خبرگزاری کار ایران

مسعود کرامتی:

موضوع کپی‌رایت باید در کشور جدی گرفته شود

کد خبر : ۱۸۱۷۶۱

موضوع کپی‌رایت باید در کشور جدی گرفته و قانونی برای آن وضع شود و با خلاف‌کار‌ها نیز برخورد قانونی صورت گیرد. متاسفانه در کشورمان قوانینی برای مبارزه با این معضل وجود ندارد تا جلوی تکثیر الواح فشرده گرفته شود

مسعود کرامتی گفت: جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران(یاس) می‌تواند بستر مناسبی برای رشد جوان‌ها باشد.

به گزارش ایلنا؛ وی با بیان اینکه جشنواره(یاس) می‌تواند بستر مناسبی برای جوان‌ها باشد تا کار خود را از این محل آغاز کنند؛ گفت: باتوجه به اینکه تولید فیلم‌های ویدئویی آسان‌تر و هزینه کمتری دارد؛ بهتر است تا جوانان علاقمند به فیلم‌سازی کار خود را با ساخت این نوع فیلم‌ها شروع کنند؛ ضمن این‌که جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران(یاس) می‌تواند در معرفی آن‌ها بسیار موثر باشد.

کارگردان «پناهنده» همچنین خاطرنشان کرد: امروز بخشی از سینمای جهان اختصاص به ساخت فیلم‌های ویدئویی دارد و حتی عده‌ای از فیلم‌سازان علاقه ندارند تا وارد فیلم‌های سینمایی بلند شوند، این موضوع موجب می‌شود تا آن‌ها در زمینه فیلم‌های ویدئویی رشد کنند و تولیدات با کیفیتی در این عرصه داشته باشند.

کرامتی تاکید کرد: در طول سال‌های اخیر در کشور جشنواره‌های زیادی برگزار شده است، اما چیزی که اهمیت دارد این است که جشنواره چه هدفی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه هر جشنواره‌ای که برگزار می‌شود باید هدف و تعریف مشخصی داشته باشد، افزود: جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران(یاس) باید فضایی رقابتی ایجاد کند تا این رقابت سبب ایجاد انگیزه و کشف استعداد‌ها شود و این موضوع تولید آثاری با کیفیت در حوزه فیلم‌های ویدئویی را به دنبال دارد تا رقابت کیفی تنگاتنگ و صحیحی بین شرکت‌کنندگان به وجود آید.

بازیگر فیلم «ضد گلوله» خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که اگر جشنواره تعریف درستی نداشته باشد، کیفیت تولیدات پایین می‌آید در نتیجه جشنواره از فضای رقابتی خارج می‌شود و در ‌‌نهایت بازده مناسبی نخواهد داشت.

کرامتی در ادامه تاکید کرد: جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران(یاس) باید سیاست‌های مشخصی را برای برگزاری‌اش داشته باشد تا سمت‌وسوی خود را پیدا کند. ضمن اینکه باید دقت کرد تا در این جشنواره فیلم‌های ویدئویی با کیفیت وارد رقابت شوند.

وی با اشاره به معضل کپی‌رایت در کشور نیز گفت: موضوع کپی‌رایت باید در کشور جدی گرفته و قانونی برای آن وضع شود و با خلاف‌کار‌ها نیز برخورد قانونی صورت گیرد. متاسفانه در کشورمان قوانینی برای مبارزه با این معضل وجود ندارد تا جلوی تکثیر الواح فشرده گرفته شود و دلیل اصلی‌اش هم دوگانه بودن قوانین و موضع‌گیری‌هاست.

کرامتی ادامه داد: باید حق و حقوقی برای مولفان و کسانی که بسترهای لازم را فراهم می‌کنند وجود داشته باشد و دستگاه‌های دولتی نیز در این زمینه همکاری کنند. این روز‌ها در هتل‌ها، هوپیما‌ها و قطار‌ها فیلم‌ها به صورت CD و DVD نمایش داده می‌شود؛ بدون اینکه حقوقی را برای مولف در نظر بگیرند و نمی‌دانند که این کار به بخش فرهنگی جامعه آسیب بسیار جدی وارد می‌کند.

بازیگر «سفر به چزابه» درباره کیفیت آثار در حوزه نمایش خانگی نیز گفت: مسئولان و مدیران در شبکه نمایش خانگی باید دقت لازم را داشته باشند تا محصولات با کیفیتی را در این بخش ارائه کنند زیرا ابن بخش در بین مردم طرفداران زیادی دارد و اکثر آن‌ها به مراکز فرهنگی برای خرید این آثار مراجعه می‌کنند ضمن اینکه با توجه به اینکه نمایش خانگی بازوی کمکی برای سینما محسوب می‌شود باید در ارائه محصولاتش دقت بیشتری به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز