خبرگزاری کار ایران

حجت الله ایوبی:

باید شاهد پخش آثار سینمایی در کشورهای اروپایی باشیم

کد خبر : ۱۹۶۳۲۵

سازمان سینمایی از بخش خصوصی در معرفی تولیدات به دیگر کشور‌ها حمایت خواهد کرد.

حجت الله ایوبی به همراه مجید مسچی با حضور در شرکت فناوری سینمایی پیروزگس‌تر پیروز از آخرین دستاوردهای این شرکت بخش خصوصی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، ایوبی از اعلام آمادگی سازمان سینمایی به منظور حمایت از شرکت‌های خصوصی فعال در تولید ابزار و تجهیزات سینمایی خبر داد و تاکید کرد: سازمان سینمایی از بخش خصوصی در معرفی تولیدات به دیگر کشور‌ها حمایت خواهد کرد.

ایوبی اظهار امیدواری کرد که شاهد پخش ابزار سینمایی ایرانی در کشورهایی چون: لهستان، چک و… باشیم.

«محمد رضا فیروزفر» مدیرعامل شرکت فناوری سینمایی پیروزگستر در این دیدار با اشاره به تولیدات این شرکت از جمله کرین تلسکوپی، هد اوکانر، اسکی‌تر، پد استار، آداپتور تلسکوپی، سه پایه هیدرو کربنی دوربین و دیگر ابزار تولید شده یادآور شد: این ابزار و تجهیزات تماما در ایران ساخته شده و تنها ۳ تا ۴ قطعه از مواد اولیه تولید آن‌ها از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی توضیح داد: بیش از دو هزار و ۵۰۰ قطعه مورد نیاز برای تولید ابزارهای سینمایی را در شرکت فناوری سینمایی پیروزگستر تولید می‌کنیم و علاوه بر داخل، کشورهای بولیوی، عراق، افغانستان، تاجیکستان و چند کشور منطقه ایی نیز مشتری ابزار سینمایی تولید شده در ایران هستند.

مدیرعامل شرکت فناوری سینمایی پیروزگستر با بیان اینکه ریسک تولید ابزار سینمایی را پذیرفتیم توضیح داد: قیمت ابزار سینمایی تولید شده یک سوم و حتا در مواردی یک پنجم مشابه ابزار خارجی است و قالبسازی تولید این آثار در شرکت فناوری سینمایی پیروزگس‌تر انجام می‌شود.

فیروزفر با استقبال از پیشنهاد رییس سازمان سینمایی مبنی بر ایجاد پل ارتباطی میان این شرکت و بازار مصرف در دیگر کشور‌ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از کشور‌ها پیشنهاد ایجاد نمایندگی به ما دادند اما این اقدام برایمان با توجه به هزینه‌ها به صرفه نبود.

وی همچنین از مطالعه و پژوهش برای ارائه چند ابزار سینمایی در سال ۹۴ خبر داد و افزود: ابزارهای مختلف از جمله وسایل مربوط به فیلمبرداری با مشورت فیلمبرداران زبده کشور تکمیل و به تولید نهایی می‌رسد.

مجید مسچی نیز در ادامه اظهار امیدواری کرد که با حمایت از تولیدکنندگان ابزار سینمایی در کشور، ریسک این قشر در ورود به عرصه تولید کاهش یابد.

در ادامه رییس سازمان سینمایی از بخش‌های مختلف شرکت فناوری سینمایی پیروزگستر بازدید و از نزدیک با نحوه تولید ابزار و تجهیزات سینمایی در این شرکت آشنا شد.

ایوبی پس از بازدید از آخرین دستاوردهای سینمایی در بخش ابزار در شرکت فناوری سینمایی پیروزگستر، این اقدامات و کوشش بخش خصوصی در ارتقای کشور در بخش ابزار و وسایل کاربردی را ستود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز