خبرگزاری کار ایران

منوچهر محمدی:

از سال ۸۵ قصد دارم فیلمی درباره امام موسی صدر بسازم

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۱۴

سال‌هاست می‌خواهم درباره امام موسی صدر فیلمی بسازم، اما شرایط تولید این پروژه از سال ۸۵ تا به حال محقق نشده. در یک دوره با ساخت فیلم مخالفت شد و در دوره جدید گفته شد دوباره فیلمنامه باید خوانده شود.

منوچهر محمدی(تهیه‌کننده سینما) اعلام کرد؛ یکی از علاقمندی‌های وی ساخت فیلمی درباره امام موسی صدر است اما با ساخت این فیلم تاکنون موافقت نشده است.

به گزارش ایلنا؛ تهیه‌کننده فیلم فرشته‌ها باهم می‌آیند؛ در نشست نقد و بررسی این فیلم که شب گذشته(ششم مهر ماه) برگزار شد؛ درباره به تصویر کشیدن روحانیت در سینمای ایران گفت: هنوز فیلمی که تمام و کمال درباره روحانیت باشد، ساخته نشده و با اثر مطلوب فاصله داریم. اما با نگاه منفی و موضعگیری همین راه را هم مسدود می‌کنیم و کسی به سمت فیلمسازی درباره روحانیت نمی‌رود.

محمدی با اشاره به فضای پرسوءتفاهم فعلی گفت: من دو قصه درباره روحانیت دارم، صادقانه بگویم از ترس سوءتفاهم‌ها به سراغ این آثار نمی‌روم. قصه یک فیلم درباره روحانی و انتخابات است. اما می‌دانم با انتخاب بازیگر، هجمه و شایعه شروع می‌شود که او به فلان تصویر را به ذهن متبادر می‌کند و الی آخر. من سال‌ها است می‌خواهم درباره امام موسی صدر فیلمی بسازم، اما شرایط تولید این پروژه از سال ۸۵ تا به حال محقق نشده است. در یک دوره شرایط فراهم نشده، در یک دوره اصلا با ساخت این فیلم مخالفت شد و در دوره جدید گفته شده دوباره فیلمنامه باید خوانده شود.

محمدی افزود: الان دوستان می‌گویند بعضی از بخش‌ها را باید حذف کرد چراکه این فیلمنامه، شخصیت فلان روحانی را به ذهن متبادر می‌کند. ما همه می‌دانیم که سال اول پیروزی انقلاب اسلامی امام موسی صدر مفقود شدند و حضوری در هیچ عرصه‌ای نداشته‌اند. صادقانه می‌گویم که قرار نیست فیلم چنین تصویری از شخصیتی خاص ارائه کند، اما این حساسیت وجود دارد و زمانی که شما به عنوان کارگردان و تهیه کننده با این وسواس‌ها روبرویید کارتان سخت می‌شود.

تهیه‌کننده «حوض نقاشی» در بخش دیگری از این نشست گفت: من هم دوست دارم که به جایگاه واقعی روحانیت اشاره شود. برای من روحانیت در همه ادوار محل رجوع مردم بوده است. این موضوع فقط درباره سوالات شرعی نبوده. بزرگی می‌گفت: فقیه کسی است که قابل دسترسی باشد و مردم بتوانند مشکلاتشان را به او بگویند و پاسخ دینی و منطقی بگیرند. ما باید آنقدر در این عرصه مشق کنیم تا تصویر درست به دست بیاید. با این کم صبری‌ها اما به جایی نمی‌رسیم.

وی با اشاره به علاقه‌اش به طرح مسائل اخلاقی در آثار بعدی‌اش گفت: این دغدغه همچنان در من وجود دارد و دوست دارم بازهم فیلم‌هایی با موضوع اخلاق و خانواده بسازم. حتی اگر متهم به تکرار شوم ترجیح می‌دهم این مسیر را ادامه بدهم، چراکه حس می‌کنم پرداختن به موضوعاتی از این دست نیاز جامعه امروز ما است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز