خبرگزاری کار ایران

در گلریزان برای نجات جان ۳ جوان اعدامی مطرح شد:

باید به سمت جهان عاری از خشونت حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۰۸

بستر بعضی از محلات، خانه‌ها و خانواده‌ها جرم‌خیز است درحالیکه باید فضایی بوجود آید تا نوجوانان وارد یک مسیر درست شوند و انرژی خود را درست تخلیه کنند / باید به سمت جهان عاری از خشونت و ایران عاری از خشونت حرکت کنیم.

مراسم گلریزان هنرمندان سینما برای جمع آوری کمک‌های مالی با هدف نجات جان سه جوان اعدامی شب گذشته(۶ اردیبهشت) درحالی برگزار شد که بانیان مراسم و سخنرانان آن تاکید داشتند؛ برگزاری چنین مراسم‌هایی به معنی زیر سوال بردن حق قصاص نیست بلکه هدف انتشار مهربانی و گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛احسان کرمیکه اجرای مراسم و گلریزان را برعهده داشت با اشاره به اینکه برای نجات جان سه جوان اعدامی نیاز به ۷۰۰ میلیون تومان است؛ گفت: هیچکدام از ما که امروز اینجا حضور داریم حق قصاص را زیرسوال نمی‌بریم و قصاص حق خانواده مقتول است.

وی در ادامه افزود: هنرمندان امروز برای انتشار مهربانی و گذشت جمع شده‌اند زیرا همه ما مسلمان هستیم و‌‌ همانگونه که در قرآن کریم بر قصاص تاکید شده؛ بر گذشت نیز تاکید شده است.

کرمی همچنین گفت: ۳ جوان درحالی‌که نوجوان بودند در سنین ۱۶ یا ۱۷ سالگی بدون نقشه قبلی و در نزاع خیابانی به صورت ناخواسته مرتکب قتل شدند و ما امشب قصد داریم با جمع آوری کمک‌های مردمی دیه آن‌ها را تهیه کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها گفت: برنامه‌های تلویزیون در فرهنگ بسیار تاثیرگذار است و باید صدا و سیما برنامه‌های خوبی در این زمینه پخش کند.

رضا عطاراننیز گفت: خیلی خوشحالم که امروز در این جمع حضور دارم. امیدوارم چنین برنامه‌هایی ادامه پیدا کند و اتفاقات خوبی بیافتد اما نباید برگزاری چنین برنامه‌هایی به شکل روتین درآید.

بهاره رهنمانیز گفت: در همه جای دنیا که مجازات و قانون قصاص وجود دارد همه به آن احترام می‌گذارند اما مساله‌ای که امروز وجود دارد این است که بعضی جرایم و قتل‌ها در سن نوجوانی رخ می‌دهد. سن نوجوانی سن بلوغ است و جنون بلوغ امری است که روان‌شناسان نیز بر حساسیت آن تاکید دارند و متاسفانه بسیاری از جرایم ناخواسته در این سن رخ می‌دهد.

رهنما با اشاره به اهمیت هدایت نوجوانان گفت: متاسفانه بستر بعضی از محلات، خانه‌ها و خانواده‌ها جرم‌خیز است درحالیکه باید فضایی بوجود آید تا نوجوانان وارد یک مسیر درست شوند و انرژی خود را درست تخلیه کنند.

حبیب رضایینیز گفت: وقتی در این جلسات شرکت می‌کنم دو احساس متضاد دارم برای جانی که گرفته شده و اینکه دیگر در میان ما نیست ناراحتم اما برای جانی که می‌خواهی نجات بدهی و برای آن تلاش می‌کنی؛ خوشحال هستم.

وی ادامه داد: کسانی که در این مرحله قرار می‌گیرند و برای نجات جان آن‌ها گلریزان می‌شود افرادی هستند که از فیلترهای مختلف رد شده‌اند.

هانیه توسلیدیگر مهمان مراسم بود که گفت: اتفاق دردناکی است که انسان در زیر ۱۸ سال دچار جرم شود. امیدوارم برای قتل‌های زیر ۱۸ سال چاره‌ای اندیشیده شود.

منیژه حکمتبا تشکر از مادران صلح و اهالی سینما گفت: باید به سمت جهان عاری از خشونت و ایران عاری از خشونت حرکت کنیم و امیدوارم مسئولین به سمت اجرای برنامه‌هایی برای حذف خشونت حرکت کنند.

شبنم مقدمینیز با تشکر از خیرین و علاقمندان سینما گفت: مادرهایی هستند با از دست دادن بچه‌هایشان طعم تلخی را شنیدند و ما امروز می‌خواهیم کمک کنیم تا مادران دیگری این طعم را نچشند.

خسرو احمدیبازیگر تئا‌تر نیز با تشکر از کسانی که توانایی کمک داشتند؛ گفت: هرکسی با هر توانایی که دارد امروز می‌تواند کمک کند و حتما نباید مبلغ کمک چندصد میلیون تومان باشد بلکه حتی فردی مانند من که بضاعتش در حد ۵۰ هزار تومان است می‌تواند کمک کند.

وی ادامه داد: اینگونه جمع آوری کمک اصلا گدایی نیست بلکه تلاشی است برای نشان دادن انسانیت ما است و همه ما باید خوشحال باشیم از اینکه توانسته‌ایم در حد بضاعتمان در یک کار نیک سهیم شویم و کمک کنیم.

در مراسم شب گذشته که به همت تهیه کننده و پخش کننده فیلم «طبقه حساس» و در زمان اکران این فیلم در ساعت ۲۰ سینما عصر جدید برگزار شد؛ مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای نجات جان سه جوان محکوم به اعدام جمع آوری شد و این سه جوان از مرگ نجات پیدا کردند.

سیدعلی ضیاءکه در اجرای برنامه کمک می‌کرد؛ گفت: در سالی که گذشت من در سه برنامه مانند امشب حضور داشتم و مردم همیشه یاریگر ما بودند به طور مثال، من در برنامه‌ای در شهر زنجان بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول جمع کردم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز