خبرگزاری کار ایران

نمایش آثار برزگر، صفاری، قویتن و تیرانی در گروه هنر و تجربه

کد خبر : ۲۰۲۰۸۲

«پرویز»، «از تهران تا بهشت»، «آفتاب، مهتاب، زمین» و «بیداری برای سه روز» در گروه هنر و تجربه به نمایش درمی‌آیند.

«پرویز» ساخته مجید برزگر، «از تهران تا بهشت» به کارگردانی «ابوالفضل صفاری»، «آفتاب، مهتاب، زمین» ساخته «علی قوی تن» و «بیداری برای سه روز» به کارگردانی «مسعودامینی تیرانی» از آثاری است که برای اکران در گروه سینمایی «هنر و تجربه» انتخاب شده‌اند و به تدریج زمان اکران این فیلمهای سینمایی اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، «پرویز» دومین ساخته «مجید برزگر» از زمان دریافت جایزهٔ ویژه هیات داوران در شصتمین دوره جشنواره جهانی سن سباستین تا کنون در بیش از سی جشنواره جهانی شرکت کرده است و جایزه زرد آلوی نقره‌ای جشنواره ایروان جایزه قرقاول طلایی جشنواره کرالا، هند را نیز دریافت کرده است. بازیگران فیلم لووان هفتوان، حمیرا نان اهلی و محمود بهروزیان هستند و روایت زندگی «پرویز» ۵۰ ساله را بازی می‌کنند که به دلیل ازدواج پدرش باید خانه را ترک کند. این فیلم عکس العمل متفاوت «پرویز» را در قبال این اتفاق برای تماشاگر به تصویر می‌کشد. «حامد رجبی»، «بردیا یادگار» و «مجید برزگر» نویسنده فیلمنامه و «سعید آرمند» تهیه کننده این اثر سینمایی ۱۰۵دقیقه‌ای است.

این روز‌ها فیلم «امروز» ساخته «رضا می‌رکریمی» با استقبال خوبی روبرو شده است. دو بازیگر آن «پرویز پرستویی» و «سهیلا گلستانی» در فیلم «بیداری در سه روز» به کارگردانی «مسعود امینی تیرانی» و تهیه کنندگی «مجید شیخ انصاری» بازی کرده‌اند. در این اثر سینمایی قرار است این دو نفر برای سه روز کامل بیدار بمانند. می‌توان منتظر ماند و دید این تجربه هنری می‌تواندمانند فیلم «امروز» مورد استقبال مخاطبان سینما قرار گیرد.

«از تهران تا بهشت» به کارگردانی و تهیه کنندگی «ابوالفضل صفاری» بازیگران شناخته شده‌ای نظیر «مهناز افشار»، «مهران احمدی»، «فرزین صابونی» و «جعفر والی» دارد. قرار است تماشاگر در این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای روایت رفتار‌ها و کشف و شهودهای زنی را دنبال کند. زنی با همسرش دچار چالش می‌شود، مرد او را ترک می‌کند و زن به دنبال او سفری نمادگون را آغاز می‌کند.

«بایرام فضلی» مدیر فیلمبرداری «ازتهران تا بهشت» است و «حسین مرتضاییان آبکنار» نویسنده رمان «عقرب روی پله‌های راه‌آهن اندیمشک» و «ابوالفضل صفاری» نویسنده فیلمنامه آن هستند.

«آفتاب، مهتاب، زمین» به کارگردانی و تهیه کنندگی «علی قوی تن» یکی دیگر از آثار سینمایی است که قرار است در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شود. این فیلم سینمایی که بازیگرانش مهسا معرفتی، حسین محمدیان، شادی محمدپور و هم چنین علی قوی تن است در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بخش بین الملل و استانی قم را دریافت کرده و در جشنواره بمبیی و جشنواره بین المذاهب رم شرکت کرده و حق اکران آن برای نمایش در ۱۲ کشور فروخته شده است. راوی این فیلم دختر جوانی است که بخشهایی از کودکی‌اش را به یاد می‌آورد. یک روحانی وارد روستا می‌شود و قصد دارد بماند اما فقط یک کودک با او ارتباط برقرار می‌کند. آن هم کودکی که روحانی اسب پدرش را از مرگ نجات داده است.

فیلم‌های سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی «شهرام مکری»، «اشیا آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به کارگردانی «نرگس آبیار»، «پوسته» به کارگردانی «مصطفی آل احمد»، «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی فر» و دختر.. مادر… دختر به کارگردانی «پناه برخدا رضایی» دیگر آثار سینمایی هستند که قرار است در این گروه سینمایی اکران شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز