خبرگزاری کار ایران

مازندران میزبان دومین جشنواره فیلم یاس شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۲۲

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس اعلام کرد این دوره از جشنواره به طور همزمان در تهران و مازندران برگزار می‌شود، مراسم افتتاحیه و اختتامیه در شهر آمل و نمایش فیلم‌ها به طور همزمان در آمل و تهران خواهد بود.

دبیر دومین جشنواره بین المللی فیلم یاس اعلام کرد این دوره از جشنواره به طور همزمان در تهران و مازندران برگزار می‌شود، مراسم افتتاحیه و اختتامیه در شهر آمل و نمایش فیلم‌ها به طور همزمان در آمل و تهران خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حسین مسافرآستانه گفت: تمام کارهای جشنواره طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده جلو می‌رود، ضمن اینکه تقاضاهای زیادی از مازندران مبنی بر مشارکت آن‌ها برای برگزاری جشنواره این دوره داشتیم و تصمیم بر این شد این جشنواره به صورت همزمان با تهران در شهر آمل برگزار شود.

وی ادامه داد: به دلیل پیگیریهای مجدانه استان مازندارن برای برگزاری جشنواره، سفری را به مازندران برای بررسی شرایط و وضعیت جشنواره انجام دادیم و در ‌‌‌نهایت به این نتیجه رسیدیم.

مسافرآستانه تاکید کرد: شهر آمل با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، سالن سینما و محل اقامت برای میهمانان و جو همکاری مدیران شهری، استانداری و فرمانداری، اداره ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی و… می‌تواند محل مناسبی برای برپایی جشنواره باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به سیاست تمرکزدایی که در دولت وجود دارد و با توجه به اینکه مازندران تمایل زیادی داشت تا مشارکتی برای انجام برگزاری یک پروژه مهم داشته باشد، توافق نامه‌ای را با استانداری مازندران امضاء کردیم که بر اساس آن شهر آمل محل برگزاری جشنواره خواهد بود.

مسافر آستانه درباره افتتاحیه و اختتامیه نیز گفت: برنامه ریزی خوبی داریم تا افتتاحیه و اختتامیه باشکوهی در مازندران در شهر آمل داشته باشیم. بنابراین جشنواره دوم یاس همزمان با تهران اول تا ششم شهریور ماه اعم از افتتاحیه و اختتامیه در مازندران برگزار می‌شود.

وی درباره هزینه‌های جشنواره نیز گفت: هزینه جشنواره توسط خود استان پرداخت خواهد شد هزینه سرباری برای جشنواره نخواهیم داشت و بخشی از هزینه‌های جشنواره در تهران احتمال کاهش هم دارد. استانداری مازندران در بحثتبلیغات عمومی، اسکان، اقامت میهمانان، پذیرایی و در اختیار گرفتن مکان و هزینه‌های جشنواره مشارکت خواهد داشت. جشنواره در تهران نیز طی روزهای یاد شده در محل سینما فلسطین با نمایش فیلم‌های بر‌تر کارش را شروع خواهد کرد.

مسافر آستانه درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم ویدئویی نیز گفت: یکی از ضروری‌ترین بخش‌های سینمایی بخش نمایش خانگی است به دلیل اینکه با همه مردم جامعه به صورت مستقیم سروکار دارد درصد کسانی که بلیت می‌خرند و فیلم‌ها را در سینما می‌بینند نسبت به کسانی که فیلم‌ها را در منازلشان می‌بینند بسیار کمتر است. قشر عظیمی از جامعه در برخورد فرهنگی خود با نمایش خانگی بیشتر سروکار دارد بنابراین جشنواره فیلم یاس مردمی‌ترین جشنواره سینمایی تلقی می‌شود به همین دلیل فرصت ارزیابی آثاری که در این بخش در دست مردم قرار می‌گیرد از ضروری‌ترین برنامه‌ها است پس باید امکان ارزیابی، کار‌شناسی و داوری را برای آن بوجود آوریم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل این جشنواره تنها فرصتی است که ارزشگذاری کیفی و محتوایی درباره محصولات نمایش خانگی را باید انجام دهد تا مقایسه آثار موجب رشد تولیدات نمایش خانگی شود و انگیزه لازم را برای بالابردن کیفیت آثار بوجود آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز