خبرگزاری کار ایران

نظر ایوبی درباره بخش بین الملل و تعداد جوایز جشنواره فیلم فجر چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۸۲۰

بخش بین الملل بسیار بی‌رونق و صوری است. / تعداد جوایز جشنواره فیلم فجر به صورتی غیر متعارفی افزایش یافته است.

حجت الله ایوبی ریس سازمان سینمایی معتقد است که باید تعداد جوایز جشنواره فیلم فجر کاهش پیدا کند.

به گزارش ایلنا؛ حجت الله ایوبی ریس سازمان سینمایی با اشاره به اولین جلسه شورای سیاستگذاری سیو دومین دوه جشنواره فیلم فجر در مطلبی نوشته است:

این روز‌ها در حال مشورت وتصمیم گیری در باره جشنواره فیلم فجر هستیم. بر خلاف همه جشنواره‌های معتبر دنیا تعداد جوایز جشنواره به صورتی غیر متعارفی افزایش یافته است آیا بهتر نیست از زحمتکشان بخش‌ها فنی در برنامه‌های دیگر بجا و شایسته تقدیر شود؟ در این صورت شمار جوایز به حدود هفت جایز اصلی کاهش خواهد یافت مانند همه جشنواره‌های دیگر.

ایوبی ادامه می‌دهد: برگزاری همزمان جشنواره‌ها در شهرستان‌ها و سینما‌های مختلف هم در نوع خود بی‌نظیر است. بهتر نیست به جای برگزاری چندین مراسم پر سر و صدا، جشنواره‌های موضوعی استانی در فصل‌های مختلف راه اندازی شود؟

وی ادامه داد: بخش بین الملل بسیار بی‌رونق و صوری است. بهتر نیست بپذیریم که فجر جشنواره سینمای ایران است و البته حضور فعالان سینمایی جهان هم برای آشنایی با سینمای ایران لازم است؟

ایوبی این مطلب را در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشته است و از اهالی سینما خواسته است نظر خود را درباره این موضوعات بیان کنند.

به گزارش ایلنا؛ شامگاه دهم تیر، پس از افطار و تا ساعت ۲۴ در محل دفتر جشنواره واقع در موسسه رسانه‌های تصویری با حضور دکتر «حجت الله ایوبی» معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، «علیرضا رضاداد» دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، «محمدرضا جعفری جلوه» مدیرعامل بنیاد فارابی، «محمدمهدی عسگرپور» مدیرعامل خانه سینما و دبیر اسبق جشنواره فیلم فجر، «مهدی مسعود شاهی» قائم مقام بنیاد فارابی و دبیر اسبق جشنواره فیلم فجر، «محمد بزرگ نیا»، «علی معلم»، «علیرضا شجاع نوری»، «مسعود احمدیان»، «محسن شمس»، «آرش امینی»، «محمد احسانی»، «سیداحد میکائیل‌زاده» و «محمدرسول صادقی» برگزار شد.

در این جلسه که زین پس هر سه شنبه ادامه خواهد داشت، درباره بازنگری در مورد تعداد جوایز و کاهش آن‌ها، بازنگری در مورد بخش تجلی اراده ملی، بازتعریف بخش بین الملل و بازار فیلم، توجه بیشتر به کشورهای صاحب سینما در قاره آسیا، تنظیم زمان برگزاری جشنواره و عدم تداخل آن با دیگر جشنواره‌های معتبر جهانی و… بحثوتبادل نظر صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز