خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان:

مشکل نبود سالن در اصفهان باید برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۱۰۲

نبود یک سالن دو هزار نفره در اصفهان یک مشکل است و باید این مشکل در جشنواره‌های بعدی برطرف شود.

دبیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ۶۴ کشور از سراسر جهان، با ۷۹۷ اثر ارسالی در جشنواره شرکت کرده‌اند که از این میان در مرحله پایانی ۲۷۰ اثر انتخاب شده است، افزود: به جز کشور اسرائیل، بیشتر کشورهای اروپایی مانند انگلستان، فرانسه، ترکیه و روسیه به همراه ۷۰ مه‌مان خارجی در این جشنواره حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدحسینعلی شهیدی، با بیان اینکه در فضای کشور ۳۶۰ اثر به جشنواره ارسال شد که ۸۶ اثر آن در بخش مسابقه توانستند شرکت کنند، افزود: در جشنواره امسال، ۵۰ فیلم کودک و نوجوان تولید شده است، هم‌چنین ۱۰۰ اثر ارسال شده به فیلم‌های جشنواره متعلق به بچه‌های اصفهان است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مدیریت این جشنواره در اختیار اصفهان و تنها ۲۰ درصد آن در اختیار تهران است اظهارداشت: با وجود محدودیت‌های موجود، ‌ حدود ۲۵ فیلم تولیدی را به بخش مسابقه جشنواره رساندیم و در ‌‌‌نهایت ۱۳ فیلم از اصفهان در این بخش پذیرفته شد. چند فیلم هم توانسته به بخش بین‌المللی جشنواره راه پیدا کند.

دبیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در جشنواره قبلی به خصوص جشنواره بیست و پنجم تنها ۱۰ درصد مدیریت جشنواره در اختیار اصفهان بود، گفت: در جشنواره بیست و پنجم، ۹۰ درصد مدیریت برنامه در اختیار تهران بود و امسال با مشارکت شبکه دو قرار شد تولید فیلم از طریق جشنواره و پخش از شبکه دو صورت گیرد که با این کار توانستیم استانداردهای لازم برای اکران فیلم را فراهم کنیم.

شهیدی گفت: امیدواریم در جشنواره سال آینده بتوانیم تعداد فیلم‪های تولید شده را به ۸۰ برسانیم و حتی سه فیلم بلندتوسط کودکان اصفهانی تولید کنیم

وی تاکید کرد: به جرأت می‌توانم بگویم تمام فیلم‌های تولیدی در اصفهان، همه ضوابط پخش و استاندارد‌های ملی و بین‌المللی را رعایت کرده‌اند و با هماهنگی‌هایی که با شبکه ۲ سیما انجام داده‌ایم، تصمیم گرفته شده تا تولید از ما و پخش آثار از این شبکه باشد. با بنیاد سینمایی فارابی نیز در این زمینه مشورت‌هایی صورت گرفته است.

وی یکی از فاکتورهای بسیار مثبت جشنواره را حضور هنرمندان اصفهانی در افتتاحیه جشنواره دانست و گفت: این یک فرصت است که می‌توانیم در جشنواره از زحمات هنرمندان اصفهانی تقدیر کنیم، قرار است افتتاحیه جشنواره در دست کودکان اصفهانی باشد تا این کودکان بتوانند برنامه‌های خود شامل سرود، تئا‌تر و موسیقی را اجرا کنند.

وی همچنین در رابطه با مراسم تجلیل از هنرمندان گفت: ‌ امسال ۳ تجلیل از اساتیدی چون حریرچیان، میاندار و اکلیلی خواهیم داشت. یکی از فاکتور‌های مثبت جشنواره امسال تجلیل از هنرمندان اصفهانی است که سال‌ها زحمت کشیده‌اند اما هیچ‌گاه در فضا‌های بین‌المللی دیده نشده‌اند.

دبیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به حضور ۷۰ داور کودک در جشنواره و اینکه ۱۰ نفر از این تعداد به زبان انگلیسی مسلط هستند، گفت: احتمالا در افتتاحیه این جشنواره، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارد و در اختتامیه معاونت سینمایی حضور خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره را به علت محدویت فضا در سالن اجتماعات کوثر برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه اصفهان پایتخت فرهنگی است اما یک سالن ۲۰۰۰ نفری استاندارد برای برگزاری جشنواره در شهر نداریم و هر سال با هزار ترفند سالن را آماده برگزاری جشنواره می‌کردیم. امسال که جشنواره را به سالن کوثر انتقال دادیم، ‌ مجبوریم از کمیت مهمان‌ها کم کرده و ورود و خروج‌ها را کنترل کنیم.

راه اندازی دفتر دائمی فیلم‌های کودک و نوجوان در اصفهان

شهیدی با بیان اینکه پوشش برنامه‌های جشنواره بیست و هشتم وسیع‌تر شده و شبکه دو سیما در ساعات پخش صبح اکثر برنامه‌هایی چون فیتیله‌ها و جشن بادبادک‌ها را پوشش می‌دهد و شبکه‌های خبر، پرس تی‌وی، سحر و… نیز به زبان‌های مختلف جشنواره را پوشش می‌دهند، ادامه داد: ساعت شروع افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۱۹:۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۱ مهرماه است که همراه با گروه سرود، سخنرانی و تجلیل از ۱۰ کودک اصفهانی است. امیدواریم این جشنواره نسبت به سال گذشته کاملاً متفاوت اجرا شود.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم تا دفتر دائمی فیلم‌های کودک و نوجوان را در اصفهان راه اندازی کنیم، گفت: ۱۵ میلیون تومان برای هر کدام از فیلم‌های تولید شده و راه یافته به جشنواره هزینه شده است و امیدواریم در جشنواره سال آینده ۸۰ فیلم کوتاه تولید کنیم. باید ۲۵ فیلم از ۲۷ فیلمی که در جشنواره راه می‌یابد، از اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم خود را نشان دهیم که به لحاظ کیفی و کمی جایگاه خود را ارتقاء دهیم، افزود: تنها در این صورت است که دیگران به ما محتاج می‌شوند و ما به دیگران محتاج نمی‌‪شویم. خوشبختانه در تدارک برگزاری این جشنواره با چالشی روبرو نبوده‪ایم و تنها چالش ما کم تجربگی بوده است. تنها می‌توانیم با شناسایی نقاط کور این کم تجربگی، آن را برطرف کنیم.

وی به اشتغال‌زایی حاصل از تولید فیلم در اصفهان اشاره کرد و گفت: در جریان تولید توسط بچه‌های اصفهان به طور متوسط حدود ۲۰ نفر مشغول به کار شدند و به طور مستقیم نزدیک به ۲۵۰۰ نفر را در پروژه‌های تولید فیلم کوتاه در اصفهان درگیر کار کردیم. برای هر فیلم هم‌ حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه شد و من از همین جا به هنرمندان اصفهانی پیشنهاد می‌کنم برای تولید فیلم در سال آینده آماده شوند.

شهیدی، اظهار کرد: از سال گذشته دوبله، انیمیشن، شناسایی توانایی کودکان، انتخاب بهترین کارگردانان و فیلمسازان از جمله کارهایی بود که توانستیم توانایی کودکان را بسنجیم و توانایی آن‌ها را از حالت بالقوه به بالفعل درآوریم.

وی با اشاره به اینکه اکران فیلم‌ها در سالن فرشچیان، قدس، ساحل، سپاهان و سوره انجام خواهد شد، تصریح کرد: از طریق همکاری با آموزش و پرورش، درصدد بودیم تا بیشتر بلیت‪‌ها را در مدارس مناطق محروم پخش کنیم

علاوه بر این با هماهنگی با ناوگان اتوبوسرانی، قرار شد برای اکران فیلم‌ها کودکان به راحتی از طریق اتوبوس‌ها خود را به سالن‌ها برسانند. ‪

تبدیل اصفهان به مرکز تولید فیلم کودک و نوجوان در کشور

دبیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هدف بعدی را نشان دادن اصفهان به عنوان مرکز تولید فیلم کودک و نوجوان دانست و ادامه داد: اصفهان از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است و ما توان و ظرفیت نشان دادن این قابلیت‪‌ها را داریم، به ویژه اعتماد و اراده بچه‌های اصفهانی قابل ستایش است

شهیدی با بیان اینکه زنگ جشنواره از پنج الی ۹ مهر ماه در مدارس ابتدایی زده خواهد شد، اضافه کرد: کارناوال شادی، ایستگاه پرده صلح، ایستگاه عکس یادگاری، ایستگاه فیلم‌سازی ثابت در سالن فرشچیان با محوریت توجه به مدارس و مناطق محروم برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اکران فیلم‌های خاطره‌انگیز اشاره کرد و گفت: پنج الی ۹ مهرماه پخش فیلم‌های خاطره انگیز در سه سالن شامل تالار هنر، سالن مهتاب و سالن کوثر برگزار می‌‪ شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های جنبی هم‌زمان با جشنواره شامل میثاق با شهدا با حضور دانش‌آموزان و گروه فیتیله، جشن‌های محلی پروانه‌ها با محوریت خوراسگان، زینبیه و رهنان، ‌زنگ جشنواره‌ها، کارناوال‌های شادی در سطح شهر با محوریت مناطق محروم، ‌ ایستگاه‌ پرده صلح روبه‌روی هتل عباسی، ‌ ایستگاه عکس یادگاری، ایستگاه فیلمسازی ثابت در سالن فرشچیان، و برنامه‌های کارگاهی آموزشی شامل پویانمایی، عروسک‌سازی، تدوین و غیره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز