خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

محتواهای فرهنگی را می‌توان از طریق بازی‌های رایانه‌ای منتقل کرد

کد خبر : ۱۷۶۸۰۹

بازی‌های رایانه‌ای به‌رغم قدمت در دنیا، صنعتی نوپا در ایران است و استعدادهای درخشانی در این حوزه وجود دارد که اگر مورد اهمیت قرار گیرند، می‌توان تولیدات فاخری در این زمینه داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش و اهمیت حوزه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: بسیاری از محتواهای فرهنگی را می‌توانیم از طریق بازی‌های رایانه‌ای منتقل کنیم.

به گزارش ایلنا، علی جنتی در حاشیه بازدید از این بنیاد و در جمع خبرنگاران افزود: بازی‌های رایانه‌ای به‌رغم قدمت در دنیا، صنعتی نوپا در ایران است و استعدادهای درخشانی در این حوزه وجود دارد که اگر مورد اهمیت قرار گیرند، می‌توان تولیدات فاخری در این زمینه داشت.

وزیر ارشاد ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای از ظرفیت بالایی برای انعکاس افکار، اندیشه‌ها و دیدگاه‌هایمان در دنیا برخوردار است.

**نقش حاکمیتی دولت

جنتی به رویکرد دولت یازدهم در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و توضیح داد: یک سیاست کلی در دولت مبنی بر واسپاری امور به بخش خصوصی وجود دارد، شیوه‌ای که در دنیا به آن عمل می‌شود.

وی درعین حال افزود: دولت به نقش حاکمیتی خود در حوزه حمایت، نظارت و هدایت در عرصه فرهنگی قائل است و باید حتما انجام شود. اینکه خود دولت به عنوان تولیدکننده عمل کند، قابل قبول نیست.

وزیر ارشاد به رویکرد خصوصی‌سازی امور در حوزه فرهنگ و کاهش تصدی‌گری دولت در موارد یادشده اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی می‌تواند با این روند نقش فعال و پررنگی را در این عرصه و در قالب فرآیند منظور ایفا کند.

**تجدیدنظر در حمایت دولت

جنتی همچنین به وظایف و نقش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه گیم اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های این بنیاد به‌رغم اینکه کمتر تبلیغ شده اما از جایگاه قابل قبولی در حوزه اعطای مجوز به بازی‌های خارجی که قابلیت نشر و توزیع را دارند، داراست.

وزیر ارشاد به شیوه حمایت از تولید بازی‌های ایرانی اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون تولید بازی به این شکل بود که بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به منظور اینکه اطمینانی در تولیدکنندگان برای فعالیت بوجود آید مشارکت در تولید می‌کرده که این روند می‌بایست باتوجه به رویکرد دولت در آن تجدیدنظر صورت گیرد.

جنتی به ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت از طریق بازی‌های رایانه‌ای در فصل تابستان اشاره کرد و ادامه داد: برای تابستان یک مجموعه تولیدات ارایه شده و تعدادی نیز در فرآیند تولید قرار دارد که با عرضه آن می‌توان در این زمینه ایفای نقش کرد.

**چابک‌سازی ساختار بنیاد

وزیر ارشاد همچنین به ساختار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: تصور می‌شود که این بنیاد در دراز مدت در قالب تشکیلاتی منسجم و جمع و جور عمل کند و از طریق تعریف منابع درآمدزایی خیلی وابسته به بودجه‌های دولتی نباشد.

جنتی، کسب درامد از طریق اعطای مجوز و هولوگرام و تجاری‌سازی گیم را از راهکاری ایجاد منابع درامدی برای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: بنیاد از این طریق می‌تواند وابستگی خود به بودجه‌های دولتی را کم کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به ضرورت محدودسازی ورود بی‌رویه بازی‌های خارجی به کشور اشاره کرد و افزود: برای ایجاد رونق در عرضه بازی‌های داخلی می‌بایست در مرحله نخست درامدزایی برای تولیدکننده ایرانی ایجاد و بازار را در اختیار گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: براساس رویکرد دولت برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی به فعالان بخش های مختلف به مرور واگذار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز