خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری جشن رسانه‌ها مطرح شد:

تاثیرگذاری رسانه‌ها در حوزه فرهنگ و سینما مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۲۴

در حوزه‌های دیگر مانند اقتصاد و صنعت نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در تصمیم‌گیری‌ها و انجام مشورت‌ها تثبیت شده و بسیار پررنگ است اما متاسفانه این نقش در حوزه فرهنگ و به خصوص سینما مغفول مانده است.

نشست خبری اولین جشن رسانه‌های حوزه سینما صبح امروز(۲۰ اردیبهشت) در بنیاد سنیمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حمیدرضا دیبایی(معاون ارتباطات بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشن) با اشاره به روند برگزاری این جشن گفت: در دوره جدید معاونت سینمایی با هدف توجه به نقد درست و تحکیم فکری اهالی سینما طرح برگزاری نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به برگزاری این جشن همزمان با ۲۶ اردیبهشت گفت: ۲۶ اردبیهشت سالروز بزرگداشت فردوسی است؛ شاهنامه فردوسی سند فرهنگ ما ایرانیان است و در زمانی که رسانه‌ای وجود نداشته شاهنامه نقش یک رسانه را ایفا گرده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش خبرنگارن در حوزه سینما گفت: در حوزه‌های دیگر مانند اقتصاد و صنعت نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در تصمیم‌گیری‌ها و انجام مشورت‌ها تثبیت شده و بسیار پررنگ است اما متاسفانه این نقش در حوزه فرهنگ و به خصوص سینما مغفول مانده است.

دبیایی افزود: ما با برگزاری جشن رسانه‌ها می‌خواهیم نشان دهیم که نقش رسانه‌ها بسیار اثرگذار است. و در کنار یک اثر سینمایی یک نقد خوب می‌تواند به بهبود تولید فیلم کمک کند.

دبیر جشن رسانه‌ها با اشاره به بخش‌های مختلف این جشن گفت: جشن در دو بخش رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها و همچنین برنامه‌های رادیو تلویزیونی و در چهار رشته خبر؛ گزارش؛ یادداشت؛ عکس خبری؛ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۶۷ اثر در بخش رسانه‌های مکتوب به دست ما رسیده است که نشان از استقبال خوب می‌دهد و ما روز ۲۶ اردیبهشت در هر بخش به سه نفر جایزه می‌دهیم.

دیبایی افزود: شورای سیاست گذاری جشن از محمدرضا جعفری جلوه به عنوان رئیس شورا؛ حمید دیبایی به عنوان دبیر و مهدی مسعودشاهی؛ بهمن حبشی؛ محمد پرویزی؛ و چند نفر از اهالی رسانه تشکیل شده است.

وی با معرف داوران ادامه داد: طهماسب صلح جو؛ سیدمهدی شجاعی؛ محمدحسین لطیفی؛ اکبر نبوی و شهرام جعفری‌نژاد داوری این جشن را برعهده دارند.

دیبایی ادامه داد: در بخش تقدیرهای ویژه نیز از ابراهیم حاتمی کیا رسول صدرعاملی؛ ابوالحسن داوودی؛ علی معلم، فریدون جیرانی به عنوان سینماگرانی که فعالیت خود را با کار رسانه‌ای آغاز کردند؛ تقدیر می‌شوند.

در بخش منتقدان نیز از جواد طوسی؛ طهماسب صلح جو و مسعود فراستی و محمدتقی فهیم تقدیر می‌شود.

دیبایی با اشاره به اینکه جشن رسانه‌ها در تالار ایوان شمس و همراه با کنسرت علیرضا قربانی برگزار می‌شود؛ گفت: در بخش بزرگداشت‌های ویژه از مرتضی آوینی؛ رسول ملاقلی‌پور؛ و شهیدحسن باقری تجلیل خواهد شد و همچنین از یک خبرنگار ویژه که در طول سالهای اخیر در یک رسانه ثابت فعالیت کرده و همچنین اخبار سینما را پیگیری کرده است؛ تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قصد دارد این جشن را با‌‌ همان بودجه اندک در سالهای آینده برگزار کند؛ گفت: این جشن با جشن منتقدان تداخلی ندارد زیرا جشن منتقدان یک جشن صنفی است و جشن فارابی جشنی برای نشانه‌گذاری در حوزه رسانه است.

دیبابی از انتشار کتاب «صد خبرنگاری که بعد‌ها فیلمساز شده‌اند» توسط مسعود نجفی خبر داد و افزود: در این جشن به برگزیدگان تندیس؛ لوح تقدیرو جوایز نقدی اهدا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز