خبرگزاری کار ایران

خبرهای از جشنواره فیلم کودک،

از تشکیل خیرین سینمای کودک تا معرفی میهمانان خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۰۲۹

یست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود

اسامی ۲۸ سازمان و نهاد حاضر در بخش «حامیان سینمای کودک» که یکی از بخش‌های جنبی جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌باشد اعلام شدند.

به گزارش ایلنا، اسامی این سازمان و نهادهای حامی به این شر ح است:

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ستاد اقامه نماز، قوه قضائیه، جشنواره فیلم رشد، سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان محیط زیست کشور، شورای فرهنگ عمومی، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان بهزیستی کشور، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، موسسه بین المللی سفیران صلح، سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن سینمای جوانان اصفهان، موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان، اداره کل بهزیستی استان اصفهان، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، خانه کارگر اصفهان، موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) اصفهان، آسیفا اصفهان(انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن)، گروه صنعتی تولیدی انتخاب، دوو الکترونیک، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، بانک قرض الحسنه مهر ایران سرپرستی اصفهان.

برنامه داوری و بازبینی بخش «حامیان سینمای کودک» از ۵ الی ۷ مهر ماه در سالن سینمای بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

***دبیر جشنواره در آیین آغاز داوری بخش حامیان سینمای کودک: تشکل «خیرین سینمای کودک» راه اندازی می شود

داوری بخش حامیان سینمای کودک(سازمان‌ها و نهاد‌ها) بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حالی آغاز شد که مهدی مسعودشاهی، در دیدار با داوران این بخش پیشنهاد تاسیس «تشکل حمایت از سینمای کودک» با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌ها را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان نهاد‌ها و موسسات مختلف در اولین گردهمایی خود کار داوری آثار جشنواره بیست و هشتم فیلم‌های کودکان و نوجوانان را آغاز کردند.

مهدی مسعودشاهی در این مراسم که شنبه پنجم مهر ماه در سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، ضمن تقدیر و خیر مقدم به نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای شرکت‌کننده در بخش حامیان سینمای کودک جشنواره و گرامیداشت ایام سالگرد حماسه دفاع مقدس، طی سخنانی اظهار داشت: شما با مشارکت در برپایی جشنواره، ما را در یک کار اساسی و زیربنایی یاری می‌کنید و کار شما، یک حرکت جهادی است که در مبحثفعالیت‌های سینمایی برای کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد.

او در ادامه با اشاره به ضرورت تداوم مشارکت سازما‌ن‌ها در راه فرهنگ سازی کودکان و نوجوانان و ارتقای فرهنگی نسل آینده، گفت: تعلیم و تربیت برای کودکان مثل یک هوای سالم لازم است. در این شرایط جشنواره کودک با توجه به اهدافش و برنامه‌ریزی‌هایی که در آن صورت گرفته بنا دارد تا از فیلم‌هایی حمایت کند که برای کودکان ساخته می‌شوند. آثاری که نیازهای روحی و روانی آن‌ها را با همزاد پنداری و قهرمان‌پردازی برطرف می‌کند.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ادامه خطاب به نمایندگان نهاد‌ها و سازمان‌ها اظهار داشت: از امسال سعی می‌کنیم به کمک شما که حامیان این حرکت هستید جریانی را در سینما برقرار کنیم که حاصل آن، یک نسل سالم، با نشاط، پرخروش و از همه مهم‌تر نسلی باشد که برای احقاق حقوق خود، جسارت لازمه را داشته باشد. برای این کار حتما باید برنامه‌ریزی کنیم و برای پرورش و تعلیم و تربیت این نسل تلاش کنیم.

مسعودشاهی در ادامه این گردهمایی پیشنهاد کرد تشکلی جدید در حمایت از سینمای کودک و نوجوان به اهتمام سازمان‌ها و نهادهای مختلف شکل گیرد.

او در این باره خطاب به نمایندگان نهاد‌ها و سازمان‌ها اظهار داشت: شما همت کردید اولین قدم را برداشتید و امیدوارم در قدم‌های بعدی هم ما را یاری کنید. ما باید بتوانیم در کنار هم یک جریان را برای حمایت از نسل جوان کشور به وجود بیاوریم. نسلی که هم استعدادش برای همه روشن و مبرهن است و هم ضرورت تعلیم و تربیت این نسل تا قبل از اینکه به دام فرهنگ بیگانه بیفتد، ضروری به نظر می‌رسد. هر قدمی که در شکل‌گیری این تشکل تازه برداشته شود، نتیجه خیلی روشنی در بر خواهد داشت، چرا که در استعداد بچه‌های ما هیچ شکی نیست. آموزش و پرورش زحمات زیادی می‌کشد تا این کودکان از یک مرحله وارد مرحله دیگر شوند و به عبارتی دیگر، این نسل مرهون زحمات خانواده‌ها و اهتمام آموزش و پرورش است و ما نیز باید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

مسعودشاهی در ادامه گفت: بر این اساس پیشنهاد می‌کنم تشکلی را مثل تشکل «خیرین مدرسه‌ساز» که در آموزش و پرورش ایجاد شده و موفق هم بوده، در سینمای کودک و نوجوان داشته باشیم. این حرکت از همین قدم‌هایی که شما برداشته‌اید شروع می‌شود و این قابلیت را دارد تا در ادامه به یک تشکل واحد در سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های دیگران بدل شود. فعالیتی که بنیاد سینمایی فارابی راه اندازی کرده و مسئولیت آن با آقای بیطرف است، بین بخشی است. یعنی اینکه نهادهایی که ظرفیت‌های مختلف دارند برای برپایی بخش حامیان سینمای کودک کنار هم آمده‌اند و این ظرفیت‌ها در کنار هم به بال‌های پرواز بدل می‌شوند اما به نظرم در کنار فیلم‌هایی که تولید می‌شوند و ظرفیت سینمای کودک کشور را شکل می‌دهند، باید به ظرفیت‌هایی فکر کرد که از قابلیت سرمایه گذاری بیشتری برخوردارند.

مسعودشاهی با اشاره به اینکه سینمای ایران به واسطه سینمای کودک به جهان معرفی شد، از داوران این بخش خواست تا در این دوره، فرصت را مغتنم بشمارند و ضمن اینکه فیلم‌ها را می‌بینند به ساختار و تشکل پشنهادی در حمایت از سینمای کودک فکر کنند.

بنا بر این گزارش، امسال نهادهای مختلف با رویکردهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در این دوره از جشنواره به داوری فیلم‌های جشنواره در بخش حامیان سینمای کودک می‌پردازند.

برگزیدگان بخش مذکور توسط داوران معرفی و طی مراسمی جداگانه، جوایز نهاد‌ها و سازمان‌های شرکت کننده در جشنواره به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

امسال «محمد بیطرف» دبیری بخش حامیان سینمای کودک جشنواره را برعهده دارد.

*** بیش از ۵۰ مهمان خارجی در بیست و هشتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور پیدا می کنند.
به گزارش ایلنا، اسامی بیش از ۵۰ مهمان خارجی این دوره جشنواره که برای حضور در اصفهان و شرکت در بیست‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هفته آینده به اصفهان سفر خواهند کرد، اعلام شد. به این جمع قرار است مهمانان دیگری هم اضافه شوند.

ژانگ ژنکین از چین(از بنیاد سینمای کودک چین و داور بخش بین‌الملل)، سهیر عبدالقادر از مصر(مشاور سینمایی وزارت فرهنگ مصر و داور بخش بین‌الملل)، الیویه ژان ماری از فرانسه(کارگردان پویانمایی و داور بخش بین‌الملل)، نیلا مدهب پاندا از هند(کارگردان سینما و داور بخش بین‌الملل)، توبیاس اینایشن از سوییس(کارگردان سینما و داور بین‌الملل)، دراگان میلینکوویچ فیمون از صربستان(استاد دانشگاه و عضو فرهنگستان سینمایی اروپا و داور سیفژ)، کریستین ال. مندوزا از آمریکا(عضو هیئت مدیره سیفژ و داور سیفژ)، هنری لو از چین(مدیر بین‌الملل جشنواره فیلم کودک چین)، سارا ایرملین تیبل مورتنسن از دانمارک(مدیر برنامه و بازاریابی جشنواره فیلم کودک و نوجوان باستر)، مارسل مایگا از آلمان(برنامه‌ریز جشنواره فیلم کودک اشلینگل)، دیمیتریس اسپیرو از یونان(دبیر جشنواره فیلم کودک المپیا)، پانتلیس پانتل اوغلو از یونان(دستیار دبیر جشنواره فیلم کودک المپیا)، عماد حیدر از لبنان(مدیر شبکه کودک شبکه تلویزیونی طه)، شعیب اقبال از پاکستان(مدیر موسسه لیتل آرت - برگزارکننده جشنواره فیلم کودک لاهور)، مارینه اووسیان از ارمنستان(مدیر جشنواره بنیاد سینمایی رولان بایکوف و سرپرست داوران نوجوان)، نایدا کودوز از بوسنی(نایب رییس مرکز آفرینش‌های هنری «مگسین کبره» و سرپرست داوران نوجوان)، الا بومه از آلمان(مدیر بخش مهمانان جشنواره کودک برلین و سرپرست داوران نوجوان)، جوزپینا راگو از ایتالیا(مسئول دفتری جشنواره فیلم کودک جیفونی و سرپرست داوران نوجوان)، مونا حیدر از لبنان(سرپرست داوران نوجوان شبکه تلویزیونی طه)، عفان اعلام از پاکستان(هماهنگ کننده موسسه سینمایی «لیتل آرت» - سرپرست داوران نوجوان)، پل کاسمین کرویترو از رومانی(مدیرفیلمبرداری از انجمن نوجوانان برای زمین - سرپرست داوران نوجوان)، دانیلا ایفتیموایی از رومانی(سرپرست داوران نوجوان از انجمن نوجوانان برای زمین)، خولیا خوانیز از اسپانیا(تدوینگر از جشنواره فیلم کودک مادرید - سرپرست داوران نوجوان)، گوهر عمروفا از تاجیکستان(منتقد سینما از بنیاد هنر تاجیک - سرپرست داوران نوجوان)، مارخابو ابراهیموفا از تاجیکستان(از تاجیک فیلم - سرپرست داوران نوجوان)، انیس بن احمد از تونس(مدیر جشنواره فیلم کودک سوسه - سرپرست داوران نوجوان) و گلفر چتینتاش از ترکیه(از موسسه نسین وکفی - سرپرست داوران نوجوان).
همچنین از داوران خارجی نوجوان این دوره جشنواره می‌توان به تیگران مانوکیان از ارمنستان، یوا مانوکیان از ارمنستان، فاریس مالوکاس از بوسنی، کایسا زینهاسوویچ از بوسنی، داریا رابس از آلمان، کوئنتین سامروتژکی از آلمان، پاسکواله نوسکسه از ایتالیا، فرانچسکا سامارتینو از ایتالیا، لانا عبدالله از لبنان، جهانذب احمد خان از پاکستان، بیسما خان از پاکستان، مارا مولدووان از رومانی، نیکولا ایفتیموایی از رومانی، خوانس آرانگورن از اسپانیا، خوانا اگوسکوییزا از اسپانیا، فخرالدین فرزانه از تاجیکستان، اکبر جباروف از تاجیکستان، سارا فتویی از تونس، زکی جیما از تونس، یاسمن جوهر از ترکیه، گونول کایا از ترکیه اشاره کرد.
بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز