خبرگزاری کار ایران

حامد بهداد:

آرایش غلیظ وضعیت انسان امروز را مطرح می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۶۱

آرایش غلیظ فیلمی است که وضعیت انسان امروز را مطرح می‌کند اگر در فیلم سعادت‌آباد نقشی را بازی کردم که در آن یک فرد شیاد کارهای خود را پنهان می‌کند اما در آرایش غلیظ این فرد نقاب از چهره برمی‌دارد.

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی روز سوم به کار گردانی محمدحسین لطیفی همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور حامد بهداد چهارشنبه(دوم مهر ماه) ساعت۱۸ در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ حامد بهداد(بازیگر فیلم روز سوم) با اشاره به این فیلم گفت: وقتی ما در فیلم‌های دفاع مقدس نشان می‌دهیم که دشمن ما فردی ابله است این سوال پیش می‌آید که پس چرا جنگ اینقدر طول کشیده است.

وی با اشاره به اینکه در فیلم‌های جنگی به نوعی با تراژدی مواحه هستیم؛ افزود: وقتی کسی به عنوان نویسنده یا کارگردان فیلمی را می‌نویسد یا کارگردانی می‌کند باید در ایجاد کشمکش در هر دو قطب نیروی مساوی ایجاد کند، اما همیشه تراژدی به نفع آگاهی تمام می‌شود.

وی ادامه داد: بازی در فیلم " روز سوم " یکی از تجربه‌های درجه یک من بود و این فیلم قطعا یکی از ۵ فیلمی است که من نقشم را بسیار در ان دوست داشتم هرچند در ایفای این نقش محمدحسین لطیفی و باران کوثری مرا بسیار حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه علاقه خاصی به منطقه جنوب دارد؛ افزود: گرمای سرزمین خرمشهر مرا کشاند تا در این فیلم بازی کنم. زیرا نخلستان‌های خرمشهر و اهواز کشش زیادی دارد و انسان هنگام قدم زدن در این نخلستانها عاشق می‌شود.

بهداد با اشاره به صحنه پایانی فیلم و زمانی که در فیلم کشته می‌شود؛ گفت: شخصیت فواد عاشق سمیره با بازی باران کوثری اما نمی‌داند که عشقش یک طرفه است از طرفی هیچ دستاوردی از این عشق ندارد به جز صحنه آخر دو گلوله از سمیره می‌خورد و آنها را مانند کودک در آغوش خود می‌گیرد البته قبل از بازی در این صحنه؛ با باران کوثری صحنه را تمرین و چک کرده بودیم.

وی ادامه داد: در واقع صحنه مرگ در فیلم‌ها مهمترین صحنه است و کارگردان و بازیگر باید با هوش بسیاری برای صحنه مرگ تلاش کنند و همچنین باید ذهن پرورش یافته‌ای داشته باشند تا این صحنه‌ها را به خوبی دربیاورند.

بهداد ادامه داد: سمیره با بازی بارانی کوثری در این فیلم نماد زن و مادر است و مادر نیز سمبیل زمین و مام میهن و نیروی زایش و کشور است که همه تلاش می‌کنند تا وی به دست متجازوان و دشمنان نیفتد.

وی با اشاره به لهجه عربی که در این فیلم دارد؛ افزود: مهمتیرین عنصر تمدنی زبان است و بیشترین قدرت در کلمه است لذا وقتی می‌خواهیم به زبانی دیگر در فیلم بازی کنیم باید آنرا خوب اجرا کنیم. من در این فیلم زبان عربی با لهجه عراقی را با دو معلمی که داشتم به خوبی یاد گرفتم همچنین با استفاده از زبان بدن نقش فواد را بازی می‌کردم تا مخاطب لحظه را برای خواندن زیرنویس از دست ندهد و همچنین احساس مخاطب منقطع نشود.

بهداد با انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور و بخصوص سینما گفت: گروهی در سینما فقط به دنبال آن هستند که فیلم‌های خنده‌دار حتی با موضوع دفاع مقدس و جنگ ولی بدون فکر و اندیشه نمایش دهند و فقط از بییینده خنده بگیرند. این کار سطح سلیقه فرهنگی جامعه را کاهش داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز سیر نزولی را در جامعه در بخش فرهنگ شاهد هستیم و یکی از دلایل اصلی آن این است که بیشتر ما کتاب نمی‌خوانیم و بدلیل مشکلات معیشتی و اجتماعی فقط بدنیال رفع نیازهای اولیه و عریزی هستیم.

بهداد افزود: از طرف دیگر فیلم‌هایی اکران می‌شود و برنامه‌هایی به نمایش درمی‌آید که به دنیال خاموش کردن فکر و اندیشه و کشف در زندگی و آثار سینمایی است.

حامد بهداد همچنین در باره فیلم آرایش غلیظ گفت: آرایش غلیظ فیلمی است که وضعیت انسان امروز را مطرح می‌کند اگر در فیلم سعادت‌آباد نقشی را بازی کردم که در آن یک فرد شیاد کارهای خود را پنهان می‌کند اما در آرایش غلیظ این فرد نقاب از چهره برمی‌دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز