خبرگزاری کار ایران

در نشست نقد و برسی فیلم بیداری برای سه روز مطرح شد:

پرستویی و گلستانی جرات به خرج دادند و بازی در فیلم را پذیرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۴۸۲

تماشاگران قرن ۲۱ تماشاگران سختی هستند و به سختی می‌توان فیلمی ساخت که آن‌ها باور کنند / اینکه به کسی بگوییم سه روز بیدار باشد؛ جرات زیادی می‌خواهد اما خوشبختانه پرستویی و گلستانی شرایط ما را پذیرفتند.

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی " بیداری برای سه روز "؛ شب گذشته(۲۴ تیرماه) با حضور کارگردان در سالن سینما تک خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود امینی(کارگردان فیلم) باشاره به روند ساخت فیلم بیداری برای سه روز گفت: ساخت این فیلم تجربه بسیار سختی بود و اینکه به کسی بگوییم سه روز بیدار باشد؛ جرات زیادی می‌خواهد اما خوشبختانه پرستویی و گلستانی شرایط ما را بپذیرفتند.

وی ادامه داد: در این فیلم حتی پرویز پرستویی بیشتر از سه شب بیدار بود و جسارت بزرگی کرد که این نقش را قبول کرد. بعید می‌دانم فرد دیگری به راحتی چنین نقشی را بپذیرد.

امینی ادامه داد: در این فیلم ما تلاش کردیم همدیگر را(بازیگر و کارگردان) در اتمسفری قرار دهیم که همه چیز طبیعی باشد به همین دلیل در برخی از سکانس‌ها پرستویی عصبانی می‌شد یا با هوشمندی بازی بسیار خوبی ارائه می‌داد اما همه این مسائل از پیش تعیین شده نبود.

وی ادامه داد: در میانه‌ی کار به این نتیجه رسیدیم که برای جلوگیری از یکنواختی بین خودمان قرارهایی بگذاریم به طور مثال تعیین کردیم که نباید دو بازیگر بیش از ۴ ساعت در یکجا باشند یا اینکه تعیین کردیم درباره مرگ حرف نزنیم.

امینی افزود: هرچند موضوع این فیلم درباره سه روز آخر زندگی دو نفر است اما قصد ما این بود که همه مسائل عادی پیش برود و اینگونه نباشد که هرچه به سمت مرگ می‌روند فشار زندگی و افسوس‌ها بیشتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از نا‌بازیگر استفاده نکرده است؛ گفت: ابتدا به این موضوع فکر کردیم اما بعد به این نتیجه رسیدیم که بازیگران حرفه‌ای بهتر از نابازیگران تغییرات را متوجه می‌شوند و بهتر درمی‌یابند که در این فیلم نباید بازی کنند.

مجید شیخ انصاری(تهیه‌کننده فیلم) نیز گفت: خوشحالم که تلاش‌های ما تاحدودی به ثمر نشست. تجربه‌ای که ما در این فیلم داشتیم تکرار نشدنی است.

وی ادامه داد: همه ما از مرگ فرار می‌کنیم اما همه ما از خواب استقبال می‌کنیم. زمانی که با مرگ مواجه می‌شویم همه اعتبار و ابهت‌مان فرو می‌ریزد اما اگر انسان حقیقت مرگ را درک کند به مرگ مشتاق می‌شود زیرا مرگ جایی است که واقعیت بیدار می‌شود.

شیخ انصاری ادامه داد: اولین هدف ما در انتخاب پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی این بود که آن‌ها بتوانند در پروژه‌ی سنگینی همچون سه روز بیداری کاملا مقاومت کنند زیرا تجربه بی‌خوابی در سه روز در واقع به نوعی تجربه‌ی ناقص مرگ است.

شاهپور عظیمی(منتقد سینما) نیز طی سخنانی گفت: فیلم بیداری برای سه روز به معنی واقعی کلمه یک فیلم تجربی است. در این فیلم تماشاگر خود را بجای شخصیت‌ها می‌گذارد و آن‌ها را تغییر می‌دهد این فیلم به ذات سینما وفادار است و ذات سینما فریب است.

وی ادامه داد: کارگردان فیلم توانسته است با یک ایده یعنی بیدار نگه داشتن دو بازیگر به مدت ۷۲ ساعت؛ مخاطب را با خود همراه کند و این کار مهمی است.

عظیمی با اشاره به اینکه تماشاگر امروز با تماشاگر سال‌های گذشته تفاوت دارد؛ گفت: تماشاگران قرن ۲۱ تماشاگران سختی هستند و به سختی می‌توان فیلمی ساخت که آن‌ها باور کنند. اما این فیلم با بازی خوب پرستویی توانسته است تماشاگران را با خود همراه کند.

وی با تمجید از بازی پرستویی گفت: پرویز پرستویی از بازیگرانی است که همیشه در فیلم‌ها دوربین را از آن خود می‌کند و در مرکز کادر قرار می‌گیرد اما در فیلم سه روز بیداری در لحظاتی بازی از دست او درمی‌رود.

فیلم سینمایی بیداری برای سه روز با بازی پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی درباره دو نفر است که از سه روز با مرگ بیشتر فاصله ندارند و تصمیم می‌گیرند این سه روز را بیدار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز