خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران؛

وزیر ارشاد از فیلترینگ دفاع کرد و ساخت و ساز را اولویت تئاتر اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۸۰

علی جنتی معتقد است که تمام کشورهای دنیا مساله فیلترینگ را قبول دارند و در ایران نیز درباره فیلترینگ به صورت کلی اختلاف نظر وجود ندارد بلکه اختلاف بیشتر در مورد جزییات و نحوه فیلترینگ است.

علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) بعداز امضای تفاهم‌نامه با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران پیرامون لزوم استفاده از فضای مجازی گفت: فضای مجازی می‌تواند بستری باشد برای توسعه فرهنگ و هنر کشور و امروز ما با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین ماهواره‌ها می‌توانیم به تمام خانه‌ها نفوذ کنیم و تاثیر خود را از طریق برنامه‌های فرهنگی خود بگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی؛ برنامه‌های قرآنی و آموزه‌های قرانی را گسترش دهیم و به گونه‌ای نباشد که این شبکه‌ها فقط محلی برای تاخت و تاز سکولارها باشد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون بحثفیلترینگ گفت: به هر حال در کشور یکسری مسائل امنیتی وجود دارد. بعضی سایت‌ها مطالبی دارند که با فرهنگ ما و ارزش‌های ما منافات دارد و ما نباید اجازه بدهیم که دیگران با استفاده از این مساله احیانا مردم ما را فریب دهند.

جنتی با اشاره به اینکه هر کشوری برای خودش محدودیت‌هایی دارد؛ گفت: امروز حتی در اروپا شاهد هستیم که آنها از نفوذ فرهنگ آمریکایی رنج می‌برند و با فیلترینگ بخش‌های مختلف نمی‌خواهند اجازه دهند که فرهنگ آمریکایی نفود کند.

وی با اشاره به اینکه ماهیت فیلترینگ مورد قبول همه است؛ گفت: اختلافی که امروز وجود دارد بر سر جزییات است مثلا اینکه گروهی معتقدند وایبر باید فیلتر شود و یا نشود. این اختلاف نظر حتی در بین کمیته تعیین مصادیق نیز وجود دارد.

وی افزود: شاید من نظر شخصی درباره بحثفیلترینگ داشته باشم اما مهم این است که باید در این راستا طبق قانون عمل شود.

جنتی درباره شورای عالی سینما گفت: قطعا شورای عالی سینما تشکیل می‌شود و رئیس جمهور نیز به عنوان رئیس شورا در جلسه شرکت می‌کند و اینکه جلسات تاکنون تشکیل نشده؛ به دلیل اشتغالات رئیس جمهور بوده است.

جنتی در پاسخ به سوالی پیرامون برگزاری جلسه با مرادخانی و مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: خبری که پیرامون این جلسه توسط یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود؛ صحت ندارد و درست نیست.

وی ادامه داد: مساله تئاتر برای ما بسیار مهم است و اولویت ما در تئاتر دادن امکانات مادی ساختن سالن و کارهای عمرانی و تجهیز سالن‌هاست.

جنتی افزود: تا امروز تلاش شده باتوجه به قدرت دولت امکانات خوبی داده شود و اگر دست دولت باز شود باز هم امکانات بیشتری می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز