خبرگزاری کار ایران

امروز با حضور داریوش مهرجویی؛

«گاو» در پاریس اکران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۵۸

نسخه با کیفیت فیلم سینمایی " گاو " با همکاری بنیاد سینمایی فارابی در اختیار خریدار و پخش‌کننده فرانسوی قرار گرفته است.

فیلم " گاو " ساخته داریوش مهرجویی در سینما " رفله " ‌ی پاریس اکران و جلسه نقد و بررسی اثر با حضور کارگردان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ بهمن مقصودلو ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشته است: به همت یک پخش کننده فرانسوی که فقط فیلم‌های قدیمی آ ثار گرانبهای تاریخ سینمای جهان را خریداری و پخش می‌کند، سرانجام بعد از مدت‌ها مذاکره از یک سو، وبازسازی دیجیتالی فیلم " گاو " از سوی دیگر، این اثر درخشان داریوش مهرجوئی از روز چهار شنبه ۴ ژوئن در پاریس بر پرده می‌آید. بعد از ۴۵ سال که از ساخت آن می‌گذرد، موقعیتی پیش آمده که برای اولین بار، به جز ایران، بر پرده سینماهای بین‌المللی به نمایش درآید.

هنگامی که پخش فرانسوی تمایل نشان داد که حقوق " گاو " را خریده و به نمایش در آورد، تنها یک کپی ۳۵ میلیمتری بسیار صدمه دیده و غیرقابل نمایش در فرانسه وجود داشت. از سویی زیرنویس فرانسوی آن چندان خوب نبود. به همین دلیل تصمیم گرفته شد کپی جدید به شکل دیجیتال در تهران تهیه شود و با زیرنویسی کردن فیلم به زبان فرانسه که مسئولیتش برعهده من گذاشته شد؛ این فیلم تاریخ سینمای ایران در فرانسه به نمایش درآید.

به همین خاطر و پس از مدت‌ها صرف وقت و حل شدن مسائل حقوقی فیلم به کمک بنیاد فارابی و بویژه آقای امیر اسفندیاری، کپی این اثر با کیفیت درخشان که در تهران درست شده بود، به پاریس رسید؛ کار لابراتور ایران در این زمینه ستودنی است.

در بروشور فیلم که پخش کننده فرانسوی در اختیار منتقدان قرار داده، جدا از دو نقد کوتاه توسط نویسندگان فرانسوی و نوشتاری درباره داریوش مهرجوئی، معرفی غلامحسین ساعدی، نویسنده نمایش‌نامه " گاو " و همکار همرجویی در نگارش سناریو، از عزت ا… انتظامی نیز تجلیل شده است. در صفحه دیگری، نویسنده مطلب به اهمیت موقعیت این فیلم در تاریخ سینمای ایران پرداخته است.

فیلم " گاو " از چهارشنبه همین هفته در سینما " رفله " – خیابان شامپولیون – منطقه پنجم پاریس – جنب دانشگاه سوربن، به نمایش در می‌آید. کارگردان، داریوش مهرجوئی، نیز در روز افتتاحیه فیلم در جلسه بحثو گفتگو شرکت می‌کند.

فیلم تحسین شده داریوش مهرجویی سال ۱۳۴۸ ساخته شده و سپس در جشنواره‌هایی نظیر کن، برلین، مسکو، لندن و لس‌آنجلس به نمایش درآمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز