خبرگزاری کار ایران

کانون پخش‌کنندگان سینما اعلام کرد:

استقلال صنفی با ساختمان جدید و دستور حاصل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۹۶۱

تا برگزاری انتخابات آتی کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران و به طبع آن انتخاب رئیس و سخنگوی کانون، هرگونه مکاتبه یا اظهارنظر با عناوین یاد شده، فاقد هرگونه وجاهت قانونی است.

وضعیت کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران که گویا به نظر می‌رسد حل شده است؛ وارد مرحله جدیدی شده است. هفته گذشته داریوش باباییان در گفتگو با خبرنگار ایلنا از حل شدن مشکلات و مستقل شدن این کانون خبرداده بود اما امروز شورای مرکزی کانون پخش‌کنندگان سینمایی ایران با انتشار بیانیه‌ای که اختصاصا در اختیار ایلنا قرار داده؛ صحبت‌های باباییان را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ متن توضیحات شورای پخش‌کنندگان سینمای ایران به شرح زیر است:

کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران به عنوان نهادی مستقل و موثر و تاثیرگذار در سینمای ایران، همواره تلاش نموده از حواشی و برخی رخدادهای بی‌حاصل در سینما فاصله گرفته و به جای مصروف نمودن وقت و انرژی کانون و اعضاء آن به مسائل و حواشی بی‌مورد و بی‌نتیجه، تمرکز و پتانسیل کانون را در جهت احقاق حقوق اعضاء و طراحی مسیری مطمئن برای صیانت از فیلم‌ها در چرخه اکران قرار دهد. فلذا در همین راستا به فضل خدا و یاری همراهان دلسوز سینما، نتایج مثبت و مطلوبی نیز تاکنون بدست آورده است. اخیرا به نقل از یکی از اعضاء کانون که سابقا در عضویت شورای مرکزی کانون بوده تحت عنوان سخنگویی کانون، مطلبی منتشر شده مبنی بر اینکه کانون پخش بنا به دستور ریاست محترم سازمان سینمایی مستقل شده و از زیرمجموعه نهاد یا صنوف دیگر خارج شده است. که در این خصوص صرف‌نظر از عدم مسئولیت مشارالیه در عنوان اعلامی، ضروری ست به چند نکته مهم اشاره شود:

اولا کانون پخش‌کنندگان همواره مستقل بوده و آراء، نظرات و تصمیمات اعضاء همواره در راستای صیانت حقوق اعضاء کانون و در مسیر اعتلای سینمای ایران اتخاذ شده و متاثر از هیچ فرد یا نهادی نبوده و در آینده نیز نخواهد بود. ثانیا کانون پخش‌کنندگان بر این باور است که استقلال با ساختمان جدید و اوراق اداری و دستور و امریه حاصل نمی‌گردد، آنچه منتج به استقلال یک تشکیلات صنفی خواهد شد، عدم وابستگی در ذات و نهاد و تفکر یک نهاد صنفی ست، در غیر اینصورت چه بسیارند صنوفی که بظاهر و براساس مجوز و پروانه، مستقل هستند ولی تمامی تصمیمات و برنامه‌ریزی و استراتژی آن‌ها متاثر از یک نهاد یا شورای بیرونی است. ثالثا بدلیل غیبت مکرر برخی اعضاء محترم شورای مرکزی کانون و بنا به اعلام بازرس محترم کانون، مقرر است مجمع عمومی فوق‌العاده کانون در روزهای آتی برگزار و نسبت به ترمیم ترکیب اعضاء شورای مرکزی براساس اساسنامه کانون و مبتنی بر گزارش بازرس محترم شورای مرکزی از نحوه حضور اعضاء در جلسات شورای مرکزی، اقدام گردد، لذا تا برگزاری انتخابات آتی و به طبع آن انتخاب رئیس و سخنگوی کانون، هرگونه مکاتبه یا اظهارنظر با عناوین یاد شده، فاقد هرگونه وجاهت قانونی بوده و خواهشمندیم به جهت جلوگیری از هرگونه تنش و اختلاف افکنی، به حرمت ایام عزیر و ماه مبارک رمضان بنا را بر اجرای قانون در فضایی دوستانه و برادرانه قرار دهیم.

براساس پیگیری خبرنگار ایلنا؛ شورای پخش‌کنندگان سینمای ایران دارای ۲۹ عضو است که از این تعداد ۵ عضو همچون مرتضی شایسته و داریوش باباییان از این کانون جدا شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز