خبرگزاری کار ایران

در نشست نقد و بررسی فیلم شب بیرون مطرح شد:

پرستویی: چهار سال گذشته دچار نابسامانی بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۵۴۷

سعی کردم مدتی کنار بکشم و در مواردی احساسم را بیان کرده‌ام. من سی سال در سینما کارکردم با این حال نمی‌توانم هر حرفی که در دلم هست را راحت بیان کنم.

پنجاه و یکمین جلسه از کانون سینمای پایتخت با جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی شب، بیرون به کارگردانی کاوه سجادی حسینی با حضور عوامل این اثر سینمایی شب گذشته(۲۷ فروردین) در مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا کاوه سجادی حسینی در ابتدای این جلسه درباره دیده انتخاب نشدن فیلم شب بیرون به عنوان یکی از آثار کار اولی در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر دوره سی و دوم افزود: این اثر سینمایی به دلیل نگاه سلیقه‌ای داوران در این بخش حضور نداشت و شاید اگر گروه دیگری بودند سلیقه دیگری داشتند.
وی ادامه داد: شب بیرون یک ملودرام اجتماعی یا اثری قصه گو نیست بلکه این فیلم با سینما درگیر است. سلیقه جشنواره ما به سمت و سوی انتخاب آثاری گرایش دارد که خصیصه تلویزیونی دارند.
کارگردان فیلم سینمایی شب بیرون با یادآوری اینکه اگر پرستویی نبود این اثر نمی‌توانست در بخش نوعی تجربه جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش عمومی برسد توضیح داد: در دوره قبل سه سال تلاش کردم فیلم بسازم اما موفق به اخذ پروانه ساخت نشدم اما با حضور پرستویی شب بیرون زنده ماند.

سجادی حسینی حضور پرستویی در کنار دست اندرکاران فیلم شب بیرون به عنوان تهیه کننده را نشان از حمایت نسل قدیم سینما از نسل جدید خواند و تاکید کرد که نسل جدید فیلمسازان قرار نیست جای کسی را بگیرند و حضور این قشر به پویایی هنر هفتم کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اخذ پروانه نمایش فیلم شب بیرون از اکران این اثر سینمایی در گروه هنر و تجربه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این گروه، فیلم‌هایی از جنس شب بیرون به درستی از سوی مخاطبان دیده شود.
کارگردان فیلم شب بیرون درباره ایده اصلی این اثر گفت: شوخ طبعی چند جوان در خیابان در سال‌های پیش مرا به یاد فیلم ژول و ژیم انداخت و سکانس دویدن بر روی پل عابر نیز به نوعی از این فیلم برداشت شده است.
سجادی حسینی درباره استفاده از بازیگران تئاتری در شب بیرون گفت که این امر به پختگی فیلمنامه کمک بیشتری می‌کرد.


وی درباره شوخی با عباس کیارستمی در این اثر نیز افزود: این شوخی من است. از طرفی شب بیرون فیلم در فیلم است و ما تصویری از فیلمی که توسکا شخصیت اصلی فیلم می‌گیرد نمی‌بینیم.
کارگردان فیلم شب بیرون درباره دشواری‌های تولید این اثر سینمایی توضیح داد: این فیلم در ۳۵ جلسه فیلمبرداری شد و برای ساخت این فیلم تنها مجوز فیلم کوتاه داشتیم.
سجادی حسینی درباره پایان بندی این اثر سینمایی نیز گفت: این فیلم سه پایان بندی داشت که در ‌‌نهایت بخش فرودگاه به دلیل مجوز‌ها ساخته نشد و در ‌‌نهایت به دو پایان بندی رسیدیم.
به گفته وی، شب بیرون بر اساس قاعده آثار ابزورد نوشته شده و نمی‌توان این اثر سینمایی را با قواعد سینمای کلاسیک تحلیل کرد.


پرویز پرستویی تهیه کننده فیلم شب بیرون نیز گفت: نام من را به عنوان تهیه کننده این اثر سینمایی خیلی جدی نگیرید و این امر برگرفته از نابسامانی‌های چهار سال گذشته است.
وی ادامه داد: فیلم شب بیرون به معنای حقیقی در قالب کار تیمی به سرانجام رسید و همه عوامل خالصانه در تولید این اثر سینمایی تلاش کردند.
تهیه کننده فیلم شب بیرون با یادآوری اینکه این اثر سینمایی به سختی ساخته شد توضیح داد: شب بیرون در جشنواره سی و دوم در بخش سینمای نوعی تجربه حضور داشت و تلاش من بر این بود زحمت‌های گروه تولید کننده این اثر سینمایی به بایگانی نرود.
پرستویی در ادامه درباره سینمای مستقل اظهار کرد: سعی کردم مدتی کنار بکشم و در مواردی احساسم را با بیان کرده‌ام. من سی سال در سینما کارکردم با این حال نمی‌توانم هر حرفی که در دلم هست را راحت بیان کنم. امسال در جشنواره فیلم فجر سه فیلم داشتم و احساس می‌کنم به نسل جوان سینمای ایران از جنس کاوه سجادی حسینی تعلق دارم.
وی اظهار امیدواری کرد که سینمای مستقل و نسل جوان جایگاه حقیقی خود را در سینما بدست آورند.
این بازیگر سینما اظهار امیدواری کرد که تولید فیلم‌هایی از جنس شب بیرون افزایش یابد.
پرستویی همچنین اجرای طرح هنر و تجربه برای اکران فیلم‌های تجربی را اتفاق خوبی ارزیابی کرد.

سهیلا گلستانی از بازیگران شب بیرون نیز افزود: شاید این اثر سینمایی در نگاه اول اثری ساده به نظر برسد اما این فیلم با دشواری بسیاری ساخته شد و بخصوص وحید مقدسیان صدابردار این اثر کار دشواری داشت و در بخش‌های متعددی از فیلم در صندوق عقب فیلم، کار صدابرداری را انجام می‌داد.
وی ادامه داد: تلاش کردیم شکل متفاوتی از سینما در شب بیرون به تصویر کشیده شود و بر اساس نگاه و نظر کاوه سجادی حسینی کارگردان فیلم، یکماه قبل از فیلمبرداری، اتود می‌زدیم. من به همراه هوتن شکیباو حسام محمودی شب‌ها به خیابان‌ها می‌رفتیم.
بازیگر فیلم شب بیرون با یادآوری اینکه زندگی در این اثر سینمایی جریان دارد کار کردن با همسرش(کاوه سجادی حسینی کارگردان شب بیرون) را برخلاف برخی تصورات دشوار دانست.
گلستانی درباره تفاوت بازی در فیلم شب بیرون گفت: این نوع بازی سلیقه من است و کارگردان فیلم دست مرا باز گذاشت. متاسفانه برخی بخش مولف بازیگران را نمی‌بینند. ما این آزادی را داشتیم که ذهنیات خود را با کارگردان مطرح کنیم و در ‌‌نهایت وی با چارچوب مشخصی که برای خود قائل بود و اتفاقا روی آن پافشاری هم می‌کرد برخی ذهنیات را تایید می‌کرد.


هوتن شکیبا از دیگر بازیگران این اثر سینمایی نیز افزود: شب‌ها با یکدیگر در اتومبیل در شهر می‌گشتیم و حرف می‌زدیم. ما مجوز نداشتیم و تکلیف خیلی چیز‌ها را نمی‌دانستیم زیرا تنها بودیم و شاید اگر شرایط بهتر بود فیلم بهتری ساخته می‌شد.


حسام محمودی نیز افزود: خدا مرا خیلی دوست دارد چراکه امروز در کنار پرویز پرستویی نشسته‌ام؛ مردی که الگوی من است و همیشه حسرت داشتم یک سکانس مثل او بازی کنم.
وی درباره بازی در فیلم شب بیرون توضیح داد: ما اتودهای خود را بر اساس چارچوب‌های تعیین شده از سوی کارگردان طراحی می‌کردیم و در عین حال روحیه و همدلی گروه نیز در این راه اثر داشت.
این بازیگر سینما توضیح داد: کارگردان شب بیرون به درستی می‌دانست که به دنبال چه چیزی است و دکوپاژ برای وی کاملا مشخص بود.
در انتهای این مراسم، از عوامل فیلم شب بیرون تقدیر شد و آنان به رسم یادبود پوس‌تر فیلم را امضاء کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز