خبرگزاری کار ایران

نظر اهالی رسانه درباره نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۸۶۹

خبرنگاران و نویسندگان رسانه‌ها در حوزه سینما معتقدند که برگزاری جشن رسانه‌ها در حوزه سینما می‌تواند به ارتقا فرهنگ نوشتاری و نقد در سینما کمک کند.

گروهی از دبیران، خبرنگاران و نویسندگان رسانه‌ها در حوزه سینما از ضرورت برپایی نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما سخن گفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی، در آستانه برپایی نخستین جشن رسانه‌ها گروهی از اهالی رسانه درباره برپایی این جشن که جمعه ۲۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد، اظهارنظر کرده‌اند.

نغمه دانش: رسانه‌ها باید حلقه ارتباطی مردم و سینما باشند
نغمه دانش دبیر گروه هنر خبرگزاری مهر درباره برگزاری نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما گفت: برپایی جشنواره‌ای تخصصی در حوزه سینما یک خلاء بود که امید می‌رود با برگزاری این جشن شاهد اتفاق خوبی در این زمینه باشیم.
وی در ادامه افزود: دغدغه اصلی در راه برگزاری جشن رسانه‌ها در حوزه سینما این است که ساختار برپایی جشن و داوری‌ها چگونه می‌تواند ثمربخش باشد و در ‌‌نهایت خروجی جشن تاچه میزان به خبررسانی در حوزه سینما کمک می‌کند.
دانش خاطرنشان کرد: اینکه چه آثاری داوری شود، داوری‌ها تا چه اندازه تخصصی باشند و داوران چگونه پای آرای خود بایستند تا عملکردشان به نفع اطلاع‌رسانی در حوزه سینما باشد، این جشن را با کیفیت‌تر خواهد کرد. در غیر این صورت صرفا جشنواره‌ای به سایر جشنواره‌ها اضافه شده و نتیجه‌ای هم دربرنخواهد داشت.
وی با بیان اینکه رسانه در ارتقاء سطح کیفی حوزه سینما موثر است، گفت: نمی‌توان هنر را بدون رسانه‌ای که فعالیت آن را پوشش می‌دهد تصور کرد زیرا هر حوزه‌ای نیاز دارد تا فعالیت‌هایش به گوش مردم برسد بنابراین نمی‌توان نقش رسانه را نادیده گرفت.
دانش خاطرنشان کرد: اینکه رسانه‌ها تا چه اندازه اخبار صحیح منتشر می‌کنند، اینکه اطلاع رسانی‌ها تا چه اندازه بر اساس حسن نیت و در مسیر اعتلای سینما است و رسانه‌ها و اینکه خبرنگاران تا چه حد فارغ از منافع شخصی، در جریان اطلاع رسانی ایفای نقش می‌کنند، نکات مهمی است که باید به آن‌ها توجه شود.
وی در ادامه افزود: رسانه‌ها در حوزه خبررسانی فرهنگی و زیرشاخه سینمایی، ‌گاه فراموش می‌کنند که باید حلقه واسطه بین مردم و فرهنگ باشند و بیشتر درگیر رقابت‌های درون رسانه‌ای و یا دامن زدن به حاشیه‌ها می‌شوند. حاشیه‌هایی که به نفع هنر و سینما نیست.
دانش در ادامه گفت: گاهی می‌توان چشم خود را به روی خبر ببندیم و بیشتر صلاح اطلاع رسانی رسانه را درنظر بگیریم. گاهی خبرنگاران می‌توانند به جای اینکه بر آتش افروخته دامن بزنند، اختلاف‌ها را برطرف کنند و تنها به فکر خوراک خبری برای رسانه خود نباشند.
وی در ادامه افزود: گاهی دیده شده که خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای که در طیف رسانه کار می‌کنند بر اساس باورهای خود افراد را خط‌کشی می‌کنند بدون اینکه در نظر بگیرند باید به افراد پاسخگو باشند.

شیما غفاری: اگر رسانه نبود خانه سینما به فراموشی سپرده می‌شد
شیما غفاری دبیر گروه هنر خبرگزاری ایسنا درباره برگزاری نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما گفت: با توجه به اینکه این جشن اولین بار است که برگزار می‌شود، ابتدا باید دید چگونه برگزار می‌شود و بعد درباره آن قضاوت کرد. در واقع اگر این مراسم تنها یک عنوان باشد، قطعا حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشن باید با برنامه ریزی همراه باشد، افزود: امیدوارم داور‌ها با زمان اندکی که در اختیار دارند، انتخاب شایسته‌ای داشته باشند و رقابت به معنای واقعی در آن وجود داشته باشد.
غفاری با اشاره به اینکه رسانه نقش مهمی در ارتقای کیفی حوزه سینما دارد، گفت: سینماگران در جریان مشکلاتی که برای خانه سینما پیش آمده بود به خوبی به این موضوع پی بردند که اگر رسانه نبود خانه سینما به فراموشی سپرده می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: در همه دوره‌ها حتی مدیران هم متوجه شدند که رسانه تا چه اندازه موثر است. البته رسانه‌ها هم باید به این نکته توجه داشته باشند تا از این موقعیت بتوانند به نحو مطلوبی استفاده کنند.
غفاری درباره مشکل بزرگی که امروز در حوزه خبر وجود دارد نیز گفت: متاسفانه امروز هر کسی به دنبال کار خود نیست و دنباله روی یکدیگر هستند به همین دلیل اکثر سوژه‌ها دست نخورده باقی می‌ماند و هیچ فردی در این حوزه به دنبال کار جدید نمی‌رود.
وی در ادامه افزود: با این روند بسیار به ندرت پیش می‌آید که ببینیم هر رسانه‌ای به دنبال یک سوژه متفاوت و جدید باشد و اغلب سوژه‌ها مانند هم در رسانه‌های مختلف تکرار می‌شود.
مسعود نجفی: تداوم جشن‌ رسانه‌ها در حوزه سینما مفید خواهد بود
مسعود نجفی خبرنگار و نویسنده خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه برگزاری جشن رسانه یک ضرورت برای رسانه‌های سینمایی بوده، گفت: باید به تأثیرگذاری چنین جشن‌هایی در ارتقای کیفی آثار باور داشت اما به نظر من بهتر است نهادهایی که برگزاری این جشن وظیفه آن‌ها است، این کار را انجام دهند چرا که این کار وظیفه بنیاد سینمایی فارابی نیست و توقعی هم از آن‌ها نمی‌رود اما باید این اقدام را به فال نیک گرفت.
وی در ادامه افزود: در دوره‌ای در جشنواره فیلم فجر، مشابه این جشن برگزار شد و در آن، آثار رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت که اگر آن جشن تداوم پیدا می‌کرد، اتفاقات خوبی در این عرصه رخ می‌داد.
نجفی با بیان اینکه امروز مشکلات زیادی در حوزه خبر وجود دارد، گفت: بی‌ضابطه‌بودن، تعدد بی‌رویه رسانه‌ها و اینکه خبرنگاران رسانه‌ها معمولا به فعالیت غیرحضوری مشغول هستند، از جمله مشکلات امروز حوزه خبر است که باید به آن توجه داشت.
وی با بیان اینکه رسانه در ارتقای کیفی حوزه سینما تاثیر زیادی دارد، گفت: در طول این سال‌ها همواره شاهد بوده‌ایم که جریانی از سوی رسانه‌ها راه افتاده که تاثیرگذار بوده است. به عنوان مثال، اگر رسانه موضوع خانه سینما را پیگیری نمی‌کرد و مطالبات جامعه سینما از سوی رسانه مطرح نمی‌شد، شاید بازگشایی خانه سینما به فراموشی سپرده می‌شد و نباید از این نقش غافل شد.

احسان هوشیارگر: جشن رسانه‌ها یک خلاء تاریخی را پر می‌کند
احسان هوشیارگر خبرنگار خبرگزاری فارس درباره برگزاری جشن رسانه برای نخستین بار گفت: خلاء چنین مراسمی برای رسانه‌های سینمایی در طول این سال‌ها احساس می‌شد و این یک ایده‌آل است که چنین جشنی به طور منظم هر ساله برگزار شود وآثار خبرنگاران مورد داوری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این مراسم باید به صورت جامع برگزار شود افزود: این جشن موجب می‌شود تا تلاش یک ساله اهالی این حوزه به خوبی دیده شود.
هوشیارگربا بیان اینکه امور جامعه امروز بیشتر از هر زمانی به رسانه متکی است گفت: همانطور که می‌دانید گزارش، خبر و نقد هر کدام فضای متفاوتی را در جامعه ایجاد می‌کند ضمن اینکه تاثیرگذاری آن روز به روز بیشتر می‌شود تا آنجا که رسانه‌هایی که در سطح بالاتری قرار دارند، اعتماد مخاطب را در سطح گسترده‌تری جلب می‌کنند.
وی درباره آسیب‌شناسی حوزه خبر نیز گفت: همانطور که می‌دانید خبر مولفه‌هایی دارد که متاسفانه امروز این مولفه‌ها و ارزش‌ها در خبر‌ها درنظر گرفته نمی‌شود و سرعت انتشار خبر باعثمی‌شود تا شاخصه‌های خوب خبری رعایت نشود.
هوشیارگر در ادامه افزود: اگر این مولفه‌ها رعایت نشود، بیشترین آسیب به کار خبر وارد می‌شود ضمن اینکه باید دقت داشت تا ارزش‌های خبری فدای سرعت نشود.

بیتا موسوی: جشن رسانه‌ می‌تواند به عنوان یک تعیین‌کننده کیفی مطرح باشد
بیتا موسوی خبرنگار سینمایی درباره برگزاری نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما گفت: قطعا دیده شدن و تقدیر برای هر کسی اهمیت دارد زیرا اگر در حوزه کاری آثار دیده شود باعثتشویق برای ادامه کار می‌شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به رقابتی که در برپایی این جشن وجود دارد، می‌توان به ضرورت برگزاری آن رسید. در طول این سال‌ها کمتر چنین جشنی داشتیم. البته در دوره‌ای این کار از سوی جشنواره فجر برگزار شد که از طرف اهالی رسانه هم مورد استقبال قرار گرفت.
موسوی در ادامه گفت: برای ادامه راه، برگزاری چنین جشنی خوب است اما باید دید که این جشن قرار است چگونه برگزار شود و آثار با چه رویکردی داوری می‌شود و اینکه آیا به واسطه این عملکرد اتفاق خوبی در عرصه رسانه‌ها رخ خواهد داد یا نه؟
وی خاطرنشان کرد: ما جشن انجمن منتقدان را هم داریم اما باید توجه داشت که برپایی این دو جشن موازی کاری نیست زیرا نگاه جشن انجمن منتقدان، بیشتر صنفی است و این جشن می‌تواند نگاه جامع‌تری داشته باشد.
موسوی با بیان اینکه ارتباط متقابلی بین سینماگران و اهالی مطبوعات وجود دارد، گفت: ‌‌ همان قدر که سینماگران به خبرنگاران احتیاج دارند، به‌‌ همان اندازه هم خبرنگاران به سینماگران احتیاج دارند زیرا حوزه کاری ما، ارتباط با سینماگران است.
وی خاطرنشان کرد: شنیده شده که برخی سینماگران گفته‌اند ارتباطی بین آن‌ها و اهالی مطبوعات وجود ندارد اما بنده معتقدم این دو حوزه از هم تفکیک ناپذیر هستند و به هیچ وجه نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا دانست، زیرا هر دو طرف برای دیده شدن به هم نیاز دارند.
موسوی با بیان اینکه رسانه در حوزه سینما بسیار تاثیرگذار است، گفت: در سال‌های گذشته جریاناتی توسط رسانه‌ها راه افتاد که باعثدیده شدن یک اثر سینمایی شد، بنابراین رسانه می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در این زمینه داشته باشد.
وی در ادامه افزود: یکسری سایت‌ها و خبرگزاری‌هایی وجود دارد که در این حوزه، تخصصی ندارند و یا افرادی که به تازگی وارد حوزه خبر شده‌‍‌اند در این رسانه‌ها به فعالیت می‌پردازند. من مخالف حضور آن‌ها در این حوزه نیستم اما نوع ارتباط برقرار کردن آن‌ها بسیار مهم است ضمن اینکه دبیران و سردبیرهای این رسانه‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند تا آن‌ها در‌‌ همان ابتدا، قدم‌های خود را حساب شده و تعریف‌شده بردارند.
وی خاطرنشان کرد: اینکه این حوزه باز باشد تا هر کسی وارد آن شود موجب می‌شود تا‌تر و خشک باهم بسوزند، از طرفی هم با توجه به اینکه در عصر اینترنت و فضای مجازی قرار داریم نمی‌توان جلوی حضور سایت‌ها و خبرگزاری‌های متعدد را گرفت اما باید نوعی مرزبندی برای فعالیت اهالی رسانه تعریف شود و در این زمینه بازنگری صورت گیرد. برگزاری جشن رسانه‌ها می‌تواند تعیین‌کننده خوبی برای فعالیت صحیح در این عرصه باشد.

علی زادمهر: سابقه حضور یک خبرنگار در بطن سینما بیشتر از یک مدیر سینمایی است
علی زادمهر خبرنگار سینمایی خبرگزاری ایلنا درباره برگزاری نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما گفت: در طول سال‌های گذشته، توجه به رسانه‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی به خصوص در بخش اقتصاد و صنعت کاملا مشهود بوده، به گونه‌ای که وزارتخانه‌های مختلف از خبرنگاران علاوه بر عنصری برای انتشار اخبار خود، به عنوان یک مشاور امین استفاده کرده‌اند.
وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌هایی که مشخص می‌کرد رسانه‌ها به چه میزان به صورت تخصصی به حوزه مورد علاقه خود دقت داشته‌اند، برگزاری جشنواره‌هایی با هدف تبیین و بررسی کیفیت اخبار منتشر شده است. برگزاری جشنواره‌هایی همچون رسانه و ترافیک، رسانه و نفت، برترین‌های رسانه در بخش خودرو و یا چندین جشنواره دیگر حکایت از این امر دارد. در این میان جای خالی برگزاری یک جشنواره تخصصی رسانه‌ای در حوزه هنر و به خصوص سینما کاملا مشهود بود که می‌تواند جشنواره رسانه‌ها در حوزه سینما که توسط بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود، به نوعی قدم اول در پر کردن این خلاء باشد.
زادمهر درباره مهم‌ترین مشکل در حوزه خبر نیز گفت: مهم‌ترین مشکل در بخش اخبار سینمایی این است که رسانه‌ها بیشتر به موضوعات روز و نزدیک‌ترین سوژه و در دسترس‌ترین موضوع توجه می‌کنند و همین امر باعثمی‌شود که بعضا موضوعات پایه‌ای و مشکلات اصلی سینما زیاد مورد توجه قرار نگیرد.
وی در ادامه افزود: مشکل دیگر در بحثرسانه‌ها و به خصوص خبرگزاری‌ها این است که سرعت انتشار اخبار و یا حتی گفتگو‌ها باعثمی‌شود که از عمق خبر کاسته و ارزش‌های یک رویداد سینمایی و یا خبر زیاد پرداخته نشود.
زادمهر با اشاره به تعریف نشدن رابطه رسانه و تهیه کنندگان فیلم در ایران گفت: متاسفانه بسیاری از تهیه کنندگان فیلم و فیلمسازان به قدرت رسانه و نحوه استفاده از این قدرت و تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان سینمایی و مدیران آگاهی و اشراف کامل ندارند و در ‌‌نهایت رسانه را تنها به عنوان عنصری تبلیغاتی با هدف اطلاع رسانی و تبلیغ فیلم خود می‌دانند.
وی ادامه داد: در کشورهایی که سینما کاملا به صنعت بدل شده است یک فیلم بعد از تولید و حتی پیش از آن کاملا وابسته به رسانه‌ها است و یک رسانه بازوی قدرتمند یک فیلم برای دیده شدن است و مدیر امور رسانه‌ای در یک پروژه سینمایی به اندازه دستیار تهیه کننده و یا مدیر تولید، جایگاه دارد.
زادمهر با بیان اینکه رسانه می‌تواند تاثیر مهمی بر رشد و ارتقاء سینما داشته باشد، گفت: سینما همیشه در دنیا به عنوان یک هنر صنعت و یا یک عنصر نیمه رسانه‌ای تعریف شده است. همین تعریف نشان می‌دهد که سینما برای دیده شدن بهتر و بیشتر در افکار عمومی، نیازمند رسانه است.
وی ادامه داد: رسانه‌ها و اهالی رسانه(خبرنگاران، روزنامه نگاران و منتقدان) به عنوان یک چشم ناظر که به اصطلاح در بیرون گود ایستاده و به سینما می‌نگرد به خوبی عیب‌ها و حسن‌های یک اثر سینمایی را می‌بیند.
زادمهر در ادامه گفت: تجربه تاریخی نشان می‌دهد که سابقه حضور یک خبرنگار و یا روزنامه نگار سینمایی در بطن سینما بسیار بیشتر از یک مدیر سینمایی است. به همین دلیل اهالی رسانه در طی طول فعالیت خود با مشکلات سینما بیشتر آشنا هستند.
وی تاکید کرد: آشنایی بیشتر روزنامه نگاران سینمایی با مشکلات سینما و همچنین تماس مستمر آن‌ها با بدنه سینماگران در گروه‌ها و صنف‌های مختلف می‌تواند فضایی را بوجود آورد که مدیران سینمایی به راحتی با مشکلات عمیق و حرف‌های واقعی اهالی سینما آشنا شود و چاره‌ای برای حل این مشکلات پیدا کنند.

خدایار قاقانی: سینمای ایران با کمک اهالی رسانه به اینجا رسیده است
خدایار قاقانی نویسنده و منتقد مجله دنیای تصویر درباره برگزاری نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما گفت: طبیعی است که هر اتفاق خوشایندی در فارابی و یا نهاد دیگری که برای رسانه‌ها و کسانی که سالهاست برای رسانه زحمت کشیده‌اند برگزار شود جای تقدیر و تشکر دارد زیرا اهالی رسانه نیاز دارند تا برای اینکه توانایی‌های خود را بروز دهند و از آن‌ها تقدیر شود، در هر حوزه‌ای فرصت دیده شدن داشته باشند، بنابراینجای چنین جشنی برای آن‌ها در طول این سال‌ها در حوزه سینما خالی بوده است زیرا در طول این سال‌ها، خبرنگاران و منتقدان بسیار مورد اتهام قرار گرفته‌اند.
وی در ادامه افزود: در زمانی که در همه نقدهای مختلف سینمایی، منتقدان و خبرنگاران متهم‌های ردیف اول هستند یک نهاد سینمایی تصمیم می‌گیرد تا طی برنامه‌ای، فعالیت این مجموعه زحمتکش دیده شود و اینجای تشکر دارد!
قاقانی با بیان اینکه رسانه نقش زیادی در ارتقاء کیفی حوزه سینما دارد، گفت: تاریخ این موضوع را ثابت کرده و نیاز به اثبات ندارد. بسیاری از فیلم‌ها در زمان اکران و نمایش در تاریخ سینمای ایران دیده نشدند اما خبرنگاران و منتقدان آن‌ها را پیدا کردند و باعثشدند تا آن فیلم‌ها قد علم کنند و بزرگ شوند.
وی در ادامه افزود: به عنوان مثال، فیلم‌ای ماندگار «فریدون گله» را رضا درستکار از منتقدان باتجربه کشورمان در لابه‌لای تاریخ سینما پیدا کرد. همچنین بسیاری از فیلم‌های دیگر از سهراب ‌شهیدثالثیا فیلم‌های مسعود کیمیایی را منتقدان کشف کردند. همانطور که می‌دانید هیچ کدام از فیلم‌های مسعود کیمیایی به جز فیلم «جرم» در جشنواره‌ای مورد تقدیر قرار نگرفت اما منتقدان فیلم‌های او را بزرگ کردند.
قاقانی در ادامه گفت: بنده معتقدم باید فضای کار سالمی برای فعالیت نویسندگان، منتقدان و خبرنگاران وجود داشته باشد تا به دور از استرس‌های اقتصادی در این حوزه فعالیت کنند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مدیران و سینماگران تصور می‌کنند به تنهایی سینمای ایران را ساخته‌اند و نمی‌دانند که بخش مهمی از سینمای ایران مدیون تلاش اهالی رسانه بوده است.
قاقانی درباره مشکلاتی که در حوزه خبر وجود دارد به دو مساله فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه خبرنگاری در سینمای ایران در حوزه شغلی، شغل محسوب نمی‌شود و خبرنگاران همیشه در برابر منتقدان تحقیر شده‌اند!
وی ادامه داد: اگر توجه کرده باشید کمتر منتقدی را دیده‌ایم که دوست داشته باشد خبرنگار باشد اما تعداد زیادی از خبرنگاران دوست دارند منتقد باشند. خبرنگاران تصور می‌کنند اگر در جایگاه منتقد قرار گیرند جایگاه مهمتری دارند درحالی که خبرنگاربودن(البته اگر به درستی تعریف شود) بسیار مهم‌تر از منتقدبودن است. منتقدان تنها فکر می‌کنند و می‌نویسند اما خبرنگاران علاوه بر نوشتن و فکر کردن، پژوهش هم می‌کنند. خبرنگار همواره علاقمند است تا به جایگاه بالاتری برسد تا بدین واسطه ارزش کار خود را به اثبات برساند.

فهیمه پناه آذر: رسانه‌، سینما را به جایگاه خود هدایت می‌کند
فهیمه پناه‌آذر خبرنگار و نویسنده سینمایی نیز گفت: اگر بخواهیم به صورت مفصل درباره رسانه و عملکرد آن صحبت کنیم، بحثطولانی خواهد شد؛ اما آنچه که به صورت اختصار می‌توان به آن اشاره داشت، این است که رسانه‌ها اثرات خاص خود را دارند که این تاثیر هم مثبت است و هم ممکن است با عملکرد یک رسانه، تاثیر منفی را در کوتاه مدت و حتی بلند مدت ببینیم.
وی در ادامه افزود: سینما هم با توجه به جذابیت‌هایی که برای افراد مختلف دارد، از این مقوله مستثنا نیست. رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری همانطور که گفتم می‌توانند باعثارتقای سینمای ایران شوند و حتی باعثشوند که جلوی رشد و تعالی این هنر گرفته شود. نمی‌توان نادیده گرفت که هر رسانه برای خود اهدافی دارد اما این اهداف نباید در جهت تخریب باشد.
پناه آذر در ادامه گفت: گاهی خودخواهی‌های شخصی و منافع گروهی باعثشده، به سینما و حتی سایر حوزه‌های دیگر هنر نیز ضربه‌هایی جبران ناپذیر وارد شود اما باید این را در نظر گرفت اگر رسانه‌ها به صورت حرفه‌ای عمل کنند و هدفشان ارتقای سینما با درج اخبار و نقد صحیح باشد، به طور حتم سینما نیز می‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد.
وی درباره آسیب‌شناسی حوزه خبرنیز گفت: در حال حاضر با توجه به رشدی که در زمینه خبر و رسانه در جهان دیده می‌شود و عموما موضوعی همچون شهروند خبرنگار مطرح شده است، هم می‌تواند باعثجریان ناصحیح خبررسانی و نقد شود و هم از طرفی هیچ‌چیزی از چشم‌ها دور نماند. البته افزایش رسانه‌ها به خصوص در فضای مجازی مشکلاتی اعم از نبود نیروی ماهر و کاربلد(از مدیریت رسانه تا خبرنگار)، نبود نگاه تخصصی به حرفه خبرنگاری، پایین بودن فعالیت فکری و… دیده می‌شود.
وی در ادامه افزود: حضور خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مستعد در یک رسانه مستلزم بسیاری از ملزومات است، ملزوماتی که امروز به دلیل جناحی برخورد کردن مدیران رسانه، خبرنگار جایگاه و پایگاه حرفه‌ای ندارد. حوزه خبر و خبرنگاری در ایران عمرش پایدار نیست؛ حضور خبرنگاران بدون ساماندهی در حوزه‌های مختلف نیز بر کارکرد‌ها تاثیر می‌گذارد.
پناه آذر گفت: تا زمانی که مشکلات رسانه‌ها حل نشود، تا زمانی که روابط افراد در یک رسانه بر ضوابط آن‌ها بچربد، در حوزه خبر مشکلات همچنان وجود خواهد داشت و ازیاد رسانه و سایت و خبرگزاری نیز مشکلی را حل نخواهد کرد و حتی کمکی به ارتقای فرهنگ نمی‌شود و همین مشکلات است که هیچ‌گاه باعثارتقای سینما و حتی سایر حوزه‌ها نخواهد شد.

مرتضی رنجبران: باید از جشن رسانه‌ها استقبال کنیم
مرتضی رنجبران خبرنگار خبرگزاری ایرنا درباره برگزاری نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما گفت: سال‌ها بود که برای همه طیف‌های مختلف سینمایی، جشن‌هایی برگزار می‌شد که در آن از برگزیدگان تقدیر می‌شد اما برای اهالی رسانه چنین جشنی نداشتیم بنابراین باید به خوبی از برگزاری چنین جشنی استقبال کنیم.
وی در ادامه افزود: اگر رسانه جریان ساز باشد و دست روی مباحثی بگذارد که به صورت ریشه‌ای به سینما می‌پردازد می‌تواند در ارتقای حوزه سینما اثرگذار باشد اما امروز بیشتر رسانه‌ها به خبر می‌پردازند و کمتر به تحلیل توجه دارند.
رنجبران با بیان اینکه امروز در رسانه‌ها جریان‌سازی دیده نمی‌شود گفت: در رسانه‌ها، موضوعی که دغدغه سینما باشد کمتر دیده می‌شود و این امر به حوزه سینما آسیب جدی وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز منبع خبری کمرنگ شده است خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل در حوزه خبر این است که اخباری که منتشر می‌شود فاقد منبع هستند و باید جلوی این قضیه گرفته شود.
او اظهار داشت: این انتظار از جشن رسانه‌ها می‌رود که آسیب‌ها و آفت‌های حوزه اطلاع‌رسانی و تحلیل را به مرور زمان و با ارزیابی درست از بین ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز