برای رفع این دغدغه‌ها همان برنامه‌ای است که در ابتدا به عنوان برنامه وزارت ارشاد تقدیم مجلس شورای اسلامی کردم و مجلس هم بر اساس آن به بنده را اعتماد داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود، تاکید کرد: برخی تلاش می‌کنند همه این دغدغه‌ها را متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد کنند. در حالی که این وزارتخانه به عنوان یک دستگاه حاکمیتی یکی از متولیان فرهنگ کشور است و ده‌ها نهاد و حتی شخصیت برجسته فرهنگی در کشور داریم که هر یک به نوعی برای فرهنگ کشور مسئولیت دارند و شاید مسئولیت وزارت فرهنگ بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های وزرات ارشاد برای دفع دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری گفت: رهبری همواره به عنوان پیشرو و شخصیتی که می‌تواند بیشترین اشراف را در فرهنگ و هنر دارد. ضمن اینکه همواره فرهیختگان و اصحاب هنر را تشویق کرده‌اند. رهنمودهایی نیز به سمت اهداف متعالی انقلاب اسلامی داده است.

وی با بیان اینکه اگر فرمایشات دو دهه مقام معظم رهبری را نگاه کنیم می‌بینیم که ایشان در مقاطع مختلف بعضی از نگرانی‌ها را بیان فرموده‌اند، به اولین دیدار خود با رهبر معظم انقلاب پس از رای اعتماد اشاره کرد و اظهار داشت: حتی در اولین ملاقات بنده با ایشان پس از اخذ رای اعتماد، رهبری برخی دغدغه‌ها را بیان کرده‌اند. طبیعی است که باید برای هدایت فرهنگی جامعه ما که پر تلاش و پر نشاط است باید هم این نگرانی‌ها را بیان کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی تلاش می‌کنند همه این دغدغه‌ها را متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد کنند. در حالی که این وزارتخانه به عنوان یک دستگاه حاکمیتی یکی از متولیان فرهنگ کشور است و ده‌ها نهاد و حتی شخصیت برجسته فرهنگی در کشور داریم که هر یک به نوعی برای فرهنگ کشور مسئولیت دارند و شاید مسئولیت وزارت فرهنگ بیشتر باشد.

جنتی با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که نگرانی‌های ایشان در عرصه فرهنگی رفع شود. در ملاقات دیگری که با رهبری داشتم، گفتم که نه وزارت قبلی فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستند انتظارت حضرتعالی را برآورده کنند و نه من خواهم تواست که این انتظارات را کاملاً برآورده کنم چراکه مسائل فرهنگی پیچیده است و نیاز به تلاش جمعی همه نهادهای فرهنگی و شخصیت‌های فرهنگی دارد. همه ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقاومت کنیم. تاکید رهبری در سخنان اخیرشان بر تقویت نیروهای جوان، مومن و معتمد بود که این امر نیز سرلوحه کار وزارت فر هنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: در همین راستا تعداد کسانی که در جشنواره فیلم فجر امسال به اصطلاح فیلم اولی بودند قابل توجه بود. در دیگر حوزه‌ها نیز به همین ترتیب است. ما وظیفه داریم از نیروهای مومن و متعهد که دل در گرو انقلاب دارند استفاده کنیم و در عین حال از همه کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند با رسالت حاکمیتی خود حمایت کنی و اگر اشکالاتی در کار آنها وجود دارد در رفع آن بکوشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه ما برای رفع این دغدغه‌ها همان برنامه‌ای است که در ابتدا به عنوان برنامه وزارت ارشاد تقدیم مجلس شورای اسلامی کردم و مجلس هم بر اساس آن به بنده را اعتماد داد. در آن برنامه، یکی از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشر معارف اسلامی و پاسداری از ارزش‌های اسلامی که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به مسئله سبک زندگی افزود: بحثسبک زندگی نکته دیگری در فرمایشات رهبری بود که در دو سال قبل در خراسان شمالی مطرح کردند. این بحثنیز جزو مهمترین مواردی است که در شورای فرهنگ عمومی بوده و دنبال می‌شود. همچنین مراقبت از فتنه دشمن و عوامل خارجی در مطبوعات، کتاب و سایر اقلام فرهنگی سرلوحه کار ماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز تاسف از اینکه بازار شایعات در کشور ما رواج دارد، گفت: فرهیختگان و اصحاب فکر باید تلاش کنند تا واقعیت‌ها را همانگونه که هست ببینند و اصحاب رسانه آنچه واقعیت دارد را درج کنند. متاسفانه در برخی از موارد خلاف این دیده می‌شود مثلاً همین بحثحضور یدالله رویایی یا چاپ کتاب‌های صادق هدایت و یا خبر مجوز گرفتن کتاب زوال و کلنل محمود دولت آبادی از این قبیل شایعات است که به نظرم دقت کافی در آن صورت نمی‌گیرد. اگر در خصوص این شایعات از مسئولان ذی‌ربط سوال شود این مطالب با دقت بیشتری درج خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز