خبرگزاری کار ایران

امیر نادری این روز‌ها کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۸۱

نادری قرار است برای چندمین بار در فستیوال فیلم ونیز شرکت کند و فیلم ۴ ساعته‌ای که درباره آرتور پن ساخته؛ را به نمایش در آورد.

امیر نادری(کارگردان سینمای ایران) که آثار ماندگاری را همچون تنگنا و دونده در سینمای ایران ساخته و به نوعی بنیانگذار روند جدیدی از فیلمسازی در سینمای ایران است؛ سال‌هاست که به آمریکا مهاجرت کرده و کمتر از وی خبری به گوش ایرانیان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ امیر نادری از دوستان نزدیک کامران شیردل است که با وی در ارتباط است. شیردل با اشاره به اینکه از حال امیر نادری باخبر است و می‌داند که فیلمساز خوبی است؛ در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت‌اش برگزار شده بود؛ گفت: اینکه گفته می‌شود نادری در آمریکا موفق نبوده؛ حرف قابل قبولی نیست. من با وی در تماس هستم و در این هفته برای سومین بار در چند ما ه اخیر با وی صحبت کردم.

وی ادامه داد: نادری قرار است برای چندمین بار در فستیوال فیلم ونیز شرکت کند و فیلمی را که درباره آرتور پن به مدت ۴ ساعت ساخته را به نمایش درآورد.

شیردل افزود: نادری امروز یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازهای ایرانی حاضر در امریکاست که نظراتش درباره سینما و بخصوص تدوین بسیار زبانزد است و به عنوان مشاور در فیلم‌های بسیاری نظر خود را می‌گوید. حتی فیلمسازهای بزرگ آمریکایی در زمان تدوین از نظرات وی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه راه نادری از هالیوود جداست؛ گفت: نادری امروز یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فیلمنامه‌نویسان مکتب نیویورک است که مسیرشان با مسیر هالیوود تفاوت دارد.

شیردل ادامه داد: امیر نادری در همکاری با فیلمسازان جوان نیز پیشقدم بوده به طور مثال امروز رامین بحرانی فیلمساز جوان ایرانی مقیم آمریکا با فیلمی که فیلمنامه آن را نادری نوشته در جشنواره ونیز حضور دارد.

امیر نادری؛ زادهٔ ۷ خرداد ۱۳۲۴ خورشیدی در شهر آبادان و کارگردان ایرانی است. وی از سال ۱۳۶۹ در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند. او از کارگردانان تاثیرگذار و مهم سینمای ایران است. نادری از کودکی در سالن سینما و تئا‌تر کار می‌کرد و با دیدن فیلم و نمایش، خواندن نقد فیلم و معاشرت با منقدان، به طور خودآموخته وارد عالم سینما شد. در ابتدا به عنوان عکاس در چند فیلم مهم سینمای ایران کار کرد. در سال ۱۳۵۰ اولین فیلمش خداحافظ رفیق را کارگردانی کرد. توجه جشنواره‌های جهانی با فیلم دونده و آب، باد، خاک به او جلب شد. دونده ازسوی تعدادی از منتقدان در فهرست یکی از تاثیرگذار‌ترین فیلم‌های ربع قرن اخیر معرفی شده‌است. فیلم بعدی امیر نادری «ماه» نام دارد. نادری گفته‌است بیست سال درباره موضوع این فیلم کار کرده و یک دلیل مهاجرت او از ایران به آمریکا، ساختن فیلم «ماه» بوده‌است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز