خبرگزاری کار ایران

از تاثیر فرهنگ ایران بر غرب تا لزوم توجه به کودکان کار در اختتامیه جشنواره فیلم کودک

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۰۰

در اختتامیه جشنواره فیلم کودک؛ حجت‌الله ایوبی از تاثیر فرهنگ ایران بر غرب سخن گفت. مدیرعامل فارابی از نجابت سینمای کودک ایران در جهان و برگزیدگان آن بر لزوم توجه به کودکان کار تاکید کردند.

مراسم اختتامیه بیست و هشتیمن دوره جشنواره فیلم کودک شب گذشته دوشنبه ۱۴ مهر ماه در حالی برگزار شد که حجت الله ایوبی ریس سازمان سینمایی از تاثیر فرهنگ ایران بر غرب سخن گفت و یکی از برگزیدگان بر لزوم توجه به کودکان کار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مهدی مسعودشاهیدبیر جشنواره طی سخنانی گفت: امشب بر خود تکلیف می‌دانم تا از همه عزیزان که برای جشنواره زحمت کشیدند مخصوصا شهرداری اصفهان، سازمان سینمایی کشور و بنیاد فارابی تشکر کنم که با حمایت خودشان به این جشنواره کمک کردند.

وی در ادامه افزود: فرصت صحبت زیاد نیست آنچه باید به محضرتان عرضه می‌شد در هر بخشی از جشنواره ارایه شد فکر می‌کنم امسال جشنواره رونق دیگری داشت امیدوارم این رونق ادامه داشته باشد.

دبیر جشنواره در ادامه گفت: باید به این فکر باشیم که کودکان و نوجوانان سرمایه‌های ملی ما هستند، اتفاق بزرگ این جشنواره کشف استعدادهای خوب بود که حتی من با توجه به سن و سالم در کنار آن‌ها انرژی گرفتم امیدوارم خادم خوبی برای آن‌ها باشم.

حجت الاسلام شاهمرادیرئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در بخشی از مراسم ضمن تشکر از دبیر جشنواره و دست ‌اندکاران برگزاری جشنواره گفت: مسئله فیلم کودک یکی از با اهمیت‌ترین مسایل فرهنگی کشور است امیدواریم بتوانیم در شورای فرهنگ عمومی سراسری کشور نسبت به حقوق و مسایل فرهنگی کودک و آنچه که مربوط به مسایل کودکان است به خوبی به وظایفمان عمل کنیم.

محمدرضا جعفری‌جلوهمدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در بخش دیگری از آئین اختتامیه گفت: دنیای بچه‌ها دنیای پاکی و بی‌رنگی و معصومیت است، در اینجا کار و تلاش ارزشمند‌ترین کارهاست، شادی بخشیدن، نقش آفریدن و پرورش نسل فرداساز، آینده اینجا رقم می‌خورد؛ پرفروغ و کم فروغ. آینده مطلوب برای این سرزمین در درستی و سلامت کار همه ما با کودکان و نوجوان است. فعالیت در خانه و مدرسه، در رادیو و تلویزیون در فضاهای مجازی در گیم و در حیطه‌های هنرورزی سینما تئا‌تر و موسیقی در آینده این عزیزان پر اهمیت است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه گفت: سینمای کودک و نوجوان قطعه نجیب سینما در همه جهان است، اگر هوشمندانه و مسئولانه در مورد آن تدبیر شود. سینمای کودک و نوجوان نیازمند یک مدیریت متمرکز است که هر زمان اگر غیر از این شود موفق نبوده و به حاشیه رانده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز قصد بر آن است که سازمان سینمایی کشور، بنیاد سینمایی فارابی در تلاشی همه جانبه در راستای احیای سینمای کودک و نوجوان ایران پرقدرت حرکت کند. که این مهم یک مدیریت پیوسته را می‌طلبد. جعفری جلوه به برگزاری جشنواره کودک در اصفهان اشاره کرد و گفت: جشنواره بیست و هشتم پرفروغ برگزار شد با مدیریت و مشارکت استان و شهر اصفهان به ویژه شهردار آنکه از آنان کمال سپاس را دارم همچنین ضمن سپاس از این عزیزان از رئیس سازمان سینمایی کشور آقای ایوبی و دبیر جشنواره آقای مسعودشاهی به خاطر حمایت‌های بی‌دریغشان کمال سپاس را دارم.

وی تاکید کرد: آئین اختتامیه نه یک پایان، بلکه یک آغاز است. فیلم کودک با جدیت دنبال خواهد شد و ما از تمامی دستگاه‌های مکمل نظیر تلویزیون و آموزش و پرورش می‌خواهیم ما در رسیدن به مطلوب در این حوزه حمایت کنند.

حجت‌الله ایوبی؛رئیس سازمان سینمایی طی سخنانی با اشاره به تاریخ و فرهنگ ایران گفت: یادم می‌آید در کاخ ورسای برنامه باشکوهی با حضور حسام‌الدین سراج برپا بود به آن‌ها گفتم می‌دانید چرا باغ ورسای از کاخ آن زیبا‌تر است زیرا در ساخت آن از باغ چهارباغ اصفهان نمونه‌برداری شده است.

وی همچنین گفت: یکی از نکات بسیار جالب این جشنواره این بود که جوان‌ترین رهبرارکستر جهان را امشب دیدم و همانطور که همکاران اشاره کردند این جشنواره از دکور بسیار زیبایی برخوردار بود.

رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه گفت: اصفهان جای عجیبی است به شهردار و استاندار و همه کسانی که برای جشنواره زحمت کشیده‌اند گفتم باید تلاش کنید تا حس فیلم کودک را بگیرید زیرا قطعا در این زمینه می‌توانید موفق شوید.

وی در ادامه سخنانش از زحمات جعفری جلوه(مدیرعامل بنیاد سینمایی) قدردانی کرد و گفت: آقای جعفری جلوه جشنواره بسیار خوب، آرام و بی‌حاشیه و تخصصی برگزار کردند.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کودک از دکور بسیار خوبی برخودار بود و این نشان می‌دهد که در عین سادگی می‌توانیم زیبایی هم داشته باشیم. مهم‌ترین خصیصه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک این بود که علاوه بر جشن، جشنواره بود.

ایوبی تاکید کرد: بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک می‌تواند سرآغاز دوران جدیدی در سینمای کودک باشد. امشب من در اینجا آمده‌ام تا سلام و درود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جنتی را به شما ابلاغ کنم زیرا او نتوانست در این مراسم حضور داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی افزود: جعفری جلوه چه خوب گفت اختتامیه امشب می‌تواند آغاز جشنواره بیست و نهم باشد به امید آنکه سال آینده جشنواره خوب با فیلم‌های بهتری داشته باشیم.

برگزیدگان چه گفتند؟

امیر خوش‌نظر کارگردان انیمیشن «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» گفت: اولین بار است که در جشنواره کودک شرکت می‌کنم. جا دارد از عوامل فیلم وعوامل جشنواره تشکر کنم. همچنین تشکر ویژه‌ای از مادرم دارم که در این جمع حضور یافته است.

بهروز کرمی دیگر برگزیده جشنواره پس از دریافت جایزه گفت: از شش سالگی در آلمان زندگی می‌کنم برایم افتخار بزرگی است که بعد از این همه سال از این جشنواره جایزه بگیرم. اصفهان شهر زیبایی است و آدم‌های خوبی دارد.

محمدعلی طالبی هنگام دریافت جایزه سیفژ گفت: از هیئت داوران که این جایزه ارزشمند را به من داد همچنین از امیر اسفندیاری و بنیاد سینمایی فارابی که فضایی را به وجود آوردند تا ما فیلمسازان کودک و نوجوان دوباره بتوانیم به فعالیت‌های خود ادامه دهیم، تشکر می‌کنم. همچنین تشکر ویژه‌ای از حجت‌الله ایوبی، رضاداد و داروغه‌زاده دارم و همه عوامل و بازیگران فیلمم که بسیار زحمت کشیده‌اند.

طالبی پس از گرفتن سومین جایزه‌اش گفت: من هم فیلمسازی مانند حسن‌پور، کرامتی، پوراحمد و رمضانی هستم. از این همه دوستان که در طول این سال‌ها در این حوزه زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم.

مهین جواهریان کارگردان فیلم کوتاه «عروسی شاپرک» گفت: مراسم خوشامدگویی که توسط کودکان در فرودگاه صورت گرفت، تشکر می‌کنم و همچنین از دکور زیبایی که امشب برای مراسم اختتامیه طراحی شده قشنگ‌ترین دکوری است که تا به امروز دیده‌ام ضمن اینکه سرود «ای ایران» که توسط کودکان اجرا شد برایم بسیار جذاب و زیبا بود.

مرتضی محمدیان، کارگردان فیلم «باغ بهشت» گفت: از همه شما حضار می‌خواهم برای کودکان کار و کودکان خیابان دست بزنید و به انها توجه کنید زیرا این فیلم را ما برای کودکان کار ساخته‌ام.

آرشام طالبی بازیگر کودک پس از دریافت جایزه خود گفت: اول خدا را شکر می‌کنم و از هئیت داوران که مرا انتخاب کردند تشکر می‌کنم همچنین از کارگردان فیلم و پدر و ماردم که زحمت زیادی کشیده‌اند.

جوایز همه بخش‌ها را کودکانی که لباس‌هایی که نمادی از فرهنگ همه کشور‌ها به تن داشتند؛ اهداء کردند.

در این مراسم که با نظم خاصی برگزار شد؛ هنرمندانی همچون حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور، محمدرضا جعفری‌جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره، حجت الاسلام شاهمرادی رئیس شورای فرهنگ عمومی، علیرضا رضاداد، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، سیدمصطفی ابطحی، بهمن حبشی، امیر اسفندیاری، عزت‌الله علیزاده، نصرت‌الله تابش، کیوان سهرابی، اکبر نبوی، سیدضیاءالدین دری، محمدعلی طالبی، علی معلم، هادی مقدم‌دوست، حمید نعمت‌اله، مریلا زارعی، غلامرضا رمضانی، هنگامه قاضیانی، کوروش تهامی، مسعود کرامتی، پریوش نظریه، مجید مظفری، بهزاد فراهانی، گوهر خیراندیش، حسین محجوب، لاله اسکندری، رهبر قنبری، رویا تیموریان، مسعود رایگان، فریال بهزاد، شبنم مقدمی، کیومرثپوراحمد، ژاله صادقیان، فریدون حسن‌پور، فهیمه رحیم‌نیا، غلامرضا آزادی، آزاده نامداری، سعید راد، سیامک کاشف آذر، داود اطیابی و حبیب‌الله کاسه‌ساز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز