خبرگزاری کار ایران

در نشست جنتی و ستاری مطرح شد:

رسانه ها سرپل تقویت بازار محصولات فرهنگی هستند

کد خبر : ۱۸۰۴۵۳

رسانه‌ها نه تنها خود بازاری برای محصولات فرهنگی هستند بلکه می‌توانند سر پلی برای تسهیل و تقویت بازار محصولات فرهنگی باشند.

تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سورنا ستاری و علی جنتی وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ستاری با اشاره به اهمیت فناوری در دنیا امروز گفت: به دنبال آن هستیم که با امضای این قرارداد به همکاری‌های گسترده با وزارت ارشاد در حوزه نرم‌افزار، IT و پروژه‌های خاص در حوزه فناوری‌های نرم برسیم.

وی ادامه داد: حمایت از مراکز و شرکت‌ها و موسسات خصوصی به خصوص در موارد دانش‌بنیان در این تفاهم‌نامه مورد توجه جدی است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی گفت: تفاهم‌نامه ای که امروز امضا می‌شود بیشتر به منظور بهره‌گیری از فناوریهای علمی، زیر ساخت‌های دانش بنیان برای توسعه بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری همچون سینما، تئاتر و مطبوعات است.

وی ادامه داد: امیدوارم با این تفاهم‌نامه بتوانیم گام‌های مثبتی برداریم و باعثرشد فرهنگ و هنر با استفاده از دانش‌بنیان بشویم.

قاضی‌نوری مدیر اجرایی این تفاهم‌نامه نیز گفت: تا زمانی که اهالی فرهنگ و هنر در گوشه‌ای نشسته‌اند و فقط آثاری را به صورت انفرادی تولید می‌کنند نمی‌توان انتظار داشت که کارهای هنری دستاوردهای اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما امروز احتیاج داریم که هنرمندان در قالب شرکت‌ها و موسسات به جای آنکه به دنبال کار فردی باشند به سمت تولید کار فرهنگی حرکت کنند. همچنین باید تلاش کنیم که بازار مصرف در داخل و بازار صادرات محصولات فرهنگی خارج از کشور تقویت شود زیرا ما هم اکنون از بازار محصولات فرهنگی سهم زیادی نداریم.

وی ادامه داد: باید در عرصه‌های مختلف همچون سینما، انیمیشن، موسیقی، رسانه های دیجیتال، کارگاه‌های آموزشی برگزار شود و رفت و آمد هنرمندان به خارج از کشور تسهیل شود.

قاضی نوری تاکید کرد: اقتصاد فرهنگی ما باید دانش‌بنیان شود تا نتیجه این باشد که حجم خرید محصولات فرهنگی و هنری مانند مطبوعات، سینما و تئاتر افزایش پیدا کند.

وی نقش رسانه‌ها را بسیار موثر دانست و افزود: رسانه‌ها نه تنها خود بازاری برای محصولات فرهنگی هستند بلکه می‌توانند سر پلی برای تسهیل و تقویت بازار محصولات فرهنگی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز