خبرگزاری کار ایران

ایوبی: در لهستان تلویزیون موظف است از سینما حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۲۵

تلویزیون موظف است هر سال در ساخت فیلم سینمایی مشارکت مالی کند. هر سال به‌طور متوسط ۱۰ فیلم از این حمایت بهره‌مند می‌شوند.

هفته فیلم ایران در لهستان درحال برگزاری است.

به گزارش ایلنا؛ حجت الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) در صفحه فیس بوک خود درباره هفته فیلم ایران در لهستان نوشته است:

هفته فیلم ایران در ورشو با استقبال بسیار خوب درحال برگزاری است. سینمای ایران جایگاه ویژه‌ای در این کشور دارد. ملاقات دو ساعته‌ام با آقای براون رییس تلویزیون دولتی لهستان بسیار جالب بود. تلویزیون موظف است هر سال در ساخت فیلم سینمایی مشارکت مالی کند. هر سال به طور متوسط ۱۰ فیلم از این حمایت بهره‌مند می‌شوند.(هرسال ۴۰ فیلم در این کشور ساخته می‌شود) تلویزیون تنها پس از دو سال اکران حق نمایش فیلمهایی که خودش ساخته را دارد. آقای براون آرزو می‌کرد دولت را متقاعد کند مدت دو سال را به یک سال و تیم کاهش داد. تقریبا در همه کشورهای دارنده سینما تلویزیون موظف است به سینما کمک کند. امیدوارم رابطه تلویزیون و سینما در ایران نیز بهبود یابد…

همچنین موسسه رسانه‌های تصویری گزارش کوتاه و بسیار مختصری را از این هفته فیلم منتشر کرده است که به شرح زیر است:

هفته فیلم ایران در ورشو طی یک مراسم رسمی روز یکشنبه مورخ ۲۵ خردادماه سال جاری با حضور رامین مهمانپرست سفیر ج. ا. ایران در سینما فرهنگ ورشو آغاز به کار کرد.

رامین مهمانپرست درخصوص سینمای ایران و همکاری‌های دوجانبه ایران و لهستان مواردی را مطرح نمود و بعداز معرفی اعضای هیات ایرانی، فیلم گناهکاران به کارگردانی فرامرز قریبییان به نمایش درآمد که با استقبال عموم همراه بود.

روز سه شنیه حجت اله ایوبی(رییس سازمان سینمایی) ملاقاتی در ساختمان تلویزیون لهستان(TVP) با آقای ژولیوس براون رییس تلویزیون‌های دولتی لهستان داشت. در این نشست که تعدادی از مدیران تلویزیون لهستان نیز حضور داشتند، مدیر بخش بین‌الملل موسسه رسانه‌های تصویری و رایزن فرهنگی ایرن در ورشو، ایوبی را همراهی کردند.

در این جلسه، آقای براون توضیحاتی را درخصوص تلوزیون‌های دولتی لهستان، کیفیت برنامه‌های تولیدی و چگونگی پخش آنها در شبکه‌های مختلف ارائه داد و به بیان وضعیت تولید، بودجه‌های تولید فیلم‌های لهستانی، چگونگی همکاری‌های دوجانبه و نحوه پخش فیلم‌های خارجی پرداخت.

در ادامه ایوبی، درخصوص شبکه‌های مختلف سیما و وضعیت تولیدات سینمای ایران توضیحاتی را ارائه داد و در زمینه همکاری‌های مشترک با لهستان، اعزام کارشناسان لهستانی برای آشنایی بیشتر با سینمای ایران پیشنهاداتی را مطرح کرد.

در پایان این نشست، هیات ایرانی بازدیدی از پشت صحنه سریال " دوران شرافت " داشتند.

در ادامه سفر؛ ایوبی و هیات همراه بازدیدی از مدرسه سینمایی ووج در ورشو دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز