خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا:

توحیدی؛ جزییات تاسیس صندوق بیمه بیکاری سینماگران را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۹۶

سرمایه اولیه ریالی که برای صندوق پیش‌بینی شده؛ ۱۲ الی ۱۵ میلیارد تومان است / صندوق فعلا با ۲ میلیارد تومان راه‌اندازی شده / تنها کسانی که عضو صندوق می‌شوند؛ می‌توانند از امتیازات آن و بیمه بیکاری استفاده کنند.

پس از کش و قوس‌های فراوان و پیگیری هشت ساله خانه‌سینما؛ سرانجام صندوق بیمه بیکاری شب گذشته(۲۱ شهریور) رسما تاسیس شد و حجت‌الله ایوبی(رییس سازمان سینمایی) خبر تاسیس این صندوق را اعلام کرد.

فرهاد توحیدی(رییس هیات مدیره خانه سینما و رییس کارگروه منزلت اجتماعی شورای عالی سینما) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به جزییات تاسیس این صندوق گفت: خانه سینما از هشت سال گذشته و در دولت‌های نهم و دهم پیگیر تاسیس صندوق بود. خوشحالیم که سرانجام بعداز یک سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید؛ این صندوق تاسیس شده است.

وی ادامه داد: قرار است صندوق بیمه بیکاری در آینده به صندوق بیمه بیکاری و حمایت از تولید و یک صندوق بزرگ‌تر برای حمایت از اهالی سینما و سینماگران تبدیل شود.

توحیدی با اشاره به اینکه اساسنامه این صندوق درحال نگارش است؛ گفت: تاسیس این صندوق کاری مشترک است که با همکاری خانه سینما و سازمان سینمایی انجام شده و از آنجا که منابع مالی در کشور محدود است؛ تاسیس این صندوق قطعا حمایت سازمان سینمایی و دولت را نیاز دارد.

وی با اشاره به سرمایه‌ای که این صندوق برای فعالیت نیاز دارد؛ گفت: سرمایه اولیه ریالی که برای این صندوق پیش‌بینی شده؛ رقمی بین ۱۲ الی ۱۵ میلیارد تومان است اما فعلا صندوق با رقمی معادل ۲ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مدیریت صندوق بیمه بیکاری با خانه سینماست اما در اساسنامه پیش‌بینی شده یک هیات ۷ نفره مدیریت و اجرای صندوق را برعهده خواهند داشت که این هفت نفر بعد از تصویب اساسنامه معرفی می‌شوند.

وی درباره مشارکت سینماگران در این صندوق گفت: تمام سینماگرانی که علاقه دارند از امتیازات و امکانات این صندوق استفاده کنند باید در این صندوق عضو شوند و هر فرد درصد ناچیزی از میزان قراردادش در پروژه‌های سینمایی را به این صندوق واریز می‌کند و عضو صندوق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان مبلغ واریزی سینماگران از قرارداد‌هایشان در آینده و بعد از تصویب اساسنامه اعلام می‌شود؛ افزود: کسانی که عضو صندوق می‌شوند؛ می‌توانند از امتیازات صندوق همچون بیمه بیکاری یا سایر امکانات استفاده کنند و مبلغی نیز که توسط آن‌ها واریز می‌شود؛ به عنوان پس‌انداز در صندوق باقی می‌ماند تا درصورتیکه مشکلی برای آن‌ها پیش آمد؛ صندوق از آن‌ها حمایت کند یا مبلغی که به عنوان پس‌انداز واریز کرده‌اند؛ به آن‌ها پرداخت شود.

توحیدی با اشاره به اینکه اساسنامه صندوق تا پایان مهر ماه آماده می‌شود؛ افزود: تمام اعضای خانه‌سینما و صنوف ۲۹ گانه می‌توانند در صندوق بیمه بیکاری عضو شوند و صندوق نیز قطعا به کسانی خدمات می‌دهد که عضو آن شده باشند.

توحیدی افزود: جزییات بیشتر درباره نحوه عملکرد صندوق بعداز تصویب اساسنامه و معرفی هیات هفت نفره اطلاع‌رسانی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز