خبرگزاری کار ایران

آیت الله علم الهدی:

فیلم رستاخیزمهم‌ترین اثر عاشورایی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۶۳

آیت الله علم الهدی در دیدار با ایوبی یادآوری کردکه باید تلاش کرد اصلاحات به گونه‌ای انجام شود که ارزش‌های هنری فیلم رستاخیز خدشه نبیند؛ چرا که این فیلم مهم‌ترین اثر عاشورایی ایران است و باید از جاذبه‌های هنری کافی برخوردار باشد.

حجت الله ایوبی با همراهی «علیرضا رضا داد» مشاور ارشد سازمان سینمایی و «محمد احسانی» معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در دومین سفر استانی خود در سال جاری به استان خراسان رضوی رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در این سفر که روز چهارشنبه ۷ خرداد صورت پذیرفت، ایوبی در ملاقات با آیت الله سید احمد علم‌الهدی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعهٔ مشهد، ابتدا گزارشی ازاقامات انجام شده در حوزه سینما طی ۹ماهه گذشته ارائه داد و تاکید کرد: سینماگران ایرانی در این سال‌ها همواره کوشیده‌اند تا از فرهنگ دینی و ملی با زبان سینما پاسداری کنند؛ علاوه بر این، آن‌ها نقش مهمی در معرفی چهره فرهنگی و تمدنی ایران و نظام جمهوری اسلامی به جهان داشته‌اند.

ایوبی همچنین در گزارش خود گفت: با توجه به فضای آرامی که در سینما پدید آمده بسیاری از چهره‌های متعهد سینما که انگیزه کار نداشتند با علاقه و انگیزه مضاعف در اندیشه خلق آثار ارزشمند هستند.

وی در ادامه افزود: تنش‌های گذشته، مجموعه‌ای از سو برداشت‌ها را به وجود آورده که لازمه حل این این سوتفاهمات، گفت‌و‌گوی چهره به چهره با شخصیت‌های برجسته دینی و سیاسی با جامعه سینمایی است؛ در نتیجه این گفت‌و‌گو‌ها، علما و روحانیون با دغدغه‌های سینماگران آشنا‌تر شده و تصویر واقعی تری از مسائل و مشکلات سینمای کشور به دست خواهند آورد؛ از دیگر سو سینماگران نیز با نقطه نظرات و دیدگاه‌های بزرگان فکری، سیاسی و مذهبی آشنا خواهند شد.

ایوبی در ادامه سخنان خود گزارشی نیزاز آخرین وضعیت تولیدات سینمایی ارائه کرد.

آیت الله علم الهدی پس از استماع گزارش‌های رئیس سازمان سینمایی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت پذیرفته؛ به ویژه برگزاری با شکوه سی دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به سینمای دینی تاکید و سختی‌ها و مخاطرات سینمای دینی را برشمرد.

آیت الله علم الهدی باتاکید برنقش فیلم‌های مهم دینی تولید شده در ایران اظهار داشت: جامعه جهانی در انتظار تولیدات جدید در این عرصه است.

ایشان همچنین از آخرین وضعیت فیلم «رستاخیز» سئوال کرد که گزارشی از اصلاحات انجام شده توسط دست اندرکاران فیلم ارائه شد.

آیت الله علم الهدی باابراز خرسندی از اعمال نظرات علما و مراجع توسط کارگردان فیلم - احمد رضا درویش - یادآوری کردکه در عین حال باید تلاش کرد اصلاحات به گونه‌ای انجام شود که ارزش‌های هنری فیلم خدشه نبیند؛ چرا که این فیلم مهم‌ترین اثر عاشورایی ایران است و باید از جاذبه‌های هنری کافی برخوردار باشد.

در پایان ایوبی درخواست کرد تا در فرصتی مناسب دیدار جمعی از سینماگران با حضرت آیت الله علم الهدی صورت پذیرد که مورد استقبال ایشان قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز