خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

جامعه هنری و سینمای کشور مدیون امام(ره) است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۵۰

در بعد از انقلاب اسلامی مساله سینما به نظر حل نشدنی می‌رسید چون مخالفان زیادی داشت اما امام(ره) نخستین مرجع تقلیدی در جهان اسلام است که درباره یک فیلم سینمایی اظهار نظر کردند و عملا کلید سینمای ایران را ایشان زدند.

" حجت‌الله ایوبی " به همراهی پرسنل سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در حسینیه " جماران " به دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی رفتند.
به گزارش ایلنا عصریکشنبه ۱۱ خرداد و در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

" حجت‌الله ایوبی " رئیس سازمان سینمایی گفت: ما امروز در جایی هستیم که برای نسل ما خاطرات ارزشمند و فراموش‌ نشدنی دارد. حضرت امام(ره) پیشوا بودند و جامعه هنری به خصوص سینمای کشور مدیون امام(ره) است.

وی یادآور شد: در بعد از انقلاب اسلامی مساله سینما به نظر حل نشدنی می‌رسید چون مخالفان زیادی داشت اما امام(ره) نخستین مرجع تقلیدی در جهان اسلام است که درباره یک فیلم سینمایی اظهار نظر کردند و عملا کلید سینمای ایران را ایشان زدند. همچنین در موسیقی هم همین‌گونه بود و با حضور ارکستری که در همین‌جا نواخته شد امام(ره) این تابو را هم شکستند. در زمینه حضور زنان در عرصه اجتماعی هم ایشان فرمودند که زن‌ها باید در راهپیمایی شرکت کنند و بعد از آن در زمان جنگ امام(ره) حضور زنان را در جبهه ضروری می‌دانستند.

سید حسن خمینی یادگار امام(ره) نیز در سخنرانی خود با تصریح این‌که بیان یک حقیقت به زبان هنر به ترجمه نیاز ندارد، یادآور شد که با تمام مردم دنیا می‌توان با زبان هنر صحبت کرد.

حجت ‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در بیان اهمیت هنر عنوان کرد: زبان‌ها در تاریخ و جغرافیا محصورند. زبان یک قرارداد لسانی میان اهل جمعیت و گروه خاصی است که تا وقتی آن قرارداد و آن افراد باقی‌اند این زبان زنده است.

وی ادامه داد: جغرافیا مانع بزرگی برای زبان است. ما فارسی‌زبان‌ها با زبان خودمان می‌توانیم تنها با یکی - دو کشور ارتباط برقرار کنیم. اگر بیان واقعیت را محصور در زبان کنیم باید آن واقعیت را در جغرافیایی خاص محدود کنیم، اما آن زبانی که همه مردم در طول تاریخ و جغرافیا با آن ارتباط دارند زبان هنر است.

سیدحسن خمینی تصریح کرد: اگر بگوییم پیوند انسان‌ها با هم در انسانیت‌شان است قطعه‌ای از انسانیت، انسان‌هاست. بیان یک حقیقت به زبان هنر به ترجمه نیاز ندارد، مخاطب آن را بدون ترجمه می‌فهمد. شما به راحتی می‌توانید با تمام مردم دنیا با زبان هنر صحبت کنید. همین موضوع است که این امر را مهم می‌کند و برای ما هم که دلباخته عقاید خودمان هستیم این زبان برایمان دلگشا است.

گفتنی است در این دیدار علی مرادخانی، حسین طاهری، هادی مرزبان، علی نصیریان و جمعی دیگر از هنرمندان و مدیران فرهنگی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز