خبرگزاری کار ایران

جلال ساعد پناه؛ جایزه جشنواره «فرسکو» ‌ی ارمنستان را دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۱۱

فیلم کوتاه «سیاه و سفید» به کارگردانی «جلال ساعد پناه» جایزه بهترین فیلم نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معناگرای «فرسکو» درکشور ارمنستان را از آن خود کرد.

فیلم کوتاه «سیاه و سفید» به کارگردانی «جلال ساعد پناه» جایزه بهترین فیلم نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معناگرای «فرسکو» درکشور ارمنستان را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا؛ فیلم کوتاه داستانی «سیاه و سفید»(ره‌ش و سپی) Black and white جدید‌ترین اثر کارگردان سینمای ایران «جلال ساعدپناه» محصول مشترک ایران و بخش سینمای دهوک در اقلیم کردستان و با حضور این فیلمساز ایرانی، در بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معناگرای «فرسکو» FRESCO در کشور ارمنستان به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم و تندیس این جشنواره تحت عنوان بهترین پیام «صبر و استقامت» از میان ۲۰ فیلم اروپایی، آسیایی و آمریکایی را از آن خود کند.

«سیاه و سفید» برای تصاحب این جایزه، با فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، آمریکا، آلمان، ایتالیا، اندونزی، ارمنستان، روسیه و… به رقابت پرداخت و تندیس این جشنواره را با خود به ایران آورد که در واقع توسط کودکان معلول و یتیم ارمنستانی درست شده است که به کارگردانان هفت فیلم برگزیده در بخش‌های هفت گانه با عنوان «بهترین پیام فیلم» اهدا می‌شود.

اعضای هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معناگرای «فرسکو» که عبارت بودند از: «کاتیا مالاتستا» استاد دانشگاه و مدیر هنری، «آنتوان آگودجیان» عکاس، «آرمن خاچاطوریان» کارگردان، «گوران رادوانویچ» نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، «آرام سوکایسیان» کارگردان و فیلمنامه‌نویس و «جان گوتا» کشیش و تاریخ‌نگار، جوایز این جشنواره در هفت بخش بهترین فیلم تحت عنوان؛ بهترین پیام «عشق»، بهترین پیام «آشتی»، بهترین پیام «شجاعت»، بهترین پیام «گفت‌وگو»، بهترین پیام «صبر»، بهترین پیام «انسانیت» و بهترین پیام «نیازهای آسیب‌دیده» را به برگزیدگان اهدا کردند.

هیئت داوران این جشنواره در مورد فیلم کوتاه «سیاه و سفید» از ایران، اعلام کردند که؛ صبوری، بردباری و عشق برای ادامه زندگی در این فیلم موج می‌زند و همچنین پایانی شیرین و شاد، میان سیاه و سفید در این فیلم دیده می‌شود که بازگوکننده این نکته است که عشق، سیاه و سفید نمی‌شناسد.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معناگرای «فرسکو» در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی با نمایش ۲۱ فیلم‌ از فیلمسازان کشورهای مختلف جهان و همچنین برپایی چندین کارگاه تخصصی سینما در روزهای ۳۱ خرداد ماه تا ۱۰ تیرماه جاری(۲۱ ژوئن تا ۱ ژوئیه ۲۰۱۴) در شهر ایروان در کشور ارمنستان برگزار شد.

فیلم کوتاه «سیاه و سفید» که توسط مؤسسه سینمایی «ستاک فیلم» با مدیریت «ستار چمنی‌گل» و «ویدا صالحی» در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود؛ با حضور «جلال ساعدپناه» در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه در دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق به نمایش درآمد و توانست جایزه انستیتو گوته آلمان برای بهترین کارگردانی فیلم کوتاه این جشنواره را تصاحب کند.

این فیلم در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، در جشنواره‌های مختلفی همچون؛ بخش رقابتی پنجمین جشنواره بین‌المللی «یک کشور، یک فیلم» در فرانسه، بخش رقابتی «جاده‌ها» در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مدیاویو» در مجارستان، بخش رقابتی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هند ISFFI و هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» در تانزانیا به نمایش درآمد و جایزه بهترین تصویربرداری از ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور هندوستان را به‌دست آورد.

عوامل فیلم کوتاه «سیاه و سفید» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: جلال ساعدپناه، تهیه‌کننده: بخش سینمای دهوک در اقلیم کردستان و جلال ساعدپناه، مدیر تولید: ستار چمنی‌گل، بازیگران: سارینا ترقی، سینا فیضی، کاله رشیدی، افشین خدری، مهدی فیضی و…، فیلمبردار: امیر علی‌ویسی، دستیار فیلمبردار: سیروان خضری، عکاس: ابراهیم علیپور، صداگذار: بهمن اردلان، صدابردار: قادر قادری، تدوین: لقمان سخنور و مرجان شیرازی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: ویدا صالحی، دستیار کارگردان: امیر ناهیدی، طراح صحنه: جلال ساعدپناه، دستیار اول صحنه: صلاح ساعدپناه، مدیر صحنه: مهدی خلیلی، منشی صحنه: نسرین میرکی، مدیر تدارکات: صادق فلاحی، مدیر مالی: صالح عارف و مشاور امور رسانه‌ای: منصور جهانی و منوچهر جهانی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز