خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلم تحسین شده «تابور» در خانه هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۸۲۱

«تابور» فیلم تحسین شده سینمای ایران در عرصه‌های بین‌المللی؛ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پنجاه و نهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲۷ مرداد به نمایش فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌فر» اختصاص دارد.

به گزارش اینا؛ «تابور» که پس از فیلم «گشر» دومین اثر سینمایی «وحید وکیلی‌فر» بر اساس نظر منتقدان سایت‌های متعبر و تخصصی «ایندی وایر» آمریکا و «فیلم کالت» فرانسه به عنوان یکی از ده فیلم بر‌تر اکران نشده جهان در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است و به نوعی آن را اولین فیلم علمی تخیلی سینمای ایران می‌دانند.

«تابور» که به تهیه‌کنندگی «وکیلی‌فر» و با مشارکت «فریبا رستمی» در تهران تولید شده است، تاکنون حضور موفقی در فستیوال‌های معتبر بین‌المللی از جمله؛ روتردام، ادینبورگ، ترایبکا، تسالونیکی، بوسان، مونترال، پاریس، کلن، ریو دو ژانیرو، کپنهاک، هنگ کنگ، مراکش، دوویل، دبی، ساین دو نت پاریس، مومبای، ماناکی قبرس، زاگورای مراکش، «دو نت» پاریس و… داشته است.

«تابور» با حضور در این جشنواره‌ها موفق به دریافت جایزه یک دستاورد هنری از جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی یونان، جایزه ویژه داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، جایزه منتقدین بین‌المللی و تندیس لوتوس برای بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم «دوویل» در فرانسه و نیز «جایزه شب» برای بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم «دو نت» پاریس در کشور فرانسه شده است.

این فیلم دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت ۱۷ با حضور کارگردان و «شادمهر راستین» به عنوان منتقد برای اعضای سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز