خبرگزاری کار ایران

امیر سمواتی:

سینما و تلویزیون دست‌به‌دست هم دهند تا کودکان به سینما بروند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۳۰۰

باید فضاهای مناسبی وجود داشته باشد تا کودکان بتوانند فیلم ببینند اما تا به امروز ما چنین مکان‌هایی برای ارائه فیلم‌های کودکانمان نداشته‌ایم.

امیر سمواتی با اشاره به اینکه ارتباط دو رسانه تلویزیون و سینما در تولید فیلم‌ پرمخاطب کودک تأثیرگذار است، گفت: تلویزیون و سینما باید دست به دست هم دهند تا کودکان و نوجوانان ما به سینما بیایند.

به گزارش ایلنا؛ این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه سینمای کودک محل عرضه می‌خواهد، گفت: باید فضاهای مناسبی وجود داشته باشد تا کودکان بتوانند فیلم ببینند اما تا به امروز ما چنین مکان‌هایی برای ارائه فیلم‌های کودکانمان نداشته‌ایم.

این تهیه کننده گفت: باید سالن‌های سینما مخصوص کودکان و با حال و هوای آن‌ها طراحی شود تا ساعات مفرحی را برای حضور آن‌ها در سینما رقم بزند. شهرداری در کنار پارک‌ها می‌تواند سالن‌های کوچکی را برای کودکان طراحی کند. در تهران باید حداقل پنج سینما برای کودک داشته باشیم اما در طول این سال‌ها حتی یک سالن سینما مخصوص کودکان نداشته‌ایم.

تهیه کننده «دبستان شوک» و «نجوا» افزود: متاسفانه سینمای ما سعی بر این دارد تا کودکان را از طریق خانواده‌ها به سمت سینما بکشاند و این روند درستی نیست.
وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم کودک بسیار پرهزینه است افزود: اگر فیلمی برای بزرگسال با بودجه یک میلیارد ساخته می‌شود هزینه ساخت فیلم برای کودک ۲ میلیارد است، زیرا فیلم‌های کودک نیاز به فضای فانتزی دارد که هزینه آن را چند برابر می‌کند.
تهیه‌کننده «دربند» در ادامه گفت: باید برای فیلم‌هایی که می‌خواهیم برای کودکانمان بسازیم تقسیم‌بندی داشته باشد. به‌عنوان مثال، برای کودکان ۵ تا ۷ سال فیلم‌های جداگانه و برای ۱۱ تا ۱۵ سال هم فیلم‌های جداگانه‌ بسازیم زیرا این دو گروه مخاطب باهم کاملا متفاوت هستند.

تهیه کننده «پنج ستاره» و «نفس عمیق» با اشاره به لزوم روزآمدی در زمینه تولیدات عروسکی نیز گفت: سال‌ها است که هیچ عروسک تازه‌ای ساخته نشده ضمن اینکه هنوز عروسک‌های ما دستی هستند و عروسک‌سازی عرصه ساده‌ای است که تغییر نکرده است.
وی در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم عروسک سازی کشورمان رشد کند باید بر روی آن سرمایه‌گذاری شود.

سماواتی با بیان اینکه تا زمانیکه سینما و تلویزیون دست به دست هم ندهند کودکان به سینما نمی‌روند، گفت: در دهه ۶۰ سینمای کودک بسیار مطرح بود و به خوبی جا باز کرده بود و دلیلش هم این بود که حوزه سینما و تلویزیون به صورت فشرده باهم همکاری خوبی داشتند. به عنوان مثال، کارگردان فیلم «گلنار» همانی بود که در تلویزیون «قورباغه سبز» را می‌ساخت.

تهیه کننده «کافه ترانزیت» با بیان اینکه در دهه ۶۰ سینما و تلویزیون در این زمینه با هم مراوده داشتند، افزود: متاسفانه امروز تفاوت‌های فرهنگی زیادی بین سینما و تلویزیون وجود دارد و به همین دلیل هم کودکان با تلویزیون بیشتر انس می‌گیرند درحالیکه آن‌ها آن چیزی را که در تلویزیون می‌بینند، بهترش را در سینما جستجو می‌کنند.

تهیه کننده «دربند» همچنین گفت: اینترنت همه چیز را تغییر داده است تا آنجا که امروز حتی یک فرد مسن اگر با اینترنت اشنایی نداشته باشند آدم‌های بی‌سواد محسوب می‌شود! بنابراین ما امروز با کودکان اینترنتی روبرو هستیم و راز موفقیت این است که فیلم‌هایی بسازیم که کودکان را جذب کند. می‌توانیم شخصیت کارتونی بسازیم که برند شود و همه کودکان آن را بشناسند و قبول داشته باشند البته این کار‌‌ همان طور که اشاره کردم، نیازمند سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی است.

بیست‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۴مهر ماه در اصفهان و همزمان در ۲۱ استان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز