خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

گروهی با هر کار تازه‌ای در سینما مخالف هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۷۲

امروز حال سینمای ایران خوب است و می‌توان لبخند رضایت را بر لبان سینماگران دید و حال سینما بعد از یک دوران سخت و طی دوره نقاهت؛ امروز بسیار خوب است.

حجت اله ایوبی رئیس(سازمان سینمایی) معتقد است که امروز وضعیت سینما بهتر از گذشته شده ولبخند رضایت بر لبان سینما گران نشسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت اله ایوبی طی سخنانی با اشاره به سینمای ایران و نقش و اهمیت آن گفت: ما امروز هنری ملی به نام سینمای ایران داریم و سینمای ایران امروز در جهان به رسمیت شناخته می‌شود این سینما امروز قله‌های افتخار را کسب کرده و سینماگران ما در دنیا افراد مشهوری هستند که همه آن‌ها را می‌شناسند.

وی با اشاره به وضعیت امروز سینما ی ایران گفت: امروز حال سینمای ایران خوب است ومی توان لبخند رضایت را بر لبان سینما گران دید و حال سینما بعد از یک دوران سخت وطی دوره نقاهت امروز بسیار خوب است.

ایوبی افزود: سینمای ایران به کشور بسیار خدمت کرده است و صدای مردم ایران را که‌‌‌ همان پیام صلح وعشق ودوستی به دنیا رسانده و چهره جدید و واقعی ایران را سینما به دنیا معرفی کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در طول یکسال گذشته در بخش سینما اجرا شده است گفت: در سالهای گذشته نهایتا هشت میلیون نفر به سینما می‌رفتند اما فقط در شش ماه اول امسال به اندازه کل سالهای قبل سینما فروش داشته و به رقم خوبی رسیده است.

ایوبی افزود: میزان فروش فیلم‌ها در سالهای گذشته در مجموع به سی میلیارد تومان می‌رسید وهمین امر باعثشده بود که سالنهای سینمایی در وضعیت بحرانی باشند و از سالن داری ناراضی باشند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی در شبکه تهران شب گذشته حضور پیدا کرده بود افزود: باید به دنبال اجرای عدالت فرهنگی باشیم به همین دلیل در بخش سینما برای همزمانی اکران فیلم‌ها در تهران وشهرستان‌ها سیستم دیجیتال در تمامی سینماهای کشور نصب شده همین کار باعثشد تا نه تنها مردم تصاویر را با کیفیت بهتری ببینند بلکه میزان فروش سینما‌ها نیز رشد پیدا کرده است.

ایوبی افزود: متاسفانه سیستم سینمای ما و مدیریت در سینما در سال‌های گذشته محافظ کار شده بود و به همین دلیل امروز نیز گروهی با هر اقدام جدیدی بنای مخالفت دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۲۰سینما در کل کشور داریم و ۸۰ سالن دیگر نیز در دست ساخت است و فیلم‌های خوبی نیز برای نمایش در این سالن‌ها در دست ساخت است.

ایوبی که در برنامه سینما اکران حضور پیدا کرده بود افزود: باید اقتصاد سینما اقتصاد فرهنگ و هنر تقویت شود و یکی از راههای این کار تقویت و رونق گیشه‌ها ست از طرفی دیگر باید آشتی مردم با سینما صورت بگیرد که این آشتی نیاز به سالن‌های خوب وفیلم‌های خوب دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز