خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان جشنواره فیلم یاس معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۰۴

فیلم سه ماهی به کارگردانی حمید رضا قربانی بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ویدئویی(یاس) شب گذشته پنجشنبه ۶ شهریور در سالن اریکه شهر آمل برگزار شد و در این مراسم برگزیدگان بخش رویش یاس‌ها معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، اسامی برگزیدگان بخش رویش یاس‌های مسابقه ایران و بخش بین الملل به شرح زیر است:
برنده یاس بهترین فیلم: سه ماهی(سید محمود رضوی)
برنده یاس زرین جایزه ویژه هیئت داوران: مهرداد موفق برای کارگردانی فیلم آخرین نفر
برنده یاس زرین بهترین کارگردانی: حمیدرضا قربانی(سه ماهی)
برنده یاس زرین بهترین فیلمنامه: حسن آخوندپور - رئوف دشتی - علی حاتمی‌نژاد(فرشته)
برنده یاس زرین بهترین بازیگر زن: سارا بهرامی(آرزو‌هایت را به خاک نسپار)
برنده یاس زرین بهترین بازیگر مرد: حمیدرضا آذرنگ(آخرین نفر)
برنده یاس زرین بهترین بازیگر مکمل مرد: میثم فرهومند(آخرین نفر)
برنده یاس زرین بهترین بازیگر مکمل مرد: رضا خورشیدی(آخرین نفر)
برنده یاس بهترین بازیگر مکمل زن: پانته آ سیروس(اینجا همه چیز خوب است)
برنده یاس زرین بهترین تصویربرداری: امیر موسوی(سبز به رنگ زمرد)
برنده یاس زرین بهترین تدوین: مریم نراقی(سه ماهی)
برنده یاس زرین بهترین موسیقی: ستار اورکی(سه ماهی)
برنده یاس زرین بهترین صدا: کامران کیان ارثی – سید علیرضا علویان(سه ماهی)
برنده یاس زرین بهترین چهره‌پردازی: رکسانا محیط(اینجا همه چیز خوب است)
برنده یاس زرین بهترین طراح صحنه و لباس: داوود رحمانی – محبوبه سلطانی(فرشته)
برنده یاس زرین بهترین فیلم از نگاه ملی(جواد نوروزبیگی، تهیه فیلم آخرین نفر)

بخش بین الملل

برنده بهترین فیلم: «سارایوو»
بهترین کارگردانی: آندراس پروچاسکا برای فیلم «سارایوو» از اتریش
بهترین فیلمنامه: «سای یین شوای» برای فیلم استیلت(پرنده مهاجر)
بهترین بازیگر مرد: «فلورین تیچمس‌تر» برای فیلم سارایوو
بهترین بازیگر زن: «رابعه مدنی» برای فیلم سبز به رنگ زمرد
بهترین دستاورد فنی - هنری به روح الله حجازی برای فیلم «سبز به رنگ زمرد»
جایزه ویژه هیات داوران نیز به حمیدرضا قربانی برای کارگردانی فیلم سه ماهی اهدا شد.

حاشیه ها

- «روح اله حجازی» بعد از دریافت جایزه‌اش پشت تریبون رفت و با ابراز خوشحالی از برنده شدن اولین جایزه جشنواره و ضمن تشکر از داوران این بخش، گفت: از عوامل فیلم و علی الخصوص رابعه مدنی تشکر می‌کنم که به خوبی از پس نقش برآمد. فیلم به رنگ زمرد در همین منطقه یعنی منطقه چلاب ساخته شده. همچنین از حاج علی ثقفی نیز تشکر می‌کنم که از مداحان قدیمی منطقه هستند. امیدوارم این تمرکززدایی که آقای ایوبی از آن صحبت می‌کردند نه تنها در زمینه برگزاری جشنواره بلکه در زمینه تولید فیلم نیز صورت گیرد.

- در بخش دیگری از مراسم ایویی با همراهی حسین مسافر آستانه؛ دبیر این دوره از جشنواره و دکتر منتظر المهدی؛ معاون اجتماعی نیروی انتظامی از استاندار و معاون وی تقدیر کردند.
برای اهدای جایزه بخش «خاطره یاس‌ها» محمد داوودی، رسول صدر عاملی، فرامرز قریبیان، سیامک شایقی و محمدرضا گوهری از اعضای هیات داوران این بخش بر روی سن آمدند.
سینا گنجوی پس از گرفتن جایزه بهترین تدوین گفت: از اینکه اینجایزه را در حالی می‌گیرم که رقبای بسیار جدی داشتم، خوشحالم. درست است که به سالن سینماهای آمل نمی‌توان افتخار کرد اما بر دست مردمانش که با وجود این شرایط به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند باید بوسه زد.

- حمیدرضا قربانی نیز بعد از گرفتن جایزه‌اش از مجری برنامه اجازه خواست تا چند کلمه‌ای صحبت کند. او گفت: از سید محمودی رضوی بسیار تشکر می‌کنم. تهیه کننده این فیلم، شرایطی را برای من فراهم کردند تا بتوانم کارم را به خوبی انجام دهم. از بازیگران خوب کار خانم‌ها رویا افشار و هانیه توسلی نیز کمال تشکر را دارم. از عوامل کار که من را در ساخت این فیلم یاری کردند تشکر می‌کنم.

- رابعه مدنی پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از مسئولان جشنواره تشکر برای برگزاری این دوره تشکر کرد و این جشنواره را امید یبرای جوانان فیلمساز دانست.

- آیدا پناهنده نیز هنگام دریافت تندیس حضور حدی زنان در سینما ابراز خرسندی و بیان کرد: تشکر ویژه ار عوامل فیلمم به ویژه تهیه کننده آقای یاسر خیر دارد زیرا به کارگردانی زن برای فیلم ساختن در سخت‌ترین شرایط ایران اعتماد کرد. و خوشحالم از اینکه فیلمسازان زن آهسته آهسته می‌آیند و امیدوارم حضورشان رنگ دیگری به تلویزیون و سینما دهد.

- رویا افشار نیز بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: با شنیدن اسامی نامزد‌ها متوجه شدم که انتخاب برگزیده خیلی سخت بوده و خیلی مفتخرم که من انتخاب شده‌ام. از خانم کارگردان نیز تشکر می‌کنم.

- رضا دادویی که جایزه ویژه هیات داوران این بخش را گرفت جایزه خود را به کودکان مظلوم غزه تقدیم کرد و آرزوی روزی را کرد که در هیچ نقطه‌ای از جهان جنگ نباشد

تجلیل و تقدیر از نادر مقدس

- بعد از اتمام اولین بخش اهدای جوایز، مراسم تقدیر از تهیه کننده کهنه کار مازندرانی برگزار شد. نادر مقدس به روی سن آمد و لوح تقدیری را که از طرف سازمان سینمایی برای او آماده شده بود، از دست استاندار گرفت. مقدس در مراسم تقدیرش گفت: خیلی خوشحالم که اینجا هستم و بسیار ممنونم که این جشنواره برگزار شد. بد نیست یادی کنم از آقای سجادی که او نیز از پیشکسوتان است و سر صحنه فیلمبرداری حضور دارد. وی ابراز امیدواری رسم قدردانی از بزرگان سینمایی به یک سنت در جشنواره‌های سینمایی بدل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز