خبرگزاری کار ایران

در نشست فیلم سینمایی اشکان انگشتر و چند داستان دیگر مطرح شد:

سینمای ایران به اجرای جدید و ماهرانه نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۰۱

بیش از ۹۰ درصد فیلم‌هایی که در ایران تولید می‌شود را راحت می‌شود کنار گذاشت فقط ده درصد این فیلم‌ها تجربه‌گرا هستند.

نشست خبری فیلم سینمایی اشکان انگشتر و چند داستان دیگر شب گذشته(۲۹ اردیبهشت) در سینماتک خانه هنرمندان با حضور کارگردان و عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شهرام مکری با اشاره به اینکه فیلم اشکان انگشتر و چند داستان دیگر شش سال پیش ساخته شده است؛ گفت: بعداز ساخت طوفان سنجاقک، شجاع نوری طرح این فیلم را با من مطرح کرد و از مرحله نگارش تا ساخت چهار سال طول کشید. ابتدا قرار بود بهمن فرمان آرا؛ رضا کیانیان؛ هدیه تهرانی، و جمشید هاشم‌پور در فیلم بازی کنند اما این کار صورت نگرفت.

وی ادامه داد: ما با مهدی کریمی و شرکت وراء هنر آشنا شدیم و آن‌ها بیست میلیون تومان از فیلم حمایت کردند و فیلم با حضور ا فتخاری و رایگان بسیاری از عواملی که در فیلم حضور دارند؛ ساخته شد.

وی ادامه داد: امروز همچنان تهیه‌کنندگان فیلمنامه‌هایی همچون اشکان انگشتر و چند داستان دیگر را به دلیل آنکه با ساختار رایج سینمای ایران هماهنگ نیست نمی‌پذیرد. اگر فیلمسازی بخواهد فیلمی نامتعارف با سینمای روز بسازد باید دست در جیب خود کند. هیچ دستگاه دولتی برای ساخت فیلم‌هایی همچون اشکان انگشتر و چند داستان دیگر سرمایه‌گذاری و حمایت نمی‌کند.

مکری ادامه داد: من همیشه به دنیال آن بودم فیلمهایی که می‌سازم به گونه‌ای باشد که از فضای جامعه نشات گرفته باشد به همین دلیل تلاش داشتم که مخاطب را با فیلم بسیار درگیر کنم.

مجید برزگر نیز طی سخنانی گفت: امروز با ورود نسل جدید به سینما ترس از تجربه‌های جدید دیگر ریخته است و دیجیتال بودن به سینما کمک زیادی به این امر کرده است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از سینمای ایران کاملاً بی‌ربط است و بیشتر از ۹۰ درصد فیلم‌ها حرفه‌ای نیست درحالیکه امروز
سینمای ایران به یک اجرای جدیدی دارد.

سعید ابراهیمی فر؛ کارگردان سینمای ایران نیز گفت: بیش از ۹۰ درصد فیلم‌هایی که در ایران تولید می‌شود را راحت می‌شود کنار گذاشت. فقط ده درصد این فیلم‌ها تجربه‌گرا هستند.

وی ادامه داد: مشکل سینمای ایران امروز تا حدی پیشرفته است که حتی جشنواره‌های خارجی نیز آن را می‌پذیرند درحالیکه در دو دهه پیش ساختار سینمای ایران بسیار جذاب بود و مورد استقبال قرار گرفت.

ابراهیمی فر با اشاره به اینکه ساختن فیلم سفارشی بسیار اشتباه است؛ گفت: فیلم سفارشی ساختن در هر حال غلط است حال می‌خواهد این سفارش از طرف یک ارگان دولتی باشد یا غیرمستقیم به تبعیت از جشنواره‌های داخلی و خارجی ساخته شود.

وی افزود: متاسفانه اشکان انگشتر و چند داستان دیگر به خوبی دیده نشد و حتی در جشنواره فیلم فجر نیز به شکل نادرستی در کنار آثار بزرگ قضاوت شد. از طرف دیگر تهیه کننده فیلم هرچند ریسک کرد و در این فیلم سرمایه‌گذاری کرد اما فقط معتقد بود که فیلم باید ساخته شود و انگار اعتقادی به پخش کردن و اکران فیلم نداشت.

اجرای جلسه را کامران ملکی برعهده داشت و بابک کریمی و سینا رازانی از مهمانان جلسه بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز