خبرگزاری کار ایران

«ژانر فیلم، از کلاسیک تا پسا کلاسیک» منتشر شد

کد خبر : ۱۸۰۲۶۴

کتاب «ژانر فیلم، از کلاسیک تا پسا کلاسیک» با ترجمه حسام‌الدین موسوی به همت سازمان توسعه سینمایی سوره منتشر شد.

کتاب «ژانر فیلم، از کلاسیک تا پسا کلاسیک» با ترجمه حسام‌الدین موسوی منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ این دومین کتاب درباره ژانر است که در حوزه ادبیات سینمایی و پس از سال‌ها منتشر می‌شود. در مقدمه این کتاب نوشته شده: سینما به مثابه هنر، صنعت شبکه‌ای بهم پیوسته است که درصورت حضور در جامعه وجود همه بخش‌های آن از عوامل سازنده فیلم تا سالن‌های نمایش و مطبوعات و دانشکده‌ها و مراکز آموزشی ضرورتی گریزناپذیر است. به طوری که نبود یا نقص وجودی هریک از آنها می‌تواند به این عرصه صنعتی، هنری لطمات جبران ناپذیری بزند.

بیش از صد سال از ورود سینما به ایران می‌گذرد و اکنون ما در این زمینه از کشورهای بنام جهان هستیم که سینمای قابل اعتنایی دارد. از همان دهه‌های آغازین توسعه سینما در کشور صاحب مراکز آموزشی بوده‌ایم و حدود ۵ سال است که دانشکده سینمایی داریم. با این حال متاسفانه به اندازه رشد و گسترش صنعت، هنر و فرهنگ فیلم و سینما مواد و کتاب‌های آموزشی تولید نشده و در دسترس قرار نگرفته است.

کمبود استادان و صاحبنظران این رشته در داخل و نیاز به تجربه‌های دست‌اندرکاران خارجی ما را بر آن داشته که همواره ترجمه را به عنوان مهمترین گزینه‌های نشر کتب تخصصی درنظر داشته باشیم.

ژانر یکی از مفاهیم اساسی سینماست که مانند دیگر موارد درباره آن کتاب‌های اندکی در کشور منتشر شده است. امیدواریم با نشر این کتاب به بخشی از نیازهای جامعه دانشگاهی پاسخ داده و در مسیر ارتقای سطح علمی دانشجویان گامی هرچند اندک برداشته باشیم.

کتاب «ژانر» نوشته بری لنگفورد ۱۲ فصل دارد و به همت واحد انتشارات سازمان توسعه سینمایی سوره منتشر و در ۲۵۰۰ نسخه در قطع رقعی به قیمت ۲۱۹۰۰ تومان عرضه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز