خبرگزاری کار ایران

ایوبی: بعداز خواندن متن کامل سخنان کیارستمی درباره آن نظر می‌دهم

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۴۲

صحبت‌های که از عباس کیارستمی منتشر شده برای شش ماه پیش است و انتشار آن‌ها در هفته دفاع مقدس برای من جای سؤال دارد بنابراین خواسته‌ام که متن کامل سخنرانی را برای من بیاورند تا پس از خواندن آن اظهارنظر کنم.

حجت الله ایوبی در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس درباره فیلمی که اخیرا از کیارستمی منتشر شده؛ گفت: من در همه اهالی سینما عشق به دفاع مقدس را در اوج می‌بینم و سینمای ایران خودش را مدیون، وابسته و دلبسته دفاع مقدس می‌داند. این صحبت‌ها متعلق به ۶ ماه قبل است و بعد از دیدن متن کامل آن اظهار نظر می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان سینمایی درخصوص صحبت‌های منتشر شده از عباس کیارستمی درباره «دفاع مقدس» گفت: از آنجایی که این صحبت‌ها برای شش ماه پیش است و انتشار آن‌ها در هفته دفاع مقدس برای من جای سؤال دارد بنابراین خواسته‌ام که متن کامل سخنرانی را برای من بیاورند تا پس از خواندن آن اظهارنظر کنم.

رئیس سازمان سینمایی افزود: تا آنجایی که بنده خبردارم و با اهالی هنر و سینما در رشته‌های مختلف محشورم، دفاع مقدس خط قرمز همه است و من در همه اهالی سینما عشق به دفاع مقدس را در اوج می‌بینم.

ایوبی گفت: بنابراین در مورد خبرهایی که گاهی منتشر می‌شود چون من در صندلی پدری نشسته‌ام باید دقت بیشتر کنم و کامل و عین اخبار را ببینم و بررسی کنم. اما من به شما اطمینان می‌دهم سینمای ایران خودش را مدیون، وابسته و دلبسته دفاع مقدس می‌داند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما با کمال میل و افتخار از جشنواره فیلم مقاومت حمایت کردیم ادامه داد: ما در دفترچه سیاست‌هایمان اعلام کردیم که اولویت کاری ما فیلم‌های مذهبی و دفاع مقدس است و اعتقاد داریم که اگر دولت قرار است جایی مداخله کند یکی از جاهایی که اولویت اول ماست ثبت حماسه‌های دفاع مقدس است.

ایوبی افزود: متأسفانه تمام انرژی دست اندر کاران سینما صرف برگزاری جشنواره می‌شود و خیلی توجهی به حوزه تولید نمی‌شود. این درحالی است که کار اصلی ما تولید و حمایت از تولید آثار است. البته تولید فیلم در خصوص دفاع مقدس با ژانرهای دیگر متفاوت است و با یکی دو میلیارد نمی‌توان برای دفاع مقدس فیلم ساخت.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که ما به جمع بندی رسیده‌ایم که آن را تولید کنیم بودجه‌ای می‌طلبد بیش از بودجه‌ای که ما برای یک سال کل بنیاد سینمایی فارابی درنظر گرفته‌ایم. یعنی اگر ما هیچ فیلم دیگری نسازیم و فقط بخواهیم این فیلم را کار کنیم باز بودجه کفایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: ساخت آثار در این زمینه یک ارادهٔ سیاسی قوی می‌خواهد و تمام دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران باید پای کار بیایند تا بتوانیم آثار قابل قبولی در این حوزه بسازیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما باید عزم خودمان را جزم کنیم و برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم ازجمله توسعهٔ بحثجلوه‌های ویژه رایانه‌ای تلاش کنیم. اگر این زیرساخت‌ها فراهم شود تولید آثار در زمینهٔ دفاع مقدس راحت‌تر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز